ΥΓΕΙΑ

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Μην αφήσετε το άγχος να σας καταστρέψει τις γιορτές

Το άγχος επηρεάζει την υγεία του εντέρου και εντείνει τον πόνο, γεγονός που μπορεί να κάνει βασανιστική την περίοδο των γιορτών για τα άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Μην αφήσετε το άγχος να σας καταστρέψει τις γιορτές

Τα άτομα που ζουν με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου λένε ότι οι διακοπές τούς προκαλούν άγχος, πολύ περισσότερο από το τυπικό άγχος των διακοπών που βιώνουν οι περισσότεροι, επισημαίνει η Tiffany Taft, κλινική ψυχολόγος στην Ιατρική Σχολή Northwestern Medicine, στο Σικάγο.

Υπολογίζεται ότι το 15% των Αμερικανών ζουν με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

«Το άγχος επηρεάζει άμεσα το ευερέθιστο έντερο μέσω του άξονα εντέρου-εγκεφάλου, ο οποίος περιλαμβάνει τμήματα του εγκεφάλου που αποτελούν μέρος του μηχανισμού «μάχης ή φυγής»0.

Το άγχος μπορεί να ενισχύσει τον πόνο, να αλλάξει την κινητικότητα του εντέρου -να την επιταχύνει ή να την επιβραδύνει, ανάλογα με το άτομο- και να αλλάξει τη σύνθεση του μικροβιώματος του εντέρου» λέει η Taft.

Αυτό μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα. Για κάποιους μπορεί να σημαίνει πιο συχνές επισκέψεις στην τουαλέτα. Για άλλους, μπορεί να σημαίνει λιγότερες από ότι συνήθως. Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν αυξημένο πόνο στο στομάχι και κράμπες, φούσκωμα και αυξημένη ανάγκη να πάτε στην τουαλέτα.

Οι διακοπές μπορεί να δημιουργήσουν άγχος επειδή συχνά τα μέλη της οικογένειας δεν κατανοούν το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου. Αυτό δημιουργεί άγχος στους πάσχοντες καθώς μπορεί να θέλουν να ζητήσουν αλλαγές στο εορταστικό μενού λόγω των ειδικών διατροφικών αναγκών τους.

Τα ταξίδια μπορεί επίσης να προκαλούν άγχος στους πάσχοντες, ειδικά αν πρέπει να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις.

Εάν έχετε σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και αγχώνεστε για τα ταξίδια, εφαρμόστε από πριν τεχνικές χαλάρωσης.

Όταν το σώμα είναι αγχωμένο, στέλνει σημάδια, όπως είναι η ανύψωση των ώμων, το σφιγμένο πηγούνι ή η ένταση στο στήθος. Δώστε προσοχή σε αυτά τα σημάδια και αφιερώστε πέντε λεπτά για να χαλαρώσετε.

Μπορείτε να κάνετε διαλογισμό μέσω κάποιας σχετικής εφαρμογής, να πάρετε βαθιές αναπνοές ή να φανταστείτε ένα χαλαρωτικό μέρος για να μειώσετε το στρες στο σώμα.

Πηγή: healthday.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ