ΥΓΕΙΑ

Μειώστε κατά 20% τον κίνδυνο καρδιακής νόσου κάνοντας αυτό καθημερινά στο σπίτι

Ξεχάστε τα 10.000 βήματα την ημέρα. Αν μπορείτε να ανεβείτε 50 σκαλιά καθημερινά, τότε θα μειώσετε αισθητά τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Μειώστε κατά 20% τον κίνδυνο καρδιακής νόσου κάνοντας αυτό καθημερινά στο σπίτι
Bigstock

Αυτό έδειξε μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο Tulane, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Atherosclerosis.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι αν κάποιος ανεβαίνει 5 σκάλες καθημερινά (όπου 1 σκάλα = 10 σκαλιά) θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων κατά 20%.

Η αθηροσκληρωτική καρδιαγγειακή νόσος (ASCVD) μαζί με τη στεφανιαία νόσο και το εγκεφαλικό είναι οι κύριες αιτίες νοσηρότητας και θνησιμότητας παγκοσμίως.

Μια αποτελεσματική άσκηση για την υγεία της καρδιάς

“Οι σύντομες ασκήσεις υψηλής έντασης, όπως το να ανεβαίνετε σκάλες, είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας και του προφίλ λιπιδίων, ειδικά μεταξύ εκείνων που δεν επιτυγχάνουν τις τρέχουσες συστάσεις σωματικής δραστηριότητας. Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν τα πιθανά πλεονεκτήματα της αναρρίχησης σκαλοπατιών ως πρωταρχικού προληπτικού μέτρου για την ASCVD στον γενικό πληθυσμό”, δήλωσε ο εκ των συγγραφέων της μελέτης, δρ. Lu Qi, καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Τροπικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Tulane.

Πληροφορίες από εκτενή ανάλυση δεδομένων

Χρησιμοποιώντας δεδομένα της UK Biobank που συλλέχθηκαν από 450.000 ενήλικες, η μελέτη υπολόγισε την ευαισθησία των συμμετεχόντων σε καρδιαγγειακές παθήσεις με βάση το οικογενειακό ιστορικό, καθορισμένους παράγοντες κινδύνου και γενετικούς παράγοντες κινδύνου. Επίσης, οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν σχετικά με τις συνήθειες του τρόπου ζωής τους και τη συχνότητα αναρρίχησης σκαλοπατιών. Ο διάμεσος χρόνος παρακολούθησης ήταν 12,5 έτη.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το ανέβασμα περισσότερων σκαλοπατιών καθημερινά, μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων σε όσους ήταν λιγότερο ευαίσθητοι. Ο δρ. Qi είπε ότι ο αυξημένος κίνδυνος καρδιακής νόσου σε πιο ευαίσθητα άτομα θα μπορούσε να “αντισταθμιστεί αποτελεσματικά” από την καθημερινή αναρρίχηση σκαλοπατιών.

Ο δρ. Qi υποστήριξε το ανέβασμα σκαλοπατιών καθημερινά ως έναν χαμηλού κόστους, προσβάσιμο τρόπο για να ενσωματωθεί η άσκηση στην καθημερινή ρουτίνα.

“Αυτή η μελέτη παρέχει νέα στοιχεία για τις προστατευτικές επιδράσεις της αναρρίχησης σκαλοπατιών στον κίνδυνο εμφάνισης ASCVD, ιδιαίτερα για άτομα με πολλαπλούς παράγοντες κινδύνου”, είπε ο δρ. Qi.

Πηγή: scitechdaily.com