ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Υψηλή χοληστερίνη: Με ποιες τροφές & σε ποια ποσότητα θα τη μειώσετε (εικόνες)

Υψηλή χοληστερίνη: Με ποιες τροφές & σε ποια ποσότητα θα τη μειώσετε (εικόνες)

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου και αναπηρίας παγκοσμίως.

Υπολογίζεται ότι το 31% όλων των θανάτων που καταγράφονται κάθε χρόνο παγκοσμίως οφείλονται σε καρδιαγγειακά.

Αν και ορισμένοι από τους παράγοντες κινδύνου που συμβάλλουν στα καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως η κληρονομικότητα, δεν είναι τροποποιήσιμοι, άλλοι βρίσκονται κάτω από τον έλεγχό μας.

Ένας από τους κυριότερους τροποποιήσιμους παράγοντες για τα καρδιαγγειακά νοσήματα είναι η υψηλή χοληστερίνη, την οποία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε με μέσα όπως τα φάρμακα, η τακτική σωματική άσκηση και φυσικά η υγιεινή διατροφή.

Έρευνες έχουν δείξει ότι μια διατροφή που περιλαμβάνει πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, φυτικές ίνες, ξηρούς καρπούς και φυτικές στερόλες και μάλιστα στις κατάλληλες ποσότητες, μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση των επιπέδων της χοληστερίνης και ταυτόχρονα στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και άλλων σημαντικών δεικτών καρδιαγγειακού κινδύνου.

Το συγκεκριμένο διατροφικό πλάνο που προτείνεται βασίζεται στη λεγόμενη Portfolio Diet, μια κατά βάση χορτοφαγική δίαιτα με έμφαση σε ομάδες τροφών που μειώνουν τη χοληστερίνη, οι οποίες μάλιστα πρέπει να καταναλώνονται σε συγκεκριμένες ποσότητες.

Μπορεί δε να μειώσει την «κακή» LDL χοληστερίνη κατά 17%, καθώς και την ολική χοληστερίνη, τα τριγλυκερίδια, τη συστολική πίεση, τη διαστολική πίεση και τα επίπεδα της C-αντιδρώσας πρωτεΐνης. Επίσης, υπολογίστηκε ότι μπορεί να μειώσει κατά 13% τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου σε βάθος 10ετίας. 

Δείτε ποιες είναι οι ομάδες τροφών που πρέπει να καταναλώνουν καθημερινά όσοι θέλουν να ρίξουν τη χοληστερίνη: