ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Ποιος είναι ο ιδανικός χρόνος άσκησης

Ποιος είναι ο ιδανικός χρόνος άσκησης

Η σωματική άσκηση θεωρείται απαραίτητη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Ακόμα και για τους ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια όπου η προσπάθεια συνδέεται πάντα με εκδήλωση δύσπνοιας, η άσκηση αποδείχθηκε ότι συμβάλλει στην καλύτερη εξέλιξη του ασθενή και της επιβίωσής του.

Ποιος είναι όμως ο ιδανικός χρόνος άσκησης; Οι κατευθυντήριες οδηγίες που είναι διεθνώς αποδεκτές μιλούν για 150 λεπτά (2 1/2 ώρες) την εβδομάδα. Εντούτοις, ο στόχος αυτός θεωρείται δύσκολα πραγματοποιήσιμος ιδιαίτερα από υπερηλίκους και άτομα με ορθοπεδικά προβλήματα.

Δυο πρόσφατα άρθρα που δημοσιεύθηκαν στο επίσημο περιοδικό της Βρετανικής Ιατρικής Εταιρείας (BMJ) υποστηρίζουν ότι 20 λεπτά άσκησης μερικές φορές τον μήνα αλλά ακόμα και η απλή κίνηση μέσα στο σπίτι ελαττώνουν την πιθανότητα πρόωρου θανάτου και προάγουν τη μακροβιότητα. Ακόμα και σε αυτούς που παρακολουθούν συνεχώς τηλεόραση, οι ερευνητές συνιστούν να σηκώνονται από το κάθισμα και να περπατούν την ώρα των διαφημίσεων.

Πρόκειται για ρεαλιστικές λύσεις, που είναι όμως απαραίτητες, αφού κατά την άσκηση ενεργοποιείται κυρίως το ενδοθήλιο, δηλαδή ο εσωτερικός χιτώνας των αρτηριών, που παράγει μια σειρά αγγειοδιασταλτικών ουσιών, αντιθρομβωτικών ουσιών, οι οποίες δεν αφήνουν εύκολα το αίμα να πήζει και να δημιουργεί θρόμβους μέσα στις φλέβες ή τις αρτηρίες της καρδιάς ή του εγκεφάλου.

Έτσι, αποφεύγονται οι πνευμονικές εμβολές, τα εμφράγματα του μυοκαρδίου και τα αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια.

Τέλος, όσον αφορά την καθημερινή άσκηση, η ελάχιστη είναι εφικτή έστω και ως απλή κινητοποίηση με το σήκωμα από την πολυθρόνα. Είναι δε αναμφισβήτητα πιο ευεργετική από την απόλυτη ακινησία.

 

Διαβάστε επίσης:

Ο διαλογισμός βάζει φρένο στη φθορά του εγκεφάλου λόγω γήρατος

Αυτή είναι η συνταγή για μακροβιότητα και ποιότητα ζωής