ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αυξημένη χοληστερίνη; Τι μπορείς να τρως εκτός σπιτιού

Αυξημένη χοληστερίνη; Τι μπορείς να τρως εκτός σπιτιού

Η χοληστερόλη και τα κορεσμένα λίπη που προσλαμβάνονται μέσω του φαγητού, αποτελούν σημαντικό παράγοντα κινδύνου για την εκδήλωση καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η έλλειψη χρόνου συχνά μας υποχρεώνει να τρώμε εκτός σπιτιού, γεγονός που μπορεί να μας οδηγήσει στην πρόσληψη κακομαγειρεμένης και πλούσιας σε λίπη και χοληστερόλη τροφής.

Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζουμε τι πρέπει να επιλέγουμε όταν είμαστε εκτός σπιτιού, ούτως ώστε η πρόσληψη χοληστερίνης να μην ξεπερνά τα συνιστώμενα όρια.

Φαγητό «στο πόδι» ή στο χώρο εργασίας

Προτιμήστε:

-Φρούτα και φρέσκους χυμούς φρούτων και λαχανικών

-Κουλούρι Θεσσαλονίκης

-Γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι μέχρι 2 % λιπαρά)

-Τοστ ή σάντουιτς με ψωμί ολικής αλέσεως και τυρί, γαλοπούλα, σολομό, τόνο, λαχανικά με μαγιονέζα light

Να αποφεύγετε:

-Έτοιμες ζύμες όπως τυρόπιτες, σπανακόπιτες, ζαμπονοτυρόπιτες, κρουασάν, πίτσες, μπουγάτσες κ.λ.π.

-Αλλαντικά όπως μπέικον, λουκάνικα, ζαμπόν, τα οποία είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη

-Διάφορες σάλτσες

bigstock grilled salmon steak served wi 86924480

Φαγητό σε εστιατόριο

Προτιμήστε κάποιο από τα παρακάτω πιάτα που είναι απαλλαγμένα από κορεσμένα λιπαρά και χοληστερίνη:

-Ψάρι ψητό με ρύζι ή πατάτες ψητές ή λαχανικά και σαλάτα εποχής

-Φιλέτο κοτόπουλο ή γαλοπούλας με ρύζι ή λαχανικά ή πατάτες ψητές και σαλάτα εποχής

-Μακαρόνια με σάλτσα ντομάτας ή πέστο ή σάλτσα λαχανικών με σαλάτα εποχής

-Πίτσα με τυρί, κοτόπουλο ή γαλοπούλα, μανιτάρια, λαχανικά ή μόνο με λαχανικά και μανιτάρια

-Σουβλάκι κοτόπουλου με αλάδωτη πίτα, λαχανικά και τζατζίκι

Τι να αποφεύγετε

-Τα τηγανητά

-Τα κόκκινα κρέατα (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, βοδινό). Προτιμήστε το κοτόπουλο, τη γαλοπούλα και τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός

-Τα εντόσθια όπως συκώτι, νεφρά, μυαλά, κυνήγι

-Τα παχιά τυριά όπως η φέτα, η γραβιέρα, κεφαλογραβιέρα, ροκφόρ κ.λ.π.

-Τα πιάτα που περιέχουν λιπαρές σάλτσες

-Τα πλούσια σε λιπαρά επιδόρπια, όπως αυτά που περιέχουν σαντιγύ ή μους σοκολάτας. Αντί αυτών προτιμήστε μια φρουτοσαλάτα.

 

Διαβάστε επίσης:

HDL ή καλή χοληστερόλη: Ο ρόλος της και οι φυσιολογικές τιμές

Πόση σοκολάτα την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά και εγκεφαλικό