ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Ποια είναι τα 4 «συστατικά» του καλού ύπνου

Ποια είναι τα 4 «συστατικά» του καλού ύπνου

Τι σημαίνει αλήθεια «καλός ύπνος»; Αρκεί να καλύπτουμε τις συνιστώμενες 7-9 ώρες ύπνου κάθε βράδυ ή πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και άλλα κριτήρια;

Για πρώτη φορά, το αμερικανικό Εθνικό Ίδρυμα για τον Ύπνο εξέδωσε «οδηγίες» για τον ύπνο, ώστε να καταστεί σαφές στο ευρύ κοινό ποιες παράμετροι εξασφαλίζουν επαρκή και ποιοτική ξεκούραση.

Δείτε ποια είναι σύμφωνα με τις οδηγίες τα 4 «συστατικά» του καλού ύπνου.

- Πρέπει να μας παίρνει ο ύπνος μέσα σε μισή ώρα το πολύ

Εάν στριφογυρίζουμε στο κρεβάτι με τις ώρες μπορεί να φταίνε δύο πράγματα: Είτε ξαπλώνουμε πολύ νωρίς (δηλαδή ο οργανισμός μας δεν είναι έτοιμος για ύπνο) είτε οι δραστηριότητες που επιλέγουμε πριν τον ύπνο μάς προκαλούν υπερένταση (π.χ. χρήση ηλεκτρονικών συσκευών).

- Δεν πρέπει να ξυπνάμε πάνω από μία φορά μέσα στη νύχτα

Για τους ενήλικες 65 ετών και άνω «επιτρέπονται» έως και δύο διαλείμματα μέσα στη νύχτα, σύμφωνα με τις οδηγίες. Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, η υπνική άπνοια και οι διάφοροι πόνοι στο σώμα είναι μερικές μόνο από τις αιτίες του διακοπτόμενου ύπνου.

- Εάν ξυπνήσουμε μέσα στη νύχτα πρέπει να ξανακοιμηθούμε μέσα σε 20 λεπτά το πολύ

Για τα άτομα μεγάλης ηλικίας ίσως χρειαστεί περισσότερος χρόνος, συγκεκριμένα έως και μισή ώρα. Εάν αισθανθούμε ότι δεν μας παίρνει ξανά ο ύπνος, οι ειδικοί συνιστούν να σηκωθούμε από το κρεβάτι και να κάνουμε μια χαλαρωτική δραστηριότητα, όπως να διαβάσουμε ένα βιβλίο ή να ακούσουμε λίγη μουσική.

- Ο ύπνος πρέπει να καλύπτει ποσοστό 85% του χρόνου που περνάμε στο κρεβάτι

Δεν πρέπει να συνδέουμε το κρεβάτι και την κρεβατοκάμαρα με άλλες δραστηριότητες πέραν του ύπνου και του σεξ, τονίζουν οι ειδικοί! Συμπληρώνουν μάλιστα πως εάν φροντίσουμε να τηρήσουμε τις τρεις πρώτες οδηγίες, η τέταρτη και τελευταία θα έρθει από μόνη της.

Να σημειωθεί ότι οι νέες οδηγίες υποστηρίζονται, μεταξύ άλλων, από την Αμερικανική Ακαδημία Νευρολογίας, την Αμερικανική Εταιρεία Φυσιολογίας, την Εταιρεία Ανθρώπινης Ανατομίας και Φυσιολογίας, την Εταιρεία Έρευνας Ανθρώπινης Ανάπτυξης και της Εταιρεία Έρευνας της Γυναικείας Υγείας, σύμφωνα με το ΤΙΜΕ.

Δείτε κι αυτό:

Εφαρμογή: Υπολογίστε πόσες ώρες ύπνου θα χάσετε κατά τη διάρκεια της ζωής σας!

BEST OF NETWORK

Lockdown: Αυτό είναι το σχέδιο για τα Χριστούγεννα - Το όριο των ατόμων και τα SMS για... ρεβεγιόν

Κρούσματα σήμερα: Κανένας εφησυχασμός - Χθες έγιναν τα λιγότερα τεστ εδώ και 50 ημέρες

«Βόμβα» Δερμιτζάκη στο Newsbomb.gr για μπαρ και μπουζούκια - «Πότε πρέπει να ανοίξουν»

Σφακιανάκης: Άγνοια για την κοκαΐνη δηλώνει ο τραγουδιστής - Τι υποστηρίζει ο Κούγιας για το όπλο

Πόλεμος Ελλάδας - Τουρκίας: Η ώρα της κρίσης - «Πατάει το κουμπί» ή κάνει την… πάπια ο Ερντογάν;

Καιρός Χριστούγεννα: Η εκτίμηση του Αρναούτογλου για κρύο και χιόνια...

Σοκ για την τραγωδία στα Καλύβια: Καυγάδισε με τη μητέρα του και αυτοκτόνησε μπροστά σε αστυνομικούς

Επίδομα παιδιού Α21: Άνοιξε η πλατφόρμα για νέες αιτήσεις - Πότε θα πληρωθεί η έκτη δόση

Θρήνος στις Ένοπλες Δυνάμεις: Πέθανε ο Μάρκος Παζιώκης

Μελάνια Τραμπ: Τα κρυφά μηνύματα της τελευταίας διακόσμησης των Χριστουγέννων στον Λευκό Οίκο

Viral η φωτογραφία γιατρού που αγκάλιασε ηλικιωμένο ασθενή με κορονοϊό - «Απλά έκλαιγε»

Δώστε προσοχή στον κύκλο της φωτογραφίας και δείτε τη σκιά στο βίντεο!