ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης στις γυναίκες: 8 απλοί τρόποι αντιμετώπισης (εικόνες)

Σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης στις γυναίκες: 8 απλοί τρόποι αντιμετώπισης (εικόνες)

Βιολογικοί και ψυχοκοινωνικοί παράγοντες καθιστούν τις γυναίκες πολύ πιο ευάλωτες σε πάσης φύσεως προβλήματα ψυχικής υγείας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ποσοστά άγχους και κατάθλιψης στις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας και συγκεκριμένα από 15 έως 55 ετών, είναι διπλάσια συγκριτικά με τους άνδρες.

Το λεγόμενο burnout είναι η απόρροια των πολλαπλών κοινωνικών ρόλων που επωμίζονται σήμερα οι γυναίκες, των στρεσογόγων «βιολογικών» περιόδων στη ζωή τους, των δύσκολων κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών κλπ.

Ιδιαίτερα ευάλωτες στο σύνδρομο είναι οι γυναίκες γύρω στα 40, οι οποίες προσπαθούν να ανέλθουν επαγγελματικά, έχουν μικρά παιδιά και ηλικιωμένους γονείς, πασχίζοντας να κρατήσουν τις ισορροπίες σε όλα τα πεδία.

Οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή στα προειδοποιητικά συμπτώματα τα οποία συνήθως προϋπάρχουν (π.χ. η αϋπνία, η ατονία, η ευερεθιστότητα) για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά οι περισσότερες γυναίκες είναι πεπεισμένες ότι τα διαχειρίζονται χωρίς ζημίες.

Δείτε οκτώ απλούς τρόπους αντιμετώπισης του θηλυκού burnout:

Photo 1/8
Κανονίστε κάτι που θα αποσπάσει την προσοχή σας από το «υπερφορτωμένο» παρόν. Μπορεί να είναι κάτι εξαιρετικά απλό, π.χ. μια συνάντηση με μια φίλη.
Photo 2/8
Δίνετε στους άλλους πράγματα σε καθημερινή βάση. Ακόμη και οι μικρές δόσεις προσφοράς και δοτικότητας ανεβάζουν τη διάθεση.
Photo 3/8
Μάθετε κάτι νέο. Η διαδικασία κατάκτησης μιας καινούργιας γνώσης ή δεξιότητας είναι συχνά ανέλπιστα θεραπευτική.
Photo 4/8
Πίνετε δύο λίτρα νερό την ημέρα. Το σώμα και ο εγκέφαλος δουλεύουν καλύτερα όταν ενυδατώνονται επαρκώς.
Photo 5/8
Ελαττώστε την καφεΐνη. Είναι μία τεχνητή μορφή αδρεναλίνης η οποία μιμείται τη δράση του στρες.
Photo 6/8
Σβήστε το τάμπλετ. Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε όσο το δυνατόν λιγότερο τις ηλεκτρονικές συσκευές, ιδιαίτερα κατά τις βραδινές ώρες. Κλείστε όλες τις οθόνες πριν πέσετε για ύπνο και βέβαια αποφεύγετε να «τσεκάρετε» τα επαγγελματικά σας e-mail λίγο πριν σβήσετε το φως.
Photo 7/8
Ασκηθείτε για 20 λεπτά κάθε μέρα. Ένας μικρός περίπατος ή λίγο «ζωηρό» περπάτημα είναι αρκετά.
Photo 8/8
Πηγαίνετε για ύπνο πριν από τα μεσάνυχτα τέσσερις ημέρες την εβδομάδα. Είναι το «στάδιο της προθέρμανσης» που ενθαρρύνει την υιοθέτηση καλών συνηθειών ύπνου.

BEST OF NETWORK

PlusQueen