ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πώς αυτά που τρώμε "εξουδετερώνουν" τις... διαφημίσεις

Τι θα λέγατε αν ακούγατε ότι το ποπκόρν και οι τσίχλες είναιεχθροί των διαφημίσεων στο σινεμά;

Πώς αυτά που τρώμε "εξουδετερώνουν" τις... διαφημίσεις

Τι θα λέγατε αν ακούγατε ότι το ποπκόρν και οι τσίχλες είναιεχθροί των διαφημίσεων στο σινεμά;

Σύμφωνα, λοιπόν, με μία νέα γερμανική επιστημονική έρευνα,που δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Guardian», και πραγματοποίησαν ερευνητές του Τμήματος Ψυχολογίαςτου

Πανεπιστημίου του Βίρτσμπουργκ, όταν κάποιος τρώει ποπκόρν ή μασάει τσίχλαστην αίθουσα του κινηματογράφου, όχι μόνο αποσπά την προσοχή των διπλανών του, αλλάεπιπλέον «εξουδετερώνει» την επίδραση των διαφημιστικών μηνυμάτων πάνω του.

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, οι διαφημίσεις αποτυπώνουν στονου μας νέες μάρκες, αφού, χωρίς να το καταλαβαίνουμε, τα χείλη και η γλώσσαμας αυτόματα προσομοιώνουν την προφορά του ονόματος ενός προϊόντος, όταν τοακούμε για πρώτη φορά.

Κάθε φορά, στη συνέχεια, που ξανασυναντούμε τη μάρκα ή τομήνυμα, το στόμα μας υποσυνείδητα επαναλαμβάνει τη λέξη ή τη φράση.

Για τις ανάγκες της έρευνας, οι ερευνητές ζήτησαν από 100εθελοντές να παρακολουθήσουν ταινίες, στην αρχή των οποίων υπήρχαν διαφημίσεις.

Οι μισοί από αυτούς έλαβαν δωρεάν ποπκόρν και τσίχλες, ενώ στουςυπόλοιπους δόθηκε ένας κύβος ζάχαρης και μόνο.

Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων των τεστ, πουπραγματοποιήθηκαν μία εβδομάδα μετά, προέκυψε ότι οι διαφημίσεις δεν είχαναφήσει κάποιο «αποτύπωμα» στο νου των μισών θεατών, που όλη την ώρα μασουλούσανποπκόρν ή τσίχλα.

Αντιθέτως, όσοι δεν έτρωγαν και άρα δεν απασχολούσαν τοστόμα τους, εμφάνισαν θετικές ψυχολογικές αντιδράσεις απέναντι στα προϊόντα,που προηγουμένως είχαν δει στις διαφημίσεις.

Σε ένα δεύτερο τεστ, που πραγματοποιήθηκε αργότερα, ζητήθηκεαπό τους εθελοντές να ξοδέψουν χρήματα που τους δόθηκαν σε διάφορα προϊόντα. Τααποτελέσματα έδειξαν και πάλι ότι όσοι δεν είχαν φάει ποπκόρν, έδειξανπροτίμηση στα προϊόντα που είχαν δει να διαφημίζονται.

«Η έρευνα δείχνει ότι η πώληση σνακ στα κυλικεία τωνκινηματογράφων στην πραγματικότητα υποσκάπτει την αποτελεσματικότητα τωνδιαφημίσεων, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις στρατηγικές του μάρκετινγκ.Στο μέλλον, όταν γίνεται η προώθηση μιας νέας μάρκας, οι διαφημιζόμενοι ίσως θαέπρεπε να προσπαθήσουν να εμποδίσουν την πώληση σνακ πριν την ταινία», εξήγησεο επικεφαλής της έρευνας Σάσα Τοπολίνσκι.