ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αντιμετωπίστε τη δυσπεψία σε 5 απλά βήματα!

Αντιμετωπίστε τη δυσπεψία σε 5 απλά βήματα!

Συνήθως τις ημέρες των γιορτών το παρακάνουμε με τα γεύματα παρέα με φίλους, ενώ πίνουμε και αρκετά ποτηράκια παραπάνω! Το αποτέλεσμα γνωστό… Βαρύ στομάχι που συνοδεύεται από έντονο αίσθημα δυσφορίας.

Συνήθως τις ημέρες των γιορτών το παρακάνουμε με τα γεύματα παρέα με φίλους, ενώ πίνουμε και αρκετά ποτηράκια παραπάνω! Το αποτέλεσμα γνωστό… Βαρύ στομάχι που συνοδεύεται από έντονο αίσθημα δυσφορίας.

Πώς μπορούμε, όμως, να αποφύγουμε τη δυσπεψία ή τουλάχιστον να απαλλαγούμε από τα δυσάρεστα συμπτώματά της;

Δείτε τι πρέπει να κάνετε και τι να αποφύγετε, προκειμένου η δυσφορία να υποχωρήσει πιο γρήγορα!

Τα βότανα με ευεργετική δράση

Η μέντα υπόσχεται να σας ανακουφίσει από τον τυμπανισμό, χαλαρώνοντας τους μυς του εντέρου και αυξάνοντας τις εκκρίσεις των πεπτικών υγρών.

Ιδανικό για το στομάχι θεωρείται και ο μάραθος, χάρη στη μαλακτική και χαλαρωτική του δράση.

Επίσης, καλή επιλογή, αν αντιμετωπίζεται συχνά πρόβλημα με το στομάχι σας, θεωρείται το μελισσόχορτο.

Μήπως πρέπει να μη φάω την υπόλοιπη μέρα;

Όχι! Αποφύγετε τις λιπαρές τροφές και να προτιμήσουμε τρόφιμα πλούσια κυρίως σε υδατάνθρακες, αλλά και σε φυτικές ίνες. Έχετε υπόψη σας ότι τα μικρά και συχνά γεύματα, ανά 3-4 ώρες, θα ηρεμήσουν το στομάχι σας.

Να πάρω προβιοτικά;

Έρευνες έχουν δείξει ότι η συστηματική κατανάλωση προβιοτικών βοηθά στη μείωση των ανεπιθύμητων εντερικών φουσκωμάτων και στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας, αφού βοηθούν στη διέλευση της τροφής από το έντερο και θωρακίζουν την εντερική χλωρίδα.


Βοηθάει η μαστίχα Χίου;

Ακόμη και σε μικρή ποσότητα, η μαστίχα, λόγω της αντιμικροβιακής της δράσης, μπορεί να θεραπεύσει το πεπτικό έλκος, που οφείλεται στο ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού.

Να θυμάστε ότι η μάσηση μαστίχας προκαλεί την έκκριση σάλιου και γαστρικού υγρού, διευκολύνοντας έτσι τη διαδικασία της πέψης.


Η σόδα βοηθά τελικά στο φούσκωμα;

Όχι! Στην πραγματικότητα, η κατανάλωσή της οδηγεί στην αραίωση των γαστρικών υγρών του στομάχου, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η πέψη. Επίσης, συμβάλλει στη δημιουργία αλκαλικού περιβάλλοντος στο στομάχι, δυσχεραίνοντας τη διαδικασία.