ΥΓΕΙΑ

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη χαμηλή αρτηριακή πίεση

Η υπόταση είναι η χαμηλή αρτηριακή πίεση.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη χαμηλή αρτηριακή πίεση

Το να έχει κάποιος χαμηλή αρτηριακή πίεση είναι καλό στις περισσότερες περιπτώσεις, κάποιες φορές ωστόσο, μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι ή ζαλισμένοι. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η υπόταση μπορεί να είναι σημάδι μιας υποκείμενης πάθησης που πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Η αρτηριακή πίεση μετριέται όταν χτυπά η καρδιά σας και στις περιόδους ανάπαυσης μεταξύ των καρδιακών παλμών. Η μέτρηση της άντλησης του αίματός σας μέσω των αρτηριών, όταν ο κόλπος της καρδιάς συμπιέζεται, ονομάζεται συστολική πίεση ή συστολή. Η μέτρηση για τις περιόδους ανάπαυσης ονομάζεται διαστολική πίεση ή διαστολή.

Η συστολή τροφοδοτεί το σώμα σας με αίμα και η διαστολή τροφοδοτεί την καρδιά σας με αίμα, γεμίζοντας τις στεφανιαίες αρτηρίες. Η αρτηριακή πίεση γράφεται με τον συστολικό αριθμό πάνω από τον διαστολικό αριθμό.

Τι προκαλεί υπόταση;

Η αρτηριακή πίεση μπορεί να πέσει χωρίς να προκαλέσει σημαντικά συμπτώματα. Ορισμένες καταστάσεις μπορεί να προκαλέσουν παρατεταμένες περιόδους υπότασης που μπορεί να γίνουν επικίνδυνες εάν αφεθούν χωρίς θεραπεία.

Αυτές οι περιπτώσεις περιλαμβάνουν:

  • εγκυμοσύνη, λόγω της αύξησης της ζήτησης αίματος τόσο από τη μητέρα όσο και από το αναπτυσσόμενο έμβρυο
  • μεγάλες ποσότητες απώλειας αίματος λόγω τραυματισμού
  • εξασθενημένη κυκλοφορία που προκαλείται από καρδιακές προσβολές ή ελαττωματικές καρδιακές βαλβίδες
  • αδυναμία και κατάσταση σοκ που μερικές φορές συνοδεύει την αφυδάτωση
  • αναφυλακτικό σοκ, μια σοβαρή μορφή αλλεργικής αντίδρασης
  • λοιμώξεις της κυκλοφορίας του αίματος
  • ενδοκρινικές διαταραχές όπως ο διαβήτης, η ανεπάρκεια των επινεφριδίων και η νόσος του θυρεοειδούς
  • φάρμακα

Μερικοί άνθρωποι έχουν χαμηλή αρτηριακή πίεση για άγνωστους λόγους. Αυτή η μορφή υπότασης, που ονομάζεται χρόνια ασυμπτωματική υπόταση, τις περισσότερες φορές δεν είναι επιβλαβής.

Συμπτώματα υπότασης

Ανάμεσα στα συμπτώματα της υπότασης μπορεί να συμπεριλαμβάνονται:

  • κούραση
  • ζαλάδα
  • ναυτία
  • κατάθλιψη
  • απώλεια συνείδησης
  • θολή όραση

Τα συμπτώματα μπορεί να ποικίλλουν σε σοβαρότητα. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται μια ελαφριά ενόχληση, ενώ άλλοι μπορεί να αισθάνονται αρκετά άρρωστοι.

Τύποι υπότασης

Η υπόταση χωρίζεται σε πολλές διαφορετικές ταξινομήσεις ανάλογα με το πότε πέφτει η αρτηριακή σας πίεση:

Ορθοστατική υπόταση

Η ορθοστατική υπόταση είναι η πτώση της αρτηριακής πίεσης που εμφανίζεται όταν μεταβαίνετε από καθιστή ή ξαπλωμένη στην όρθια στάση.

Είναι κοινή σε άτομα όλων των ηλικιών. Καθώς το σώμα προσαρμόζεται στην αλλαγή της θέσης μπορεί να υπάρξει μια σύντομη περίοδος ζάλης.

Μεταγευματική υπόταση

Η μεταγευματική υπόταση είναι η πτώση της αρτηριακής πίεσης που εμφανίζεται αμέσως μετά το φαγητό. Είναι ένα είδος ορθοστατικής υπότασης. Οι ηλικιωμένοι, ειδικά οι πάσχοντες από νόσο του Πάρκινσον, είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν μεταγευματική υπόταση.

Νευρωνικά μεσολαβούμενη υπόταση

Συμβαίνει όταν το άτομο στέκεται για πολύ ώρα ακούνητο με το αίμα να λιμνάζει στο κάτω μέρος του σώματος. Επίσης, μπορεί να προκύψει σε δυσάρεστες ή εκφοβιστικές συνθήκες. Ο συγκεκριμένος τύπος εμφανίζεται πιο συχνά σε παιδιά και νεαρούς ενήλικες και μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.

Σοβαρή υπόταση

Η σοβαρή υπόταση σχετίζεται με το σοκ. Το σοκ συμβαίνει όταν τα όργανά σας δεν λαμβάνουν το αίμα και το οξυγόνο που χρειάζονται για να λειτουργήσουν σωστά. Η σοβαρή υπόταση μπορεί να είναι απειλητική για τη ζωή εάν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα.

Θεραπεία για την υπόταση

Η θεραπεία εξαρτάται από την υποκείμενη αιτία της υπότασηής σας. Η θεραπεία μπορεί να περιλαμβάνει φάρμακα για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη ή λοίμωξη.

Είναι σημαντικό να πίνετε άφθονο νερό για να αποφύγετε την υπόταση λόγω αφυδάτωσης, ειδικά εάν κάνετε εμετό ή έχετε διάρροια. Η ενυδάτωση του οργανισμού μπορεί επίσης να βοηθήσει στη θεραπεία και την πρόληψη των συμπτωμάτων της νευρωνικά μεσολαβούμενης υπότασης.

Εάν αντιμετωπίζετε χαμηλή αρτηριακή πίεση όταν στέκεστε για μεγάλες περιόδους, φροντίστε να κάνετε ένα διάλειμμα για να καθίσετε. Μεταξύ άλλων είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να μειώσετε τα επίπεδα του άγχους σας για να αποφύγετε την έντονη συναισθηματική φόρτιση.

Μία ακόμη λύση είναι να αντιμετωπίσετε την ορθοστατική υπόταση με αργές, σταδιακές κινήσεις. Αντί να σηκώνεστε γρήγορα όρθιοι, μεταβείτε σε καθιστή ή όρθια θέση χρησιμοποιώντας αργές κινήσεις. Μπορείτε επίσης να αποφύγετε την ορθοστατική υπόταση μη σταυρώνοντας τα πόδια σας όταν κάθεστε.

Η υπόταση που προκαλείται από σοκ είναι η πιο σοβαρή μορφή της πάθησης. Η σοβαρή υπόταση πρέπει να αντιμετωπιστεί αμέσως.

Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να διαχειριστούν και να αποτρέψουν την υπόταση μέσα από σωστή ενημέρωση. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε οτιδήποτε πρέπει να αποφύγετε για να θωρακίσετε την υγεία σας και να θυμάστε ότι είναι πάντα καλύτερο να ενημερώνετε τον γιατρό σας, εάν ανησυχείτε για τα επίπεδα της αρτηριακής σας πίεσης και για τυχόν συμπτώματα που έχετε αντιληφθεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ