ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Η βιταμίνη που προστατεύει από τα καρδιαγγειακά & 5 τροφές με υψηλή περιεκτικότητα (εικόνες)

Η βιταμίνη που προστατεύει από τα καρδιαγγειακά & 5 τροφές με υψηλή περιεκτικότητα (εικόνες)

Οι υψηλές συγκεντρώσεις μιας βιταμίνης στο αίμα που προέρχονται από την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και πρόωρου θανάτου.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης χρησιμοποίησαν δεδομένα από 100.000 ενήλικες. Οι εθελοντές με την υψηλότερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είχαν 15% και 20% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και πρόωρου θανάτου αντίστοιχα, συγκριτικά με όσους κατανάλωναν φρούτα και λαχανικά σπάνια.

Επιπλέον, ο χαμηλότερος κίνδυνος φάνηκε να συνδέεται με τα υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης C στο αίμα, μεταξύ όσων κατανάλωναν φρούτα και λαχανικά με μεγαλύτερη συχνότητα.

Είναι γνωστό πως η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών είναι ευεργετική, αλλά η μελέτη αναδεικνύει ένα συγκεκριμένο λόγο για τον οποίο συμβαίνει αυτό. Η υψηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών αποτελεί μια φυσική μέθοδο αύξησης της συγκέντρωσης βιταμίνης C στο αίμα, η οποία μακροπρόθεσμα μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και πρόωρου θανάτου.

Παρατηρήθηκε επίσης, πως ενώ μπορεί κανείς να προσλάβει βιταμίνη C από συμπληρώματα διατροφής, είναι προτιμότερο να την προσλάβει μέσα από μια ισορροπημένη δίαιτα, η οποία θα συμβάλλει ταυτόχρονα στην υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Δείτε 5 τροφές πλούσεις σε βιταμίνη C: