ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Θερμίδες: Τι πρέπει να προσέξουμε στο γιορτινό τραπέζι

Η περίοδος των εορτών είναι μια περίοδος χαράς, ξενοιασιάςκαι διακοπών που πολλές φορές μας παρασέρνει και μας κάνει να ξεφεύγουμε από ταόρια μας.
Θερμίδες: Τι πρέπει να προσέξουμε στο γιορτινό τραπέζι

Η περίοδος των εορτών είναι μια περίοδος χαράς, ξενοιασιάςκαι διακοπών που πολλές φορές μας παρασέρνει και μας κάνει να ξεφεύγουμε από ταόρια μας. Αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο όσο αναφορά το φαγητό και το ποτό, αφούοι προσκλήσεις για γιορτινά γεύματα, ρεβεγιόν, αλλά και εξόδους για ποτό είναιπερισσότερες από κάθε άλλη περίοδο.

Έτσι η ενεργειακή (θερμίδες) πρόσληψη στις μέρεςαυτές είναι συνηθισμένο να είναι μέχρι και 3 φορές μεγαλύτερη της φυσιολογικής.Κύριο επακόλουθο της ενεργειακής αυτής πρόσληψης είναι η αύξηση του σωματικούβάρους.


Τι θα πρέπει να προσέξουμε για να αποφύγουμε την αύξηση τουβάρους μας αυτές τις γιορτές;


Η ιδανική συμπεριφορά σε σχέση με το φαγητό κρύβεται σεορισμένα πολύ απλά βήματα, τα οποία μπορούμε να πετύχουμε μόνο αν είμαστεοργανωμένοι και έχουμε ένα καλό προγραμματισμό.

Κατά τη διάρκεια των ημερών αυτών δεν θα πρέπει ναξεφεύγουμε τελείως από τις καθημερινές μας συνήθειες. Θα πρέπει να συνεχίσουμενα καταναλώνουμε καθημερινά τα 3 κύρια γεύματα μας και 2-3 μικρά ενδιάμεσα.Μόνο που σε αυτή την περίοδο τα γεύματα μας, θα πρέπει να είναι πολύ πιο μικράσε σχέση με πριν. Αν το γιορτινό γεύμα είναι για το μεσημέρι τότε τα βραδινό θαπρέπει να είναι πολύ πιο μικρό, αλλά και το αντίθετο.

Είναι προτιμότερο να βάζετε στο πιάτο σας τα φαγητά πουέχετε αποφασίσει πως θέλετε να καταναλώσετε. Με αυτό τον τρόπο δεν ελέγχετεμόνο την ποσότητα, αλλά και την ποιότητα των τροφίμων. Η αποφυγή τουτσιμπολογήματος θα πρέπει να επιτυγχάνεται όχι μόνο στο τραπέζι, αλλά και καθ όλητη διάρκεια της ημέρας. Πρέπει να τρώτε καθιστοί, και όχι ενώ περπατάτε ήστέκεστε όρθιοι, γιατί δεν ελέγχετε τις ποσότητες που καταναλώνετε. Να τρώτεμόνο με μαχαιροπήρουνα και να μην «τσιμπάτε» με το χέρι. Μην ξεχνάτε να τρώτεαργά και να μην επηρεάζεστε από την όψη, τις οσμές, αλλά και τις γεύσεις τωνεδεσμάτων. Όταν τρώτε γρήγορα, τρώτε περισσότερο και αυξάνετε τον κίνδυνοδυσπεψίας.

Στα γεύματα σας είναι καλό να επιλέγετε τρόφιμα λιγότεροπλούσια σε λιπαρά. Για παράδειγμα, είναι προτιμότερο να φάτε γαλοπούλα ήκοτόπουλο και όχι μοσχάρι ή χοιρινό. Επίσης, πρέπει να αφαιρείτε το ορατόςλίπος, διότι εκτός από θερμίδες είναι πλούσιο και σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, ταοποία δεν είναι ευεργετικά για την υγεία. Είναι απαραίτητο κάθε σας γεύμα να τοσυνοδεύετε με σαλάτες από ωμά ή βρασμένα λαχανικά. Πέρα από την ισορροπία πουπροσφέρετε με αυτό τον τρόπο στη διατροφή σας, τα λαχανικά αποτελούν μια ομάδατροφίμων πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά και χαμηλή σε θερμίδες.

Το μεγαλύτερο λάθος που γίνεται από τους περισσότερους είναιτη μέρα που θα πάνε σε ένα γιορτινό τραπέζι δεν καταναλώνουν τίποτα κατά τηνδιάρκεια της μέρας, για να περιορίσουν την ποσότητα της τροφής. Αυτό του οδηγείσε υπερφαγία.

Αναστασία Κόκκαλη, Κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ