ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γαλλία: τσουχτερά πρόστιμα για ...αγορά σεξ

Την επιβολή προστίμων σε όσους αγοράζουν σεξουαλικές υπηρεσίες και όχι σεόσους τις παρέχουν, υιοθέτησε την Παρασκευή το βράδυ, το Κοινοβούλιο τηςΓαλλίας αναφορικά με το νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της πορνείας.
Γαλλία: τσουχτερά πρόστιμα για ...αγορά σεξ

Την επιβολή προστίμων σε όσους αγοράζουν σεξουαλικές υπηρεσίες και όχι σεόσους τις παρέχουν, υιοθέτησε την Παρασκευή το βράδυ, το Κοινοβούλιο τηςΓαλλίας αναφορικά με το νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της πορνείας.

Οι γάλλοι βουλευτές ειδικότερα, σύμφωνα με το ΑΠΕ, ψήφισαν με την άρση τουχεριού για το πιο αμφιλεγόμενο άρθρο του νομοσχεδίου, αυτό που προβλέπει τηνεπιβολή προστίμου ύψους 1.500 ευρώ σε όσους αγοράζουν σεξουαλικές υπηρεσίες. Τονομοσχέδιο στο σύνολό του θα τεθεί σε ψηφοφορία στις 4 Δεκεμβρίου.

Σε περίπτωση υποτροπής, το αδίκημα θα μετατρέπεται σε πλημμέλημα και θατιμωρείται με πρόστιμο 3.750 ευρώ.

Παρά τις αντιρρήσεις δύο βουλευτών της αντιπολίτευσης, το κοινοβούλιοαποφάσισε την κατάργηση του αδικήματος της παθητικής άγρας πελατών πουτιμωρούσε τις ιερόδουλες, ένα μέτρο που είχαν ζητήσει οι ίδιες.

Επιπλέον υιοθετήθηκαν μέτρα κοινωνικής στήριξης για όσες γυναίκες επιθυμούννα πάψουν να εκδίδονται, σκοπό για τον οποίο θα διατίθενται 20 εκατομμύρια ευρώτο χρόνο. Εξάλλου όσες αλλοδαπές δεσμευθούν να εγκαταλείψουν την πορνεία υπότην καθοδήγηση μιας εγκεκριμένης οργάνωσης θα μπορούν να λαμβάνουν άδειαπαραμονής στη Γαλλία για έξι μήνες, με ενδεχόμενη παράταση.

Τέλος, οι βουλευτές ψήφισαν μια τροπολογία που προβλέπει αυστηρότερες ποινέςστις περιπτώσεις βιαιοπραγίας, σεξουαλικής βίας ή βιασμού των εκδιδόμενωνατόμων, που θα θεωρούνται «ευάλωτα πρόσωπα», κατηγορία στην οποία ανήκουν ήδητα άτομα με ειδικές ανάγκες και οι έγκυες.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του ινστιτούτου CSA για λογαριασμό του τηλεοπτικούδικτύου BFMTV, το 68% των Γάλλων είναι αντίθετο στη ποινική αντιμετώπιση τωνπελατών σεξουαλικών υπηρεσιών.

Αντίστοιχη με τη γαλλική προσέγγιση υιοθετήθηκε από τη Σουηδία το 1999, μεαποτέλεσμα τα ποσοστά των εκδιδόμενων στον δρόμο στις μεγαλύτερες σουηδικέςπόλεις να μειωθούν κατά το ήμισυ σε διάστημα δέκα ετών.