ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αμύγδαλα: Η διατροφική τους αξία και οι λόγοι που θα μπορούσαμε να τα μουλιάζουμε πριν τα φάμε

Όλοι ξέρουμε πόσο ευεργετικά είναι τα αμύγδαλα για την υγεία μας. Αυτό που ίσως δεν είναι γνωστό είναι ότι το μούλιασμά τους σε νερό από το προηγούμενο βράδυ προσφέρει περισσότερα οφέλη για την υγεία, καθιστώντας ευκολότερη την πέψη τους και την απελευθέρωση των πολύτιμων συστατικών τους. 

Αμύγδαλα: Η διατροφική τους αξία και οι λόγοι που θα μπορούσαμε να τα μουλιάζουμε πριν τα φάμε

Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε βιοτίνη, βιταμίνη Ε, μαγγάνιο, χαλκό, βιταμίνη Β2, φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, κάλιο, σίδηρο και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα.

almonds.jpg

Τα οφέλη των αμυγδάλων για την υγεία

Μειώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης: Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε τα οποία συμβάλουν στη μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL) στο αίμα.

Περιέχουν φυτικές ίνες: Τα αμύγδαλα περιέχουν τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες ίνες που είναι σημαντικές για την κινητικότητα του εντέρου. Για παράδειγμα 28 γραμμάρια αμυγδάλων περιέχουν 3,5 γραμμάρια φυτικών ινών.

Tονώνουν τον εγκέφαλο: 4-6 αμύγδαλα καθημερινά βελτιώνουν τη μνήμη και τις λειτουργίες του εγκεφάλου. Η κατανάλωσή τους μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της γνωσιακής παρακμής και της νόσου του Alzheimer καθώς μεγαλώνετε.

Ρυθμίζουν τα επίπεδα γλυκόζης: Οι ασθενείς με διαβήτη μπορεί να επωφεληθούν από την κατανάλωση υγιεινών λιπών με τη μορφή ξηρών καρπών και σπόρων τρώγοντάς τους το πρωί. Τα αμύγδαλα δεν περιέχουν υδατάνθρακες αλλά προσφέρουν ενέργεια και τόνωση στον οργανισμό. Αυτές οι τροφές βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη και την πρόληψη των αιχμών του σακχάρου στο αίμα. Επίσης, τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μαγνήσιο που μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2.

Διατηρούν την υγεία της καρδιάς: Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά που ωφελούν την υγεία της καρδιάς. Περιέχουν επίσης βιταμίνη Ε που είναι γνωστό ότι έχει αντιοξειδωτική δράση, η οποία εμποδίζει πολλές καρδιακές παθήσεις που οφείλονται στο οξειδωτικό στρες. Τέλος, τα υψηλά επίπεδα καλίου και τα χαμηλά επίπεδα νατρίου συμβάλλουν στην πρόληψη της υπέρτασης.

Προωθούν την απώλεια βάρους: Τα υψηλά επίπεδα μονοακόρεστων λιπαρών δημιουργούν αίσθημα κορεσμού με αποτέλεσμα να πεινάτε λιγότερο. Για την απώλεια βάρους και τη διαχείρισή του, συνιστάται να περιορίσετε την πρόσληψη θερμίδων, άρα τα αμύγδαλα είναι μια εξαιρετική επιλογή.

Προσφέρουν υγιές δέρμα: Τα αμύγδαλα περιέχουν βιταμίνη Ε η οποία αποτρέπει την πρόωρη γήρανση του δέρματος, ενεργώντας ως αντιοξειδωτικό που έχει την ικανότητα να απομακρύνει τις ελεύθερες ρίζες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν βλάβη στην επιδερμίδα. Επιπλέον, η κατανάλωσή τους προωθεί την ανάπτυξη των μαλλιών. Μερικές από τις πιο υγιεινές πηγές λιπών είναι επίσης τα καρύδια, τα αμύγδαλα και τα κάσιους.

1643644886583-337495599-almonds.jpg

Γιατί θα πρέπει να τα μουλιάσετε από το βράδυ στο νερό

Για να λάβουμε το 100% των θρεπτικών τους συστατικών αλλά και για να είναι πιο μαλακά μπορούμε να τα μουλιάσουμε στο νερό. Με αυτόν τον τρόπο θα απελευθερώσουν ένα ένζυμο που υπάρχει στη φλούδα του καρπού καθιστώντας τα πιο εύπεπτα, οπότε τα θρεπτικά συστατικά του θα απορροφηθούν ευκολότερα από τον οργανισμό.

Αν θέλουμε να φάμε τα αμύγδαλα σε αυτή τη μορφή θα πρέπει από το προηγούμενο βράδυ να τα έχουμε ρίξει σε νερό και ιδανικά θα πρέπει να μουλιάσουν για 8 ώρες. Με αυτόν τον τρόπο αφαιρείται ευκολότερα η φλούδα τους.

Αν προτιμάτε τους ελαφρώς αλατισμένους ξηρούς καρπούς μπορείτε να προσθέσετε ένα κουταλάκι του γλυκού για κάθε φλιτζάνι του τσαγιού. Το επόμενο πρωί θα πρέπει να αφαιρέσετε τα αμύγδαλα από το νερό και να τα ξεπλύνετε κάτω από τη βρύση μέσα σε ένα σουρωτήρι. Στη συνέχεια τοποθετήστε τα πάνω σε χαρτί κουζίνας προκειμένου να στεγνώσουν για να τα καταναλώσετε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ