ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Κρίση πανικού: Πώς θα την αντιμετωπίσετε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα

Κρίση πανικού: Πώς θα την αντιμετωπίσετε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα

Το μυστικό βρίσκεται στις σωστές αναπνοές!

Οι κρίσεις πανικού είναι επεισόδια έντονου άγχους που προκαλούν σωματικά συμπτώματα όπως η ταχυπαλμία, η έντονη εφίδρωση, το τρέμουλο, ο πόνος στο στήθος και η ναυτία. Είναι αρκετά τρομακτικές γι’ αυτόν που τις βιώνει, καθώς μπορεί να αισθάνεται σαν να παθαίνει έμφραγμα.

Μια κρίση πανικού μπορεί να κάνει την εμφάνισή της ξαφνικά, χωρίς κάποια προφανή αιτία, ή να είναι αποτέλεσμα του έντονου στρες.

bigstock Click panic button 103739447

Όταν βρίσκεστε εν μέσω μιας κρίσης πανικού σίγουρα νιώθετε ότι δεν μπορείτε να τη σταματήσετε. Στην πραγματικότητα όμως, αν επιστρατεύσετε όλες σας τις δυνάμεις και εστιάσετε σε ένα πολύ απλό πράγμα, την αναπνοή σας, θα δείτε ότι τα πράγματα θα γίνουν αμέσως καλύτερα.

Συχνά ξεχνάμε πόσο μεγάλη επίδραση έχει η αναπνοή μας στη συνολική λειτουργία του οργανισμού μας. Όταν οι ανάσες μας γίνονται κοφτές και γρήγορες το αίσθημα του άγχους και του πανικού εντείνεται, ενώ αντίθετα όταν προσπαθούμε συνειδητά να επιβραδύνουμε τον ρυθμό εισπνοής και εκπνοής είναι σαν να «διατάζουμε» τους παλμούς μας να πέσουν και το σώμα μας να χαλαρώσει.

Μια τεχνική που ονομάζεται «στρατηγική αναπνοή» (tactical breathing) θα σας βοηθήσει να συγκεντρωθείτε, να ανακτήσετε τον έλεγχο των συναισθημάτων και των σκέψεών σας και να διαχειριστείτε το στρες όταν πραγματικά το έχετε ανάγκη –δηλαδή σε περίπτωση που βρίσκεστε σε κατάσταση πανικού.

Για να σταματήσετε την κρίση και να ηρεμήσετε μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα, θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω απλά βήματα:

  • Πάρτε μια βαθιά εισπνοή από τη μύτη μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Κρατήστε την αναπνοή σας μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Βγάλτε τον αέρα αργά από το στόμα μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Κρατήστε την αναπνοή σας πριν εισπνεύσεις ξανά μετρώντας μέχρι το τέσσερα

Κάντε 3-5 επαναλήψεις και θα διαπιστώσετε ότι αμέσως θα αισθανθείτε καλύτερα.

Μπορείτε να αξιοποιήσετε την τεχνική της «στρατηγικής αναπνοής» οποιαδήποτε στιγμή νιώθετε πως το στρες σάς καταβάλλει και πως πλησιάζει επικίνδυνα μια κρίση πανικού.

Αν βέβαια οι κρίσεις πανικού είναι για εσάς συχνό φαινόμενο, μάλλον είναι ένδειξη της λεγόμενης διαταραχής πανικού και στην περίπτωση αυτή θα πρέπει οπωσδήποτε να αναζητήσετε τη συμβουλή ειδικού.

Δείτε κι αυτό:

Δέκα σημάδια και συμπτώματα που υποδηλώνουν αγχώδη διαταραχή

Ταχυκαρδία: Σύμπτωμα εμφράγματος ή κρίσης πανικού;

BEST OF NETWORK

ΜΕΘ και κρούσματα φέρνουν νέα μέτρα από Πέμπτη – Στο «τραπέζι» και το ολικό lockdown σε όλη τη χώρα

Κορονοϊός: Τα λύματα «δείχνουν» lockdown – Σε ποια περιοχή το ιικό φορτίο αυξήθηκε κατά 337%

Σαρηγιάννης στο Newsbomb.gr: «Εγώ θα έκλεινα την χώρα χθες»

Πολεμικό Ναυτικό: Γερμανική «σφήνα»! Οι φρεγάτες Α-200 και το δέλεαρ δύο πανίσχυρων υποβρυχίων

Κορονοϊός: Η «έκρηξη» των κρουσμάτων φέρνει αλλαγές σε Σισμανόγλειο, ΝΙΜΤΣ και «Ερρίκος Ντυνάν»

Καταγγελία – σοκ: Τραυματιοφορέας κακοποιούσε σεξουαλικά παιδιά στο νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία»

Νικολάου στο Newsbomb.gr: Εμείς κάνουμε τα πάντα για να ζήσει ο Κουφοντίνας

Κορονοϊός: Πότε θα δούμε υποχώρηση της πανδημίας στην Ελλάδα – Τι δείχνουν τα στοιχεία

Συνεπιμέλεια: Επιστολή των Ενεργών Μπαμπάδων στον Πρωθυπουργό - «Προστατέψτε τα παιδιά»

Υπόθεση Lamaniff: «Είναι κορίτσι της διπλανής πόρτας, όχι αφέντρα» -Τι λέει ο δικηγόρος της 30χρονης

Survivor: Τραυματισμός – σοκ για τη Σοφία – Έσπασε το δάχτυλο του ποδιού της (video)

Survivor: Αυτοί είναι οι τρεις υποψήφιοι προς αποχώρηση (video)