ΥΓΕΙΑ

Το συστατικό στο βόειο κρέας και τα γαλακτοκομικά που καταπολεμά τους καρκινικούς όγκους

Σινάνη Αικατερίνη

Η κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών δεν είναι τόσο δημοφιλής όσο ήταν τις προηγούμενες δεκαετίες, τόσο για ηθικούς λόγους όσο και για λόγους υγείας.

Έρευνες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος θα μπορούσε να αποτελέσει παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη παθήσεων, όπως είναι ο καρκίνος του εντέρου.

Νέα μελέτη διαπίστωσε ωστόσο, ότι ένα οξύ που βρίσκεται σε ορισμένα κόκκινα κρέατα και γαλακτοκομικά προϊόντα θα μπορούσε πραγματικά να βοηθήσει στην προστασία του οργανισμού από τον καρκίνο.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι το trans-vaccenic acid (TVA) -ένα λιπαρό οξύ που βρίσκεται στο βόειο κρέας, το αρνί και τα γαλακτοκομικά προϊόντα- βελτιώνει την ικανότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού να καταπολεμούν τους καρκινικούς όγκους.

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι ασθενείς με υψηλότερα επίπεδα TVA στο αίμα τους, ανταποκρίθηκαν καλύτερα στην ανοσοθεραπεία, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα μπορούσε να αποτελέσει συμπλήρωμα διατροφής που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στις κλινικές θεραπείες για τον καρκίνο.

Ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο στις ΗΠΑ, Jing Chen, δήλωσε: «Υπάρχουν πολλές μελέτες που προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τη σχέση μεταξύ διατροφής και ανθρώπινης υγείας και είναι πολύ δύσκολο να κατανοήσουμε τους υποκείμενους μηχανισμούς λόγω της μεγάλης ποικιλίας των τροφών που καταναλώνουν οι άνθρωποι. Αλλά αν εστιάσουμε μόνο στα θρεπτικά συστατικά και τους μεταβολίτες που προέρχονται από τα τρόφιμα, αρχίζουμε να βλέπουμε πώς επηρεάζουν τη φυσιολογία και την παθολογία. Εστιάζοντας σε θρεπτικά συστατικά που μπορούν να ενεργοποιήσουν τις αποκρίσεις των Τ-κυττάρων, βρήκαμε ένα που ενισχύει πραγματικά την αντικαρκινική ανοσία ενεργοποιώντας ένα σημαντικό μονοπάτι στο ανοσοποιητικό».

Στο πλαίσιο της μελέτης, οι ερευνητές άντλησαν στοιχεία από μια βάση δεδομένων με περίπου 700 γνωστά μόρια που προέρχονται από τρόφιμα και δημιούργησαν μια βιβλιοθήκη που αποτελείται από 235 βιοενεργά μόρια που προέρχονται από θρεπτικά συστατικά.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση Nature.