ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τι πρέπει να τρώει μια γυναίκα πριν την περίοδό της

Τι πρέπει να τρώει μια γυναίκα πριν την περίοδό της

Η έλλειψη ενέργειας, η ακμή, το φούσκωμα, οι λιγούρες και οι εναλλαγές της διάθεσης αποτελούν τυπικά συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου (PMS), το οποίο ταλαιπωρεί χιλιάδες γυναίκες πριν την έμμηνο ρύση. Το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο συνεπάγεται ποικίλα σωματικά και ψυχολογικά συμπτώματα που εκδηλώνονται μία με δύο εβδομάδες πριν ξεκινήσει η περίοδος.

Η διατροφή παίζει ρόλο-κλειδί στην καλύτερη διαχείριση των συμπτωμάτων. Η μείωση στην πρόσληψη αλατιού, ζάχαρης και αλκοόλ βοηθούν τις γυναίκες να περιορίσουν τις ενοχλήσεις. Παράλληλα, ορισμένες τροφές συμβάλλουν στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων. Δείτε πέντε από αυτές.

1. Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι καλή πηγή καλίου, ενός μετάλλου με ήπια διουρητική δράση που απομακρύνει από τον οργανισμό την περιττή ποσότητα νατρίου και υγρών. Με τον τρόπο αυτό, βοηθά να αντιμετωπιστούν οι μυϊκές κράμπες και το φούσκωμα. Το κάλιο προωθεί επίσης το αίσθημα του κορεσμού, αποτρέποντας τις λιγούρες.

bigstock Woman showing fresh avocado in 101179826

2. Παντζάρια

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition, η επαρκής πρόσληψη βιταμινών Β1 και Β2 συνδέεται με πιο ήπια συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου. Τις δύο αυτές βιταμίνες θα τις βρείτε στο παντζάρι.

3. Σαρδέλες

Στο πλαίσιο μελέτης που εκπόνησαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης διαπιστώθηκε ότι δύο ακόμη θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην καλύτερη διαχείριση του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου είναι η βιταμίνη D και το ασβέστιο. Ίσως δεν το γνωρίζετε, αλλά οι σαρδέλες παρέχουν και βιταμίνη D και ασβέστιο. Όπως όλα τα ψαρικά, είναι επίσης πλούσιες σε Ω3 λιπαρά οξέα, τα οποία καταπραΰνουν το φούσκωμα, τον πονοκέφαλο, την έλλειψη συγκέντρωσης και τη νευρικότητα.

4. Όσπρια

Πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση American Journal of Epidemiology υπέδειξε ότι οι γυναίκες που λαμβάνουν επαρκή ποσότητα μη αιμικού σιδήρου (σίδηρος που βρίσκεται σε φυτικά προϊόντα) είναι λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν συμπτώματα προεμμηνορροϊκού συνδρόμου. Μία από τις καλύτερες πηγές μη αιμικού σιδήρου είναι τα όσπρια, όπως οι φακές, τα φασόλια και τα ρεβίθια. Τα όσπρια παρέχουν επίσης φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου ώστε να μην παρατηρούνται απότομες αυξομειώσεις στα επίπεδα ενέργειας.

5. Μαύρη σοκολάτα

Η σοκολάτα συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου με πολλούς τρόπους. Αρχικά, οι αντιοξειδωτικές ουσίες που παρέχει προωθούν τη χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων, αποτρέποντας την άνοδο της αρτηριακής πίεσης και βελτιώνοντας την κυκλοφορία του αίματος. Η μαύρη σοκολάτα είναι επίσης πλούσια σε μαγνήσιο, ένα μέταλλο που δρα ενάντια στο φούσκωμα, την κόπωση και τη νευρικότητα. Τέλος, η μαύρη σοκολάτα παρέχει ουσίες που βελτιώνουν τη διάθεση.

Πηγή: health.com

Διαβάστε επίσης:

πρέπει να τρώει μια γυναίκα σε κάθε στάδιο του κύκλου της

Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο: Αντιμετωπίστε το ανάλογα με τη βαρύτητα των συμπτωμάτων

Τέσσερα ασυνήθιστα συμπτώματα της περιόδου που επιβάλλουν την επίσκεψη σε γυναικολόγο

BEST OF NETWORK

Τζόκερ: Με μόλις 2 ευρώ κέρδισε πάνω από 2.300.000 ευρώ - Πού παίχτηκε το δελτίο

Κορονοϊός: SOS από Δερμιτζάκη – «Φόβοι για σκηνές Ιταλίας στην Ελλάδα με 6.000 κρούσματα τη μέρα»

Ερντογάν-Μακρόν: Τι κρύβει η άγρια κόντρα – Το Charlie Hebdo, το Ισλάμ και η ανατολική Μεσόγειος

Αδίστακτοι: Οι Τούρκοι… βύθισαν το «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού!

Συνεπιμέλεια ανηλίκων: Η προστασία των παιδιών από τη χρησιμοποίησή τους ως «όπλα» διαζυγίων

Σου εξηγούμε γιατί ο Σκορπιός είναι το πιο παρεξηγημένο ζώδιο

Big Brother: Σοφία και Δημήτρης σε τρυφερές στιγμές μέσα στη μπανιέρα (photos)

Νεκρός διάσημος ράπερ - Βρέθηκε στο αμάξι του φίλου του

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα απαραίτητα έγγραφα για να μετακινηθείτε - Πώς θα συμπληρώσετε τη δήλωση

Κορονοϊός: Δήλωση «βόμβα» Μπιλ Γκέιτς - «Δεν θα επιστρέψουμε στο φυσιολογικό»

28η Οκτωβρίου: Η μεγαλύτερη ελληνική σημαία κυματίζει στο Καστελόριζο - Εντυπωσιακές εικόνες