ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Παιδιά και οθόνες: Πώς επηρεάζονται οι σχολικές επιδόσεις

Παιδιά και οθόνες: Πώς επηρεάζονται οι σχολικές επιδόσεις

Η πολύωρη παρακολούθηση τηλεόρασης και η χρήση υπολογιστών ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής από τα παιδιά που πάνε στο Δημοτικό, συνδέεται με χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις, σύμφωνα με μια νέα έρευνα Αυστραλιανών επιστημόνων.

Η μελέτη, που είναι επίκαιρη ενόψει έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, δείχνει ότι η χρήση οθονών από τους μαθητές πρέπει να γίνεται με μέτρο.

Προηγούμενες έρευνες σε παιδιά και εφήβους έχουν βρει σχέση ανάμεσα στη χρήση τηλεόρασης, υπολογιστή ή κονσόλας βιντεοπαιχνιδιών και στην υγεία (αύξηση παχυσαρκίας, κίνδυνος αϋπνίας κ.α.). Από την άλλη, η ενασχόληση αυτή βοηθά τα παιδιά να αποκτούν περισσότερες πληροφορίες, να βελτιώνουν τις τεχνολογικές δεξιότητες και τις κοινωνικές επαφές τους.

Η νέα μελέτη εστιάζει στη σχέση χρήσης οθονών και σχολικών επιδόσεων, ένα θέμα που έχει μελετηθεί λιγότερο έως τώρα. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχολόγο δρα Λάιζα Μούντι του Ινστιτούτου Ερευνών Παίδων Μέρντοχ της Μελβούρνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "PLoS One", μελέτησαν 1.239 παιδιά ηλικίας οκτώ έως 11 ετών, συσχετίζοντας τις συνήθειες των παιδιών με τις σχολικές επιδόσεις τους σε βάθος διετίας.

Διαπιστώθηκε ότι η παρακολούθηση δύο ή περισσότερων ωρών τηλεόραση τη μέρα σχετιζόταν με χειρότερες επιδόσεις ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου, μια επιδείνωση που αντιστοιχούσε σε υστέρηση μάθησης κατά τέσσερις μήνες. Η χρήση υπολογιστή για πάνω από μια ώρα τη μέρα συνδεόταν με μια παρόμοια υστέρηση στο πεδίο της αριθμητικής. Από την άλλη, δεν βρέθηκε αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στα βιντεοπαιγνίδια και στις σχολικές επιδόσεις.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι «η συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών στη μάθηση των παιδιών ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική, δεδομένων των συνεπειών της σημερινής πανδημίας, όσον αφορά το πώς τα παιδιά χρησιμοποιούν το χρόνο τους. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη μελέτη σε μαθητές Δημοτικού που δείχνει ότι όσοι κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση τηλεόρασης και υπολογιστών, έχουν σημαντική μείωση στις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής μετά από δύο χρόνια, σε σχέση με όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στις οθόνες».

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

BEST OF NETWORK

Μητσοτάκης: Άψογη η στάση Δένδια στην Τουρκία – Δεν θα αργήσει η συνάντηση με τον Ερντογάν

Πάσχα στο χωριό: Μπλόκα σε διόδια και «ΕΡΓΑΝΗ» - Τσουχτερά τα πρόστιμα

Σχολεία - Κεραμέως: Έτσι θα ανοίξουν - Τι είπε για το «πρώτο κουδούνι» του Σεπτεμβρίου

Εφορία: Οι «φοροελαφρύνσεις» που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός - «Ανάσα» για τους φορολογούμενους

Επιστρεπτέα 7: Την επόμενη εβδομάδα τα χρήματα - Έρχεται νέο πακέτο στήριξης του τουρισμού

Αστυνομικοί συνέλαβαν «έγκυο» κοντά στη ΓΑΔΑ - Η κοιλιά της έκρυβε διαβατήρια

Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Βίντεο-ντοκουμέντο από τη συμμορία με αρχηγό-«φάντασμα» που άλλαξε αποτυπώματα

«Γκρεμίζεται» ο Ερντογάν: Το 44,3% απάντησε «σίγουρα δεν θα τον ψηφίσω»

European Super League: Η Μπαρτσελόνα επιμένει – Να μην γίνει συζήτηση σε καθεστώς εκφοβισμού

Άγριες Μέλισσες Spoiler: Ανατροπή! Πώς θα αντιδράσει ο Μελέτης στην ομολογία του Δούκα

Survivor: Σοβαρό πρόβλημα για τον Τριαντάφυλλο - Όργιο φημών για άμεση οικειοθελή αποχώρηση

Στέφανος Τσιτσιπάς: Τα highlights από την τελευταία νίκη του – Πότε παίζει στον προημιτελικό