ΥΓΕΙΑ

Πόσο πρέπει να γυμνάζεστε για να προστατευτείτε από δεύτερο έμφραγμα

Η σωματική δραστηριότητα στη μέση ηλικία πριν το έμφραγμα, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο δεύτερου εμφράγματος, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Πόσο πρέπει να γυμνάζεστε για να προστατευτείτε από δεύτερο έμφραγμα

Οι επιστήμονες γνωρίζουν ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα βοηθά στην πρόληψη εγκεφαλικού επεισοδίου, εμφράγματος και άλλων καρδιαγγειακών παθήσεων.

Λίγες μελέτες έχουν διερευνήσει όμως, αν η άσκηση προστατεύει από ένα δεύτερο σοβαρό καρδιαγγειακό συμβάν μετά από το αρχικό έμφραγμα.

Οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από 1.115 ενήλικες στο Μισισιπή, τη Βόρεια Καρολίνα, το Μέριλαντ και τη Μινεσότα που υπέστησαν έμφραγμα κάποια στιγμή μεταξύ των μέσων της δεκαετίας του 1990 και του τέλους του 2018. Ο μέσος όρος ηλικίας τους ήταν 73 ετών τη στιγμή του εμφράγματος.

Στη συνέχεια εξέτασαν πόσο ασκούνταν σε δύο χρονικά σημεία της περιόδου πριν από το έμφραγμα. Χρησιμοποιώντας ένα ερωτηματολόγιο που περιελάμβανε αθλήματα, δραστηριότητες στον ελεύθερο χρόνο και σωματική δραστηριότητα που σχετίζεται με την εργασία, όπως είναι οι δουλειές του σπιτιού, οι συμμετέχοντες έλαβαν μια συνολική βαθμολογία.

Μετά από μια διάμεση παρακολούθηση δύο ετών, όσοι ανήκαν στην ομάδα μεγαλύτερης σωματικής δραστηριότητας, είχαν 34% χαμηλότερο κίνδυνο να υποστούν δεύτερο καρδιακό επεισόδιο σε σύγκριση με εκείνους που ανήκαν στην ομάδα λιγότερης δραστηριότητας.

Το ιστορικό υψηλής σωματικής δραστηριότητας ήταν ιδιαίτερα βοηθητικό τον πρώτο χρόνο μετά από ένα καρδιακό επεισόδιο, όταν ο κίνδυνος να υποστούν άλλο ένα ήταν 63% χαμηλότερος από ό,τι για τους λιγότερο δραστήριους.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους μετά το έμφραγμα, ο κίνδυνος θανάτου από οποιαδήποτε αιτία ήταν 39% χαμηλότερος για τους πιο δραστήριους σε σύγκριση με τους λιγότερο ενεργούς.

«Η μελέτη μας παρέχει επιπλέον στοιχεία για την αξία της διατήρησης υψηλών επιπέδων σωματικής δραστηριότητας στη μέση ηλικία πριν από καρδιακή προσβολή, κάτι που μπορεί να συμβάλει σε καλύτερη πρόγνωση μετά», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής της μελέτης, Yejin Mok.

Είναι ωστόσο σημαντικό, όπως είπε, να μην σκεφτόμαστε τη σωματική δραστηριότητα ως επιδίωξη όλα ή τίποτα.

«Το μήνυμα είναι απλώς να κινείς το σώμα σου», είπε ο Mok, επιστημονικός συνεργάτης στο Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health στη Βαλτιμόρη. «Η περισσότερη άσκηση είναι καλή, αλλά ακόμη και λίγη σωματική δραστηριότητα είναι σημαντική για τη διαχείριση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου».

Οι ειδικοί συνιστούν στους ενήλικες να κάνουν τουλάχιστον 150 λεπτά μέτριας έντασης αερόβια δραστηριότητα ή 75 λεπτά έντονη αερόβια δραστηριότητα την εβδομάδα ή συνδυασμό και των δύο. Συνιστώνται επίσης ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα.

Ο Mok είπε ότι η μελέτη έχει κάποιους περιορισμούς, όπως ότι βασίστηκε σε ερωτηματολόγια που απάντησαν οι συμμετέχοντες. Πρέπει μελλοντικά ή έρευνα να χρησιμοποιήσει «έξυπνα» ρολόγια και άλλες συσκευές παρακολούθησης της φυσικής κατάστασης «που μετρούν αντικειμενικά τη σωματική δραστηριότητα».

Η μελέτη παρουσιάστηκε στις επιστημονικές συνεδρίες της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας.

Πηγή: healthday.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ