ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Βιντεοπαιχνίδια: Κρατούν τον εγκέφαλο σε... φόρμα!

Οι περισσότεροι από εμάς θα κάναμε τα πάντα για να κρατήσουμε τον εγκέφαλο και τη μνήμη μας σεφόρμα, σε προχωρημένη ηλικία. Μία νέα επιστημονική μελέτη, λοιπόν, δείχνει ότι παίζοντας συχνά βιντεοπαιχνίδιαπου απαιτούν πολλές ενέργειες ταυτόχρονα, βελτιώνουμε τις γνωστικές μας λειτουργίες,όπως το να συγκρατούμε στη μνήμη μας μία σκέψη ή να επικεντρώνουμε την προσοχή μας για πολλή ώρα σε συγκεκριμένες διεργασίες.
Βιντεοπαιχνίδια: Κρατούν τον εγκέφαλο σε... φόρμα!

Οι περισσότεροι από εμάς θα κάναμε τα πάντα για να κρατήσουμε τον εγκέφαλο και τη μνήμη μας σεφόρμα, σε προχωρημένη ηλικία. Μία νέα επιστημονική μελέτη, λοιπόν, δείχνει ότι παίζοντας συχνά βιντεοπαιχνίδιαπου απαιτούν πολλές ενέργειες ταυτόχρονα, βελτιώνουμε τις γνωστικές μας λειτουργίες,όπως το να συγκρατούμε στη μνήμη μας μία σκέψη ή να επικεντρώνουμε την προσοχή μας για πολλή ώρα σε συγκεκριμένες διεργασίες.

Ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας ανέκτησαν την ικανότητα αυτή, αφούεκπαιδεύτηκαν σε ένα παιχνίδι οδήγησης σε υπολογιστή, στο οποίο έπρεπε ναανταποκρίνονται με συγκεκριμένο τρόπο σε διάφορες πινακίδες.

http://www.youtube.com/watch?v=PbsGtFgEgdk#t=18

Το παιχνίδι NeuroRacerαπαιτεί από τους συμμετέχοντες να οδηγούν σε μία ορεινή διαδρομή, που προοδευτικάγίνεται δυσκολότερη.

Όταν συγκεκριμένες πινακίδες εμφανίζονται στην οθόνη, οι οδηγοί πρέπει ναπατούν ένα συγκεκριμένο κουμπί όσο πιο γρήγορα μπορούν.

Οι ερευνητές αποτύπωσαν την πτώση στην απόδοση των συμμετεχόντων στο παιχνίδι,ηλικίας από 60 έως 85 ετών, όταν κλήθηκαν να οδηγούν και ταυτόχρονα ναανταποκρίνονται στην εμφάνιση των πινακίδων, πατώντας προκαθορισμένα κουμπιά.

Ωστόσο, μετά από 12 ώρες ενασχόλησης με το παιχνίδι κατά τη διάρκεια ενός μήνα,οι επιδόσεις των συμμετεχόντων βελτιώθηκαν, σημειώνοντας μικρότερη πτώση στηναπόδοση σε σχέση με 20χρονους, που έπαιζαν το παιχνίδια για πρώτη φορά.

Όλα τα δεδομένα της έρευνας μας οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η δυνατότητα του εγκεφάλουμας να αναμορφώνεται δομικά, λειτουργικά και χημικά, δεν σταματά μετά απόκάποια ηλικία, αλλά υπάρχει καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας, εφόσον τον εξασκούμε, αναφέρειχαρακτηριστικά ο Dr. Adam Gazzaley, διευθυντής του Κέντρου Νευροεπιστημών του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, που ηγήθηκε της έρευνας.