ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Πώς να δείχνετε περισσότερη αυτοπεποίθηση μπροστά σε κοινό

Πώς να δείχνετε περισσότερη αυτοπεποίθηση μπροστά σε κοινό

Εάν σας λούζει κρύος ιδρώτας στη σκέψη μιας δημόσιας ομιλίας ή μιας συνέντευξης, δεν είστε μόνοι. Ο φόβος αυτός επηρεάζει το 75% των ενηλίκων.

Εάν σας λούζει κρύος ιδρώτας στη σκέψη μιας δημόσιας ομιλίας ή μιας συνέντευξης, δεν είστε μόνοι. Ο φόβος αυτός επηρεάζει το 75% των ενηλίκων.

 

Εάν κοιτάξουμε το στρες από μια άλλη σκοπιά, θα βελτιωθεί τόσο η σωματική όσο και η ψυχική μας απόδοση. Είναι εύκολο να ενδώσουμε και να αφεθούμε στους φόβους μας, ωστόσο αν τους αντιμετωπίσουμε θα πετύχουμε περισσότερους από τους στόχους μας και θα αισθανθούμε περηφάνια.

 

Υπάρχουν 5 χρήσιμα εργαλεία που θα μας βοηθήσουν να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθησή μας όταν πρέπει να μιλήσουμε δημοσίως.

 

1. Κάντε το κοινό να γελάσει

Ένα αστειάκι στην αρχή μιας παρουσίασης πάντα κατευθύνει μια ομιλία προς τη σωστή κατεύθυνση. Φτιάχνει το κλίμα και βοηθά τον ομιλητή να χαλαρώσει. Βοηθά πολύ να βλέπουμε χαμογελαστά πρόσωπα στο κοινό, ενώ με το γέλιο πέφτει το τείχος που κάνει τον ακροατή να μας βλέπει σαν ξένο.

 

2. Εστιάστε σε όσους γνέφουν καταφατικά

Η αποστασιοποίηση του κοινού μπορεί να δημιουργήσει αμηχανία και εκνευρισμό στον ομιλητή. Μπορούμε όμως να εντοπίσουμε στο κοινό μερικά πρόσωπα που έχουν αφοσιωθεί σε όσα λέμε. Είναι εξαιρετικά καθησυχαστικό να αισθανόμαστε ότι κάποιος συμφωνεί μαζί μας. Αυτόματα η αυτοπεποίθησή μας ανεβαίνει και προσελκύουμε μεγαλύτερη προσοχή.

 

3. Εκφράστε τα συναισθήματά σας

Πάντοτε υπάρχει συσσωρευμένη ένταση πριν από μια ομιλία. Το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να την απελευθερώσουμε. Η συναισθηματική ανάμειξη ενός ατόμου στην ιστορία που αφηγείται βοηθά στην καταπολέμηση του στρες και την αποτελεσματικότερη παρουσίαση των δεδομένων που επιθυμεί να υποστηρίξει.

 

4. Εξάσκηση, εξάσκηση, εξάσκηση

Πολλοί πιστεύουν ότι η ικανότητα να μιλάμε δημόσια είναι έμφυτο ταλέντο. Αυτό όμως δεν ισχύει. Πρόκειται για κάτι που μπορούμε να καλλιεργήσουμε και σταδιακά να γίνουμε καλύτεροι. Όπως συμβαίνει και στα αθλήματα, η συστηματική προπόνηση βοηθά να βελτιώσουμε μια δεξιότητα. Παράλληλα, η εμπειρία μάς βοηθά να νιώθουμε πιο σίγουροι κι έτσι δείχνουμε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

 

5. Προετοιμαστείτε για το λάθος

Όσο καλός επαγγελματίας κι αν είναι κάποιος, τα λάθη είναι αναπόφευκτα. Όταν όμως δείχνουμε αμηχανία μετά το λάθος, το κοινό δυσανασχετεί. Ένα σχετικό αστείο ή σχόλιο μπορεί να κάνει το κοινό να χαλαρώσει και αυτή η επίδραση να περάσει και σε εμάς.