ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Υπέρταση: Το διατροφικό μυστικό για να την προλάβετε

Η πρόληψη της υπέρτασης περιλαμβάνει μέτρα όπως η τακτική σωματική άσκηση, η διατήρηση του βάρους εντός των φυσιολογικών ορίων, η καταπολέμηση του στρες, η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο και η υγιεινή διατροφή. Ως προς το τελευταίο, τροφές όπως τα ψάρια και οι ξηροί καρποί φαίνεται πως αποτελούν «ασπίδα» ενάντια στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης.

Υπέρταση: Το διατροφικό μυστικό για να την προλάβετε

Σύμφωνα με νέα ευρήματα που παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο συνέδριο της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, η κατανάλωση Ω3 λιπαρών οξέων αναδεικνύεται σε μέτρο πρόληψης της υπέρτασης.

Τα Ω3 λιπαρά βρίσκονται κυρίως στα ψάρια, σε ορισμένα φυτικά έλαια, σε καρπούς και σπόρους και σε προϊόντα ολικής άλεσης.

bigstock Chef Preparing A Gourmet Salmo 88980584

Οι ερευνητές μελέτησαν 2.036 υγιείς νεαρούς ενήλικες, μετρώντας τα επίπεδα Ω3 λιπαρών οξέων στο αίμα τους και καταγράφοντας την αρτηριακή τους πίεση. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες, ανάλογα με το αποτέλεσμα της μέτρησης των Ω3 λιπαρών οξέων.

Όσοι ανήκαν στο ανώτατο 25% είχαν περίπου 4 mm Hg χαμηλότερη συστολική και 2 mm Hg χαμηλότερη διαστολική πίεση σε σύγκριση με όσους ανήκαν στο κατώτατο 25%, εύρημα που υποδεικνύει ότι η επαρκής κατανάλωση Ω3 λιπαρών οξέων μπορεί να αποτελέσει μακροπρόθεσμη στρατηγική διαχείρισης της αρτηριακής πίεσης ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος εκδήλωσης υπέρτασης στο μέλλον.

Δείτε κι αυτό:

Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά: Πόσο μειώνει τον κίνδυνο υπέρτασης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ