ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δείτε με ποιο όσπριο θα ρίξετε την αρτηριακή πίεση

Δείτε με ποιο όσπριο θα ρίξετε την αρτηριακή πίεση

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην καρδιαγγειακή υγεία και ιδιαίτερα στον έλεγχο της πίεσης.

Τροφές όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα πουλερικά, οι ξηροί καρποί, τα προϊόντα ολικής άλεσης και τα άπαχα γαλακτοκομικά αρμόζουν σε μια διατροφή που στόχο έχει την αντιμετώπιση της υπέρτασης.

Σύμφωνα όμως με επιστημονική μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Μανιτόμπα στον Καναδά, ιδιαίτερη αξία στη διαχείριση της πίεσης έχουν και τα όσπρια.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη, αξιοσημείωτη μείωση της πίεσης μπορεί να επιτευχθεί για όσους υπερτασικούς καταναλώνουν τακτικά φακές.

Σχετικά πειράματα που πραγματοποίησαν οι ερευνητές σε ποντίκια υπέδειξαν ότι οι φακές προστατεύουν από την αύξηση της αρτηριακής πίεσης με την πάροδο των ετών.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση, κατάσταση γνωστή ως υπέρταση, αποτελεί «σιωπηλό δολοφόνο» που οδηγεί στο έμφραγμα, στην καρδιακή ανεπάρκεια και στο εγκεφαλικό.

Οι ερευνητές από το καναδικό πανεπιστήμιο ανακάλυψαν όμως έναν πολύ απλό και οικονομικό τρόπο να μειωθεί ο κίνδυνος αυτών των επικίνδυνων επιπλοκών.

Μια άλλη σημαντική διαπίστωση της μελέτης, η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο συνεδρίου της Αμερικανικής Ένωσης Καρδιολογίας (AHA), είναι πως οι φακές είναι δυνατό να αναιρέσουν βλάβες που συμβαίνουν στα αιμοφόρα αγγεία λόγω της προχωρημένης ηλικίας.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Δρ Peter Zahradka, ένας εκ των βασικών συντακτών της μελέτης, ανέφερε πως οι φακές «αποτελούν μια μη φαρμακευτική λύση για την αντιμετώπιση παθήσεων που σχετίζονται με δυσλειτουργίες των αιμοφόρων αγγείων».

Όλα τα όσπρια ωφέλιμα για την καλή κυκλοφορία του αίματος

Συμπληρωματικά πειράματα που πραγματοποίησαν οι ερευνητές υπέδειξαν επίσης ότι όλα τα είδη οσπρίων οδήγησαν σε βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στα κάτω άκρα των πειραματόζωων που έπασχαν από περιφερική αρτηριακή νόσο.

Η συγκεκριμένη πάθηση χαρακτηρίζεται από τη συσσώρευση λιπαρών ουσιών (πλάκας) στα τοιχώματα των αρτηριών των κάτω άκρων και αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιακά ή εγκεφαλικά επεισόδια.

Έχετε ανεβασμένη πίεση; Δείτε τι πρέπει να βγάλετε από τη διατροφή σας

Ορισμένα προϊόντα είτε συμβάλλουν στην υπέρταση είτε εμποδίζουν την αποτελεσματική διαχείρισή της. Τα κυριότερα από αυτά μπορείτε να δείτε στην παρακάτω gallery.

Πηγή: Mail Online, World Health Organization, Healthline

Δείτε κι αυτό:

Υπέρταση: Πώς θα ρίξετε την πίεση σε 6 απλά βήματα

Συστολική και διαστολική πίεση: Ποιες είναι οι φυσιολογικές τιμές

Πώς θα εξουδετερώσετε την αρνητική επίδραση του αλατιού στην αρτηριακή πίεση

Photo 1/8
1. Νάτριο (αλάτι): Τα άτομα με υπέρταση ή προϋπέρταση δεν πρέπει να καταναλώνουν ημερησίως περισσότερα από 1.500 mg νατρίου. Μεγάλη ποσότητα νατρίου βρίσκεται συνήθως στα συσκευασμένα τρόφιμα.
Photo 2/8
2. Αλλαντικά: Τα περισσότερα επεξεργασμένα κρέατα (ζαμπόν, λουκάνικα, μπέικον κ.λπ.) είναι πλούσια σε αλάτι, με την ποσότητα νατρίου ανά μερίδα 60 γραμμαρίων να φτάνει σε ορισμένες περιπτώσεις έως και τα 500 mg.
Photo 3/8
3. Πίτσα: Ο συνδυασμός τυριών, αλλαντικών, έτοιμης σάλτσας και ζυμαριού ανεβάζει στα ύψη την ημερήσια πρόσληψη νατρίου. Όσο περισσότερα τα υλικά της πίτσας, τόσο μεγαλύτερη και η ποσότητα νατρίου ανά μερίδα.
Photo 4/8
4. Πίκλες: Τα λαχανικά τουρσί συντηρούνται σε νερό με ξίδι και μεγάλη ποσότητα αλατιού. Έτσι, δεν αποτελούν συνετή επιλογή για κάποιον με ανεβασμένη πίεση. Όσο περισσότερο καιρό βρίσκονται τα λαχανικά στο ζουμί τους τόσο περισσότερο αλάτι απορροφούν.
Photo 5/8
5. Σούπες σε κονσέρβα: Είναι μια εύκολη λύση όταν δεν έχετε χρόνο να μαγειρέψετε, όμως η περιεκτικότητά τους σε αλάτι ανά μερίδα είναι συνήθως πολύ υψηλή. Διαβάστε προσεκτικά την ετικέτα του προϊόντος πριν το αγοράσετε και επιλέξτε προϊόντα με μικρή ποσότητα νατρίου ανά 100 γρ.
Photo 6/8
6. Γλυκά: Η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης δεν συμβάλλει μόνο στην παχυσαρκία αλλά επιβαρύνει και το καρδιαγγειακό σύστημα. Η Αμερικανική Ένωση Καρδιολογίας συνιστά οι γυναίκες να μην καταναλώνουν πάνω από 6 κουταλιές του γλυκού πρόσθετη ζάχαρη την ημέρα (24 γραμμάρια), ενώ για τους άντρες το όριο είναι οι 9 κουταλιές του γλυκού (36 γραμμάρια).
Photo 7/8
7. Κόκκινο κρέας: Οι υπερτασικοί πρέπει να προσέχουν πόσα κορεσμένα λιπαρά λαμβάνουν από τη διατροφή τους. Βασικές πηγές κορεσμένων λιπαρών είναι το κόκκινο κρέας, η πέτσα από το κοτόπουλο, τα γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά και το βούτυρο.
Photo 8/8
8. Αλκοόλ: Η μικρή έως μέτρια κατανάλωση αλκοόλ (1-3 αλκοολούχα ποτά την ημέρα) μπορεί να οδηγήσει σε μια μικρή μείωση της αρτηριακής πίεσης, ωστόσο η κατάχρηση αλκοόλ προκαλεί ή και επιδεινώνει την υπέρταση. Επίσης, το αλκοόλ εξουδετερώνει τη δράση των αντιυπερτασικών φαρμάκων.

BEST OF NETWORK

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen