ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Διαβήτης: Πόσες ώρες ύπνου χρειάζονται για την καλή ρύθμισή του

Διαβήτης: Πόσες ώρες ύπνου χρειάζονται για την καλή ρύθμισή του

Ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην πνευματική απόδοση και την ευεξία αλλά και στους δείκτες υγείας.

Η έλλειψη ύπνου μειώνει την ευαισθησία του οργανισμού στην ινσουλίνη, την ορμόνη που υποστηρίζει την μεταφορά της γλυκόζης του αίματος στα κύτταρα.

Έχει βρεθεί ότι λιγότερες από πέντε ώρες ύπνου σχετίζονται με αυξημένη παραγωγή ινσουλίνης, την οποία όμως δεν χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα κύτταρα του σώματος για να μειώσουν τη συγκέντρωση της γλυκόζης. Η κατάσταση αυτή ονομάζεται ινσουλινοαντίσταση και είναι πιθανώς η αρχή της ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2.

Νέα μελέτη βρήκε τον ιδανικό χρόνο ύπνου για να λειτουργεί ο οργανισμός στο βέλτιστο.

bigstock Sleeping Beauty Portrait 44168410

Ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Libre de Bruxelles του Βελγίου, επισημαίνει πως μία ώρα επιπλέον ύπνου, σε ανθρώπους που κοιμόντουσαν λιγότερες από επτά ώρες, είχε θετική επίδραση σε αρκετούς δείκτες που υποδεικνύουν κίνδυνο για διαβήτη, συμπεριλαμβανομένων των επιπέδων της γλυκόζης και της ινσουλίνης και της ευαισθησίας στην ινσουλίνη.

Κατά τη μελέτη, που συμπεριλάμβανε παρακολούθηση του ύπνου 16 υγιών όχι υπέρβαρων εθελοντών από 20-50 ετών, οι ερευνητές παρατήρησαν σημαντικό συσχετισμό μεταξύ των αλλαγών στις ώρες ύπνου και τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης νηστείας. Μικρές αλλαγές στις ώρες του ύπνου σήμαιναν υψηλότερα επίπεδα και των δύο και χαμηλότερη αναλογία ινσουλίνη προς γλυκόζη, κατάσταση που υποδηλώνει πιθανή μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Ο ιδανικός χρόνος ύπνου δηλαδή, είναι το γνωστό σε όλους 8ωρο.

Οι επιστήμονες επισημαίνουν πάντως, ότι αυτό δεν σημαίνει πως όσο περισσότερο κοιμόμαστε τόσο το καλύτερο. Σε προηγούμενες μελέτες έχει βρεθεί ότι η πολύ μεγαλύτερη αύξηση τις ώρες του ύπνου δεν βελτίωσε την ποιότητα του ύπνου και την αίσθηση ευεξίας των συμμετεχόντων αλλά την επιδείνωσε. Επιπλέον, πάνω από 10 ώρες ύπνου την ημέρα μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα ως προς το διαβήτη, να αυξάνουν δηλαδή τις πιθανότητες για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2. Αυτό μπορεί να οφείλεται στη χειρότερη ποιότητα ύπνου.

 

Διαβάστε επίσης:

Τινάζεστε στον ύπνο σας; Δείτε γιατί

Δοκιμάστε την πανεύκολη τεχνική 4-7-8 για ύπνο σε 1 λεπτό! (βίντεο)

Υποφέρετε από διαταραχές ύπνου; Δείτε τι μπορεί να φταίει

BEST OF NETWORK

Lockdown: Αυτό είναι το σχέδιο για τα Χριστούγεννα - Το όριο των ατόμων και τα SMS για... ρεβεγιόν

Κρούσματα σήμερα: Κανένας εφησυχασμός - Χθες έγιναν τα λιγότερα τεστ εδώ και 50 ημέρες

«Βόμβα» Δερμιτζάκη στο Newsbomb.gr για μπαρ και μπουζούκια - «Πότε πρέπει να ανοίξουν»

Σφακιανάκης: Άγνοια για την κοκαΐνη δηλώνει ο τραγουδιστής - Τι υποστηρίζει ο Κούγιας για το όπλο

Πόλεμος Ελλάδας - Τουρκίας: Η ώρα της κρίσης - «Πατάει το κουμπί» ή κάνει την… πάπια ο Ερντογάν;

Καιρός Χριστούγεννα: Η εκτίμηση του Αρναούτογλου για κρύο και χιόνια...

Σοκ για την τραγωδία στα Καλύβια: Καυγάδισε με τη μητέρα του και αυτοκτόνησε μπροστά σε αστυνομικούς

Επίδομα παιδιού Α21: Άνοιξε η πλατφόρμα για νέες αιτήσεις - Πότε θα πληρωθεί η έκτη δόση

Θρήνος στις Ένοπλες Δυνάμεις: Πέθανε ο Μάρκος Παζιώκης

Μελάνια Τραμπ: Τα κρυφά μηνύματα της τελευταίας διακόσμησης των Χριστουγέννων στον Λευκό Οίκο

Viral η φωτογραφία γιατρού που αγκάλιασε ηλικιωμένο ασθενή με κορονοϊό - «Απλά έκλαιγε»

Δώστε προσοχή στον κύκλο της φωτογραφίας και δείτε τη σκιά στο βίντεο!