ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Οκτώ τρόποι αντιμετώπισης του θηλυκού burnout

Οκτώ τρόποι αντιμετώπισης του θηλυκού burnout

Τέσσερις στις δέκα γυναίκες στη Δύση πάσχουν από το «σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης», το λεγόμενο burnout.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το στρεσαρισμένο φύλο είναι πλέον οι γυναίκες, κάτι που παλιότερα ίσχυε για τα golden boys των πολυεθνικών εταιρειών.

Βιολογικοί και ψυχοκοινωνικοί παράγοντες τις καθιστούν πολύ πιο ευάλωτες σε πάσης φύσεως προβλήματα ψυχικής υγείας (είναι διπλάσια, π.χ., τα ποσοστά άγχους και κατάθλιψης στις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας, χονδρικά από 15 έως 55 ετών). Ανάμεσά τους βέβαια και το burnout, που είναι απόρροια των πολλαπλών κοινωνικών ρόλων που επωμίζονται σήμερα οι γυναίκες, των στρεσογόγων «βιολογικών» περιόδων στη ζωή τους, των δύσκολων κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών κ.ο.κ.

Ιδιαίτερα ευάλωτες στο σύνδρομο είναι οι γυναίκες 40 και κάτι, μια «υπερφορτωμένη» ηλικιακή ομάδα, καθώς πρόκειται για γυναίκες οι οποίες προσπαθούν να ανέλθουν επαγγελματικά, που έχουν ταυτόχρονα μικρά παιδιά και ηλικιωμένους γονείς ενώ αγωνίζονται να κρατήσουν τις ισορροπίες σε όλα τα πεδία.

Οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή στα προειδοποιητικά συμπτώματα τα οποία συνήθως προϋπάρχουν (π.χ. η αϋπνία, η ατονία, η ευερεθιστότητα) για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά οι περισσότερες γυναίκες είναι πεπεισμένες ότι τα διαχειρίζονται χωρίς ζημίες.

Οκτώ απλοί τρόποι αντιμετώπισης του θηλυκού burnout (σύμφωνα με τους «Τimes» του Λονδίνου και τη βρετανική καμπάνια «Let Go» της Sanctuary Spa):

1. Διοργανώστε κάτι που θα σας βοηθήσει να «αποταυτίσετε» τις σκέψεις σας από το «υπερφορτωμένο» παρόν. Μπορεί να είναι κάτι εξαιρετικά απλό, π.χ. μια συνάντηση με μια φίλη (όσο διαρκεί, βέβαια, καλό είναι να αποφεύγονται «στρεσογόνες» σκέψεις που αφορούν το αυριανό meeting στο γραφείο, την οικονομική ανασφάλεια ή τα μαθήματα των παιδιών).

2. Δώστε στους άλλους πράγματα σε καθημερινή βάση. Ακόμη και οι μικρές δόσεις προσφοράς και δοτικότητας ανεβάζουν τη διάθεση.

3. Μάθετε κάτι νέο. Η διαδικασία κατάκτησης μιας καινούργιας γνώσης ή δεξιότητας είναι συχνά ανέλπιστα θεραπευτική.

4. Πιείτε δύο λίτρα νερό την ημέρα. Το σώμα και ο εγκέφαλος δουλεύουν καλύτερα όταν ενυδατώνονται επαρκώς.

5. Ελαττώστε την καφεΐνη. Είναι μία τεχνητή μορφή αδρεναλίνης η οποία μιμείται τη δράση του στρες.

6. Σβήστε το iPad. Προσπαθήστε να έχετε κάθε μέρα μια «device free» ζώνη, ιδιαίτερα κατά τις βραδινές ώρες. Κλείστε όλες τις οθόνες πριν πέσετε για ύπνο και βέβαια μη διανοηθείτε να «τσεκάρετε» τα επαγγελματικά σας e-mail λίγο πριν σβήσετε το φως.

7. Ασκηθείτε για 20 λεπτά κάθε μέρα. Ένας μικρός περίπατος είναι αρκετός (ενώ το να ξυπνάς εν εξάλλω στις 6 τα ξημερώματα για να προλάβεις να «στριμώξεις» μία ώρα spinning στο γυμναστήριο πριν από τη δουλειά μπορεί να επιφέρει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα).

8. Πηγαίνετε για ύπνο πριν από τα μεσάνυχτα τέσσερις ημέρες την εβδομάδα. Είναι το «στάδιο της προθέρμανσης» που ενθαρρύνει την υιοθέτηση καλών συνηθειών ύπνου.

 

Διαβάστε επίσης:
Γνωρίζετε πότε είναι η χειρότερη... μέρα και ώρα της εβδομάδας;
Κατάθλιψη στην εγκυμοσύνη: Αίτια και συμπτώματα

BEST OF NETWORK

Σχολεία: Άνοιγμα Γυμνασίων - Λυκείων 1η Φεβρουαρίου εισηγούνται οι λοιμωξιολόγοι

Θεσσαλονίκη: Μέλος της ασφαλείας της ΠΑΕ Άρης ο ένας από τους δράστες της αιματηρής συμπλοκής

'Εκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού: Έρχονται διαδοχικά κύματα κακοκαιρίας

«Βρέχει» λεφτά από την επόμενη εβδομάδα: Πότε πληρώνονται επιδόματα, συντάξεις και αποζημιώσεις

Επίδομα 534 ευρώ: Πότε λήγει η προθεσμία για τις αναστολές Ιανουαρίου - Οι πληρωμές

Μπεκατώρου: Ξέσπασμα της τότε 11χρονης αθλήτριας - «Ήταν βιασμός με όλο το νόημα» (video)

Survivor Spoiler 21/1: Αποχωρεί οικειοθελώς η Ανθή Σαλαγκούδη; (Vid)

Αύξηση στρατιωτικής θητείας: Ποιοι θα κάνουν 12 μήνες, ποιοι εξαιρούνται - Από πότε θα ισχύει

Αναδρομικά κληρονόμων: Πότε θα δουν τα χρήματα στο λογαριασμό τους οι δικαιούχοι

Χαλάρωση περιορισμών: Δεν βιάζονται κυβέρνηση και ειδικοί για ανοίγματα – Πάει πίσω η εστίαση

Ανθή Σαλαγκούδη: Σε βίντεο του 2018 είχε προβλέψει τη συμμετοχής της στο Survivor; (vid)