ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Συσσωρευμένο στρες στο σώμα και οι ορμόνες του άγχους

Συσσωρευμένο στρες στο σώμα και οι ορμόνες του άγχους
Σε ποια σημεία του σώματος συσσωρεύεται το στρες και πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.

Δουλειά, οικογένεια, υποχρεώσεις… Καθετί στη ζωή μας μπορεί να μας προκαλέσει στρες, επηρεάζοντας τόσο τη διάθεση όσο και το σώμα μας.

Η μακρόχρονη έκκριση της στρεσογόνου ορμόνης κορτιζόλης στον εγκέφαλο μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια μνήμης, σε κατάθλιψη ή στον αλκοολισμό. Το αυξημένο εργασιακό στρες είναι εξαιρετικά βλαβερό για την υγεία. Θα πρέπει να επωφεληθείτε από τον ελεύθερο χρόνο και τις στιγμές ηρεμίας προκειμένου να αντεπεξέλθετε στις απαιτήσεις της δουλειάς.

Σε ποια σημεία του σώματος συσσωρεύεται το στρες και πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.

Δουλειά, οικογένεια, υποχρεώσεις… Καθετί στη ζωή μας μπορεί να μας προκαλέσει στρες, επηρεάζοντας τόσο τη διάθεση όσο και το σώμα μας.

Η μακρόχρονη έκκριση της στρεσογόνου ορμόνης κορτιζόλης στον εγκέφαλο μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια μνήμης, σε κατάθλιψη ή στον αλκοολισμό. Το αυξημένο εργασιακό στρες είναι εξαιρετικά βλαβερό για την υγεία. Θα πρέπει να επωφεληθείτε από τον ελεύθερο χρόνο και τις στιγμές ηρεμίας προκειμένου να αντεπεξέλθετε στις απαιτήσεις της δουλειάς.

Σύμφωνα με Αμερικανούς ερευνητές, οι ποσότητες κορτιζόλης μπορούν να ανιχνευθούν από ένα δείγμα μαλλιών. Το στρες συνδέεται άμεσα με τις καρδιαγγειακές νόσους και τον κίνδυνο εμφράγματος.

Όταν αισθανόμαστε στρες, οι ορμόνες κατακλύζουν το σώμα, επηρεάζοντας το νευρικό σύστημα. Η όραση γίνεται οξύτερη και οι μύες δραστηριοποιούνται. Εάν έρχεστε αντιμέτωποι με δύσκολες καταστάσεις, μην το βάζετε κάτω. Ό,τι δε μας σκοτώνει, μας κάνει πράγματι πιο δυνατούς.

Η συσσωρευμένη ένταση στον αυχένα και την πλάτη λόγω στρες σε συνδυασμό με την καθιστική εργασία μπορεί να έχουν επίπονες επιπτώσεις για το σώμα. Δοκιμάστε να κάνετε συχνά διαλείμματα τεντώνοντας το σώμα και παράλληλα εισπνέετε βαθιά όποτε αισθάνεστε κόπωση. Οι χαλάρωση των μυών βοηθά να απαλλαγείτε από το στρες και να αισθανθείτε ευεξία.

Οι αυξημένες ποσότητες οξέος στο στομάχι λόγω στρες προκαλούν γαστρεντερικά προβλήματα.

Το στρες μπορεί να αλλάξει ακόμη και τον τρόπο με τον οποίο το λίπος συσσωρεύεται στο σώμα. Η σωστή αναπνοή σε συνδυασμό με τις ασκήσεις χαλάρωσης απαλλάσσουν από το στρες και μειώνουν την αρτηριακή πίεση.

Τέλος, το στρες είναι υπεύθυνο για μεταβολές στο DNA. Οι στρεσογόνες ορμόνες προκαλούν βράχυνση των τελομερών, τα οποία είναι γενετικές δομές που προστατεύουν τις απολήξεις των χρωμοσωμάτων. Εάν τα τελομερή είναι πολύ μικρά σε μήκος, τα κύτταρα του σώματος δεν μπορούν να πολλαπλασιαστούν. Μελέτες αποδεικνύουν πως ο διαλογισμός μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της βλάβης των κυττάρων λόγω στρες.

 


 

Best of DPG network

Ρωτήστε τον γιατρό

PlusQueen