ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Οι 9 συνδυασμοί τροφών για καλύτερη απορρόφηση σιδήρου

Οι 9 συνδυασμοί τροφών για καλύτερη απορρόφηση σιδήρου

Οι πρώτες ιώσεις θα εμφανιστούν λίαν συντόμως, οπότε καλό θα ήταν να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα και γενικώς τον οργανισμό μας με σίδηρο.

Η μορφή του σιδήρου που υπάρχει στις ζωικές τροφές είναι πιο καλά απορροφήσιμη από αυτή που βρίσκεται στις φυτικής προέλευσης τροφές (μεγαλύτερη βιοδιαθεσιμότητα).

Σύμφωνα λοιπόν με τη κα. Λαμπρινή Μόσχου, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, διεγερτικά όπως τσάι, καφές, αλκοόλ, ζάχαρη είναι όλα ανταγωνιστές των θρεπτικών συστατικών, ενώ «εχθρός» του σιδήρου είναι το ασβέστιο.

Ο σίδηρος βρίσκεται στις παρακάτω τροφές:

Τρόφιμα ολικής άλεσης
Ξηροί καρποί
Ξηρά φρούτα
Πράσινα λαχανικά
Όσπρια
Κρέας
Ψάρι
Μαϊντανός
Δαμάσκηνα

Τα φυτικά οξέα παρεμποδίζουν την απορρόφησή του. Τρόφιμα όπως τα ολικής άλεσης δημητριακά, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί περιέχουν φυτικά οξέα. Γι' αυτό θα είναι καλό όταν καταναλώνετε αυτές τις τροφές να τις συνδυάζετε με τροφές που ενισχύουν την απορρόφηση του σιδήρου.

Επομένως πολύ καλοί συνδυασμοί για την απορρόφηση του σιδήρου είναι :

• Σαλάτες με ξηρούς καρπούς, φρούτα (όπως πορτοκάλι και αβοκάντο) και σουσάμι

• Στις σαλάτες να βάζετε λεμόνι

• Στα όσπρια να βάζετε πολύ λεμόνι

• Φακόρυζο, ρεβυθόρυζο

• Το κρέας και το ψάρι να το τρώτε με σαλάτες όπως (ντοματοσαλάτα που θα έχετε και πιπεριά, σαλάτα λάχανο-καρότο, σαλάτα με μαυρομάτικα φασόλια, μαϊντανό, ντομάτα και πιπεριές, σαλάτα με σπαράγγια, σαλάτα μπρόκολο-κουνουπίδι) και ψωμί ολικής άλεσης

• Φρούτα με ξηρούς καρπούς (ειδικά φράουλες, αβοκάντο και πορτοκάλια)

• Αποξηραμένα φρούτα με ξηρούς καρπούς

• Γάλα με δημητριακά ολικής αλέσεως (εμπλουτισμένα με ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα και σουσάμι)

• Σαλάτες με τυρί ή αβγό και ψωμί ολικής άλεσης

BEST OF NETWORK

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen