Οι επιστήμονες ανακάλυψαν το «γονίδιο του εργένη»!

Δεν μπορείτε με τίποτα να... στεριώσετε με ένα σύντροφο ή μήπως έχετε ερωτευτεί κάποιον ή κάποια που αρνείται πεισματικά να δεσμευτεί;

Και στη μία και στην άλλη περίπτωση, μπορεί να φταίει το ίδιο το DNA, υποστηρίζουν Κινέζοι ερευνητές!

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου, με επικεφαλής τον καθηγητή ψυχολογίας Σιαολίν Ντζου, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό "Scientific Reports" αφού ανέλυσαν δείγματα DNA από 579 φοιτητές. Διαπίστωσαν ότι όσοι είχαν στο γονιδίωμά τους δύο αντίγραφα (ένα από κάθε γονέα) από μια συγκεκριμένη γονιδιακή μετάλλαξη, ήταν πιο πιθανό να βρίσκονται σε κάποια ρομαντική σχέση.

Το επίμαχο γονίδιο είναι το 5-ΗΤΑ1 και η κρίσιμη μετάλλαξή του είναι η CC, που οδηγεί στην αύξηση της σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Μια άλλη μετάλλαξη του γονιδίου, η G, σύμφωνα με τους Κινέζους επιστήμονες, μειώνει τη σεροτονίνη, κάνοντας τους ανθρώπους πιο απαισιόδοξους και νευρωτικούς, με συνέπεια να δυσκολεύονται να... σταυρώσουν ραντεβού και να κάνουν σχέση (ή μετά να χωρίζουν πιο εύκολα).

Η εν λόγω γονιδιακή παραλλαγή, αυξάνοντας τα επίπεδα του συγκεκριμένου ζωτικού χημικού νευροδιαβιβαστή στον εγκέφαλο, της σεροτονίνης, βελτιώνει τη ψυχική διάθεση. Οι μισοί (50%) από όσους είχαν δύο αντίγραφα του συγκεκριμένου γονιδίου είχαν μόνιμη σχέση, έναντι ποσοστού 40% μεταξύ όσων συνομηλίκων τους είχαν μόνο ένα αντίγραφο ή κανένα αυτού του γονιδίου.

Όμως, οι Κινέζοι ερευνητές υπολόγισαν ότι το εν λόγω γονίδιο μπορεί να εξηγήσει μόνο το 1,4% της διαφορετικής πιθανότητας που έχει κανείς να αποκτήσει σχέση ή να μείνει μόνος και έρημος.

Η καθηγήτρια αναπτυξιακής και συμπεριφορικής γενετικής Θάλια Έλι από το Kings College του Λονδίνου επεσήμανε ότι «ενώ οι γενετικοί παράγοντες αναπόφευκτα επηρεάζουν την πιθανότητα μιας σχέσης, η συγκεκριμένη γενετική ανακάλυψη εξηγεί μόνο ένα πολύ μικρό μέρος και από μόνη της έχει μικρή επίδραση στο αν κάποιος θα έχει σχέση ή όχι».

Από την άλλη, για «προκλητική και πραγματικά ενδιαφέρουσα» ανακάλυψη έκανε λόγο ο ψυχολόγος του Πανεπιστημίου Κέμπριτζ Αλεξάντρ Κόγκαν και εκτίμησε ότι η διαφορά μεταξύ 50% και 40% δεν είναι καθόλου αμελητέα όσον αφορά τη γενετική επίδραση.