ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Στρες στην εγκυμοσύνη: Αυξημένος ο κίνδυνος αποβολής – Πώς θα το διαχειριστείτε

Στρες στην εγκυμοσύνη: Αυξημένος ο κίνδυνος αποβολής – Πώς θα το διαχειριστείτε

Οι γυναίκες που υποφέρουν από χρόνιο στρες αντιμετωπίζουν έως και 42% μεγαλύτερο κίνδυνο αποβολής.

Νέα μελέτη επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και το Πανεπιστήμιο Zhejang της Κίνας, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το άγχος στα πρώτα χρόνια ενηλικίωσης μιας γυναίκας θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις αργότερα στη ζωή.

Η αποβολή είναι η πιο κοινή επιπλοκή της εγκυμοσύνης και αφορά περίπου το 20% των κυήσεων.

Στην παρούσα μελέτη συμμετείχαν έγκυοι με και χωρίς ιστορικό έκθεσης σε ψυχολογικό στρες που ανέφεραν αποβολή.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος αποβολής ήταν σημαντικά υψηλότερος σε γυναίκες με μακρά ιστορία άγχους στη ζωή τους.

Καταστάσεις που μπορεί να συμβάλλουν σε αυτό είναι προηγούμενες τραυματικές εμπειρίες, κοινωνικά προβλήματα, οικονομικές δυσκολίες, ασυμφωνία στο γάμο, πίεση στην εργασία, προηγούμενη αποβολή.

Οι συγγραφείς αναφέρουν ότι η συσχέτιση μεταξύ στρες και αποβολής μπορεί να προκύψει από την ενεργοποίηση και απελευθέρωση ορμονών στρες.

Οι ορμόνες αυτές επηρεάζουν τις βιοχημικές διεργασίες που είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της εγκυμοσύνης.

Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να εξετάζεται το ψυχολογικό προφίλ μιας γυναίκας που μένει έγκυος, προκειμένου να μειώνονται οι πιθανότητες αποβολής.

pregnancy stress2

Τρόποι διαχείρισης του στρες στην εγκυμοσύνη

- Μάθετε να λέτε «όχι». Είναι η καλύτερη ευκαιρία να απαλλαγείτε από την ιδέα ότι μπορείτε να τα κάνετε όλα. Αλλάξτε προτεραιότητες και συνηθίστε στην ιδέα ότι πρέπει να ζητάτε βοήθεια από τους φίλους και τα κοντινά σας πρόσωπα.

- Μειώστε τις δουλειές και αξιοποιήστε το χρόνο για να ξεκουραστείτε, να κοιμηθείτε ή να διαβάσετε ένα βιβλίο.

- Δοκιμάστε τεχνικές αναπνοής, γιόγκα ή διατάσεις.

- Κάντε ήπια σωματική δραστηριότητα όπως κολύμπι ή περπάτημα.

- Ακολουθείτε υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή, προκειμένου να έχετε την απαραίτητη ενέργεια.

- Πηγαίνετε νωρίς για ύπνο, καθώς το σώμα σας «εργάζεται» παραπάνω για να στηρίξει την ανάπτυξη του εμβρύου και χρειάζεται τον περισσότερο δυνατό ύπνο.

- Μην επηρεάζεστε από οτιδήποτε διαβάζετε ή ακούτε για την εγκυμοσύνη. Οι ιστορίες για τις εγκυμοσύνες των φίλων σας μπορεί να έχουν ενδιαφέρον, αλλά δεν χρειάζεται να σας επηρεάζουν αρνητικές καταστάσεις.

- Εάν νομίζετε ότι βιώνετε ασυνήθιστο στρες ή αισθάνεστε ότι καταρρέετε ψυχολογικά, συμβουλευτείτε ένα ειδικό.

Πηγή: Mailonline.com

Διαβάστε επίσης:

Αποβολή: 4 ανέλπιστοι παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο

Στρες στην εγκυμοσύνη: Γιατί υπονομεύει την υγεία του παιδιού

BEST OF NETWORK

PlusQueen