ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Διαλειμματική νηστεία: Πώς γίνεται & πόσα κιλά θα χάσετε σε ένα μήνα (έρευνα)

Διαλειμματική νηστεία: Πώς γίνεται & πόσα κιλά θα χάσετε σε ένα μήνα (έρευνα)

Οι δίαιτες που βασίζονται στον περιορισμό των θερμίδων έχουν μεν αποτέλεσμα, είναι όμως δύσκολο να τις ακολουθήσει κάποιος για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Μία πολύ πιο απλή προσέγγιση για να χάσει βάρος, είναι να μην τρώει μέρα παρά μέρα.

Πρόκειται για μια μορφή διαλειμματικής ή διαλείπουσας νηστείας, κατά την οποία για ένα 24ωρο δεν τρώτε τίποτα και το επόμενο τρώτε κανονικά, επαναλαμβάνοντας το μοτίβο ξανά και ξανά.

Οι εθελοντές που συμμετείχαν στη μελέτη και ακολούθησαν το συγκεκριμένο διατροφικό σχήμα επί ένα μήνα, έχασαν πάνω από τρία κιλά.

Οι εθελοντές έχασαν βάρος ακόμη και όταν τις ημέρες που έτρωγαν, η ποσότητα της τροφής που κατανάλωναν ήταν κατά 30% περισσότερη από τη συνηθισμένη.

Ο λόγος είναι ότι ακόμη και με το επιπλέον φαγητό τις ημέρες που έτρωγαν κανονικά, συνέχιζαν να προσλαμβάνουν συνολικά λιγότερες θερμίδες λόγω του ότι την επόμενη ημέρα δεν έτρωγαν τίποτα, εξηγούν οι ερευνητές.

«Πρόκειται για εύκολο διατροφικό σχήμα, καθώς δεν προϋποθέτει υπολογισμό θερμίδων, ενώ ο βαθμός συμμόρφωσης των συμμετεχόντων ήταν πολύ υψηλός» σύμφωνα με τον βασικό συγγραφέα της μελέτης Frank Madeo, καθηγητή μοριακής βιολογίας στο Πανεπιστήμιο Karl-Franzens, στην Αυστρία.

Ο Madeo δήλωσε ότι οι ερευνητές δεν μελέτησαν πώς ο συγκεκριμένος τύπος διαλειμματικής νηστείας (alternate-day fasting / ADF) μπορεί να συγκριθεί με άλλους τύπους δίαιτας που βασίζονται στη διαλειμματική νηστεία ή με κλασική δίαιτα μειωμένων θερμίδων.

Διευκρίνισε ότι η δίαιτα ADF δεν φαίνεται να έχει επίπτωση στο ανοσοποιητικό σύστημα (τουλάχιστον στη συγκεκριμένη μελέτη που ακολουθήθηκε για μικρό διάστημα) και ότι οι δίαιτες που στηρίζονται στη μειωμένη θερμιδική πρόσληψη μπορεί να επιβραδύνουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού.

adunatisma 6

Γιατί «δουλεύει» η διαλειμματική νηστεία;

«Το αποτέλεσμα ίσως να οφείλεται στην εξελικτική βιολογία», δήλωσε ο Madeo. «Η φυσιολογία μας είναι εξοικειωμένη με περιόδους πείνας τις οποίες διαδέχονται φάσεις υπερβολικής κατανάλωσης». Μόνο στη σύγχρονη Ιστορία, οι άνθρωποι είχαν τέτοια αφθονία φαγητού ώστε να πρέπει να περιορίσουν τις θερμίδες για να διατηρήσουν το βάρος τους, πρόσθεσε.

Οι δίαιτες διαλειμματικής νηστείας έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια, καθώς τις ακολουθούν διάσημοι, όπως η Beyonce, ο Jimmy Kimmel κ.α.

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές εκτός από την ADF. Κάποιοι τρώνε ορισμένες μέρες της εβδομάδας και τις υπόλοιπες δεν τρώνε ή τρώνε ελάχιστα. Άλλοι περιορίζουν τον αριθμό των ωρών κατά τις οποίες μπορούν να φάνε, π.χ. 7π.μ. έως 7 μ.μ.

Στη νέα μελέτη συμμετείχαν 60 υγιείς μη παχύσαρκοι ενήλικες. Οι περισσότεροι ήταν ελαφρώς υπέρβαροι κατά την έναρξη της μελέτης.

Οι μισοί από αυτούς έτρωγαν μέρα παρά μέρα για ένα μήνα. Δηλαδή σε μια περίοδο 48 ωρών, έτρωγαν μόνο κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 12 ωρών. Η κατανάλωση στη διάρκεια αυτής της περιόδου δεν είχε περιορισμούς. Τα άλλα 30 άτομα έτρωγαν όπως συνήθως, χωρίς περιορισμούς.

Όσοι έκαναν διαλειμματική νηστεία έχασαν κατά μέσο όρο το 4,5% του βάρους τους, ενώ όσοι συνέχιζαν να τρώνε κανονικά πήραν περίπου 250 γραμμάρια.

Εκτός της απώλειας βάρους, όσοι ακολούθησαν διαλειμματική νηστεία μείωσαν τους παράγοντες κινδύνου καρδιακής νόσου, όπως η χοληστερόλη.

Παρά τα θετικά ευρήματα της μελέτης, οι ερευνητές δεν συστήνουν προς το παρόν τις δίαιτες διαλειμματικής νηστείας σε όλους, καθώς δεν είναι γνωστές οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις τους.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Cell Metabolism.

Πηγή: healthday.com

Διαβάστε επίσης:

Δίαιτα 16/8: Τα υπέρ και τα κατά

Διαλείπουσα νηστεία: Είναι καλύτερη από άλλες δίαιτες;

Τι είναι η δίαιτα 5:2 που επιταχύνει τον μεταβολισμό και ωφελεί την καρδιά

BEST OF NETWORK

PlusQueen