ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Ξεχνάτε εύκολα; Πηγαίνετε για ύπνο

Ξεχνάτε εύκολα; Πηγαίνετε για ύπνο

Αν η μνήμη σας είναι ασθενής, δώστε προτεραιότητα στον ύπνο.

Μία νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι ένας καλός ύπνος σχεδόν διπλασιάζει τις πιθανότητες ανάκλησης στη μνήμης των πληροφοριών που έχουμε ξεχάσει.

Σύμφωνα με βρετανούς επιστήμονες, ο ύπνος κάνει πιο προσβάσιμες τις αναμνήσεις μας και οξύνει την ικανότητά μας να τις θυμόμαστε.

Η νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Cortex», διεξήχθη σε ομάδα εθελοντών, οι οποίοι κλήθηκαν να θυμηθούν μία σειρά από άγνωστες λέξεις, τις οποίες είχαν συνθέσει οι ίδιοι οι ερευνητές.

Οι εθελοντές έπρεπε να θυμηθούν τις λέξεις σε τρεις περιστάσεις:
-Αμέσως μόλις τις άκουσαν
-Μετά από ένα καλό ύπνο το βράδυ
-Μετά από 12 ώρες που παρέμειναν ξύπνιοι

Μετά τον ύπνο οι εθελοντές θυμόντουσαν πολύ περισσότερες λέξεις απ' ό,τι όταν είχαν μείνει πολλές ώρες ξύπνιοι.

Το σημαντικότερο, όμως, ήταν πως θυμόντουσαν πολύ περισσότερες λέξεις απ' ό,τι αμέσως μόλις τις είχαν ακούσει. Αυτό δείχνει ότι ο ύπνος ενίσχυσε αναμνήσεις που υπήρχαν μεν, αλλά ήταν τόσο αδύναμες πριν από αυτόν ώστε δεν γίνονταν συνειδητές.

Οι ερευνητές λένε πως το εύρημά τους σημαίνει πως πράττουν άριστα οι φοιτητές οι οποίοι το βράδυ πριν τις εξετάσεις τους ρίχνουν μια τελευταία ματιά στο μάθημά τους και μετά μπαίνουν για ύπνο.

«Οι απαντήσεις των εθελοντών μας έδειξαν ότι με τον ύπνο σχεδόν διπλασιάζονταν οι πιθανότητες να θυμηθούν λέξεις τις οποίες είχαν ξεχάσει», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Νίκολας Ντάμεϋ, λέκτορας Γνωστικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Έξετερ.

«Αυτό σημαίνει ότι με τον ύπνο ενισχύονται ορισμένες αναμνήσεις, επομένως όσο κοιμόμαστε ο εγκέφαλος επαναλαμβάνει ενεργά τις πληροφορίες που θεωρεί σημαντικές και τις επεξεργάζεται για να τις αποθηκεύσει».

Ο δρ Ντάμεϋ πρόσθεσε πως απαιτούνται περαιτέρω έρευνες για την λειτουργική σημασία αυτών των «επαναλήψεων», ενώ εξήγησε πως υπαίτιος γι' αυτές πιθανώς είναι ο ιππόκαμπος - η δομή του εγκεφάλου που παίζει καθοριστικό ρόλο στη μνήμη.

 

Διαβάστε επίσης:
Νέα έρευνα: Ο ανεπαρκής ύπνος ανεβάζει την αρτηριακή πίεση τη νύχτα
Μισή ώρα ύπνου το μεσημέρι μπορεί να διορθώσει μια κακή νύχτα

BEST OF NETWORK

PlusQueen