1566: Σε λειτουργία από αύριο το πρωί η δωρεάν γραμμή για τις υπηρεσίες υγείας
Το πρωί της Τρίτης 15 Ιουλίου μπαίνει σε εφαρμογή η νέα δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης 1566 για τις υπηρεσίες υγείας.

Τη νέα δωρεάν γραμμή που δημιουργήθηκε με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, παρουσίασε το μεσημέρι της Δευτέρας η ηγεσία του υπουργείου Υγείας.
«Το υπουργείο Υγείας έχει 100 τηλεφωνικές γραμμές και όλες αυτές αντικαθίστανται από το 1566. Νομίζω ότι θα αλλάξει τα πάντα στην Υγεία», ανέφερε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.
Το εργαλείο αυτό θα συνεχίσει να εξελίσσεται και όταν τελειώσουν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, θα συντηρείται από το υπουργείο Υγείας.
Το έργο προσφέρει στους πολίτες υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, όπως ισότιμη εξυπηρέτηση και σωστές πληροφορίες, ανέφερε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκος Παπαθανάσης.
«Το 1566 δεν είναι απλώς άλλη μία γραμμή, είναι ο τρόπος να κάνουμε το ΕΣΥ προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες, ώστε να αισθανθούν ότι εξυπηρετούνται πιο εύκολα και πιο αποτελεσματικά», είπε ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.
Το σύστημα θα παρέχει 24ωρη δωρεάν εξυπηρέτηση, που σταδιακά θα προστεθεί στο έργο ψηφιακή εξυπηρέτηση. Θα γίνεται ανάλυση και βελτιστοποίηση των υπηρεσιών, αλλά και παρακολούθηση των αναγκών των πολιτών.
Σκοπός είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες να μην παραμένουν στην αφάνεια, αλλά να καταγράφονται και να γίνεται προσπάθεια επίλυσής τους.
Σε πρώτη φάση ο μηχανισμός θα εξυπηρετεί τα εξής:
- Πληροφορίες για εφημερίες νοσοκομείων και φαρμακείων
- Κλείσιμο ραντεβού σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας υγείας
- Ενημέρωση για παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους (ΦΥΚ)
- Ενημέρωση για τα προγράμματα πρόληψης
- Παράπονα των πολιτών για το ΕΣΥ
- Από τον Σεπτέμβριο θα κλείνονται ραντεβού και στα νοσοκομεία
Το 166, δηλαδή η γραμμή του ΕΚΑΒ, θα παραμείνει αυτόνομο.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν οι συναρμόδιοι υπουργοί, η αναμονή θα περιορίζεται σε μόλις 20 δευτερόλεπτα.
Το έργο θα ολοκληρωθεί σε 3 φάσεις:
- Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2025: εφημερίες, εξυπηρέτηση ΗΔΙΚΑ (e-ραντεβού), προληπτικές εξετάσεις, εμβολιαστικά προγράμματα, ενημέρωση για τα ΦΥΚ
- Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2025: επέκταση υπηρεσιών
- Ιανουάριος 2026 – Ιούνιος 2026: Oλοκλήρωση της κάλυψης για όλες τις υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας.