ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Αυτή η κακή συνήθεια στον ύπνο αυξάνει τον κίνδυνο κατάθλιψης

Αυτή η κακή συνήθεια στον ύπνο αυξάνει τον κίνδυνο κατάθλιψης

Μήπως βάζετε κι εσείς την ψυχική σας υγεία σε κίνδυνο λόγω αυτού του συχνού λάθους;

Σύμφωνα με νέα ιαπωνική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση American Journal of Epidemiology, η ποιότητα του ύπνου μπορεί να επηρεάσει τις πιθανότητες που έχει ένας άνθρωπος να εμφανίσει κατάθλιψη.

Συγκεκριμένα, όπως διαπίστωσαν ερευνητές από το Ιατρικό Πανεπιστήμιο της Νάρα, ακόμη και η παραμικρή έκθεση στο φως κατά τη διάρκεια του ύπνου αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο κατάθλιψης. Τα ευρήματα της μελέτης υποδεικνύουν ότι ο ύπνος σε απόλυτο σκοτάδι είναι μια καλή στρατηγική για τη βελτίωση τόσο του ύπνου όσο και της ψυχικής υγείας.

«Ο ύπνος σε μια κρεβατοκάμαρα χωρίς καθόλου φως αποτελεί ενδεχομένως μια πρωτότυπη και εφικτή επιλογή για την πρόληψη της κατάθλιψης» αναφέρει ο Kenji Obayashi, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Νάρα και ένας εκ των συντακτών της μελέτης, σύμφωνα με το ΤΙΜΕ.

lampater

Επικίνδυνο ακόμη και το φως ενός κεριού

Για να αξιολογήσουν τον ρόλο του φωτός κατά τη διάρκεια του ύπνου ως προς τον κίνδυνο κατάθλιψης, οι ερευνητές παρακολούθησαν 863 ενήλικες για διάστημα δύο ετών. Καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης, τα επίπεδα φωτός στην κρεβατοκάμαρα των συμμετεχόντων υπολογίζονταν με τη βοήθεια μιας ειδικής συσκευής, ενώ οι συμμετέχοντες διατηρούσαν ημερολόγιο για την ποιότητα του ύπνου τους και περνούσαν τακτικά από τεστ αξιολόγησης των συμπτωμάτων κατάθλιψης που τυχόν εκδήλωναν.

Όπως διαπιστώθηκε στο τέλος της μελέτης, η έκθεση ακόμη και σε μόλις 5 lux φωτός (σημ. το lux είναι η μονάδα που μετράει την φωτεινή ισχύ) συσχετίστηκε με μεγαλύτερο κίνδυνο εκδήλωσης συμπτωμάτων κατάθλιψης. Ενδεικτικά, φωτεινή ισχύ 10 lux καταγράφεται όταν κοιτάζουμε ένα αναμμένο κερί από απόσταση 0,3 μέτρων.

Η μελέτη δεν εξέτασε μετά από πόσο χρονικό διάστημα εκδηλώνονται οι παραπάνω αρνητικές επιδράσεις, ωστόσο αντίστοιχη μελέτη σε ποντίκια έχει δείξει ότι τα συμπτώματα κατάθλιψης αρχίζουν να εμφανίζονται μετά από περίπου τέσσερις εβδομάδες καθημερινής έκθεσης σε 5 lux φωτός.

Όπως εκτιμά ο Obayashi, η επιβάρυνση της ψυχικής υγείας προκύπτει πιθανότατα λόγω των διαταραχών που προκαλεί το φως στον ύπνο. Η έκθεση στο φως μπορεί επίσης να απορρυθμίσει το βιολογικό ρολόι του οργανισμού, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο κατάθλιψης.

Φαίνεται λοιπόν πως πρέπει να σταματήσετε να αφήνετε αναμμένο το φωτάκι νυχτός όταν κοιμάστε και να επενδύσετε σε σκουρόχρωμες κουρτίνες που μπλοκάρουν το φως του ήλιου, για το καλό της ψυχολογίας σας!

Δείτε κι αυτό:

Δέκα τροφές για καλύτερο ύπνο και βελτιωμένη διάθεση (pics)

Ύπνος και θερμίδες: Πόσο παραπάνω πρέπει να κοιμάστε για να τις μειώσετε

Σας παίρνει ο ύπνος μπροστά στην τηλεόραση; Η καρδιά σας κινδυνεύει!

BEST OF NETWORK

Κακοκαιρία «Λέανδρος»: Ο χιονιάς σαρώνει κεντρική και βόρεια Ελλάδα - Το έστρωσε και την Αττική

Παραιτήθηκε ο Αδαμόπουλος από την Ομοσπονδία μετά τις καταγγελίες Μπεκατώρου

Κακοκαιρία: Δείτε LIVE πού χιονίζει τώρα σε όλη την Ελλάδα

Επίθεση στο Μετρό: Ο πληροφοριοδότης και ο «υπερ-κοριός» έφεραν τις συλλήψεις των δραστών

Συνεπιμέλεια: Όλη η αλήθεια – Γιατί καθυστερεί η διαβούλευση;

Λιανεμπόριο: Αντίστροφη μέτρηση για το άνοιγμα - Όλα τα μέτρα, τι ισχύει για τις «κόκκινες» περιοχές

SMS στο 13033: Πού δεν ισχύει η διάρκεια των δύο ωρών

X-files στον ουρανό της Αττικής: Η «στενή επαφή» αεροπλάνου της Ολυμπιακής με ATIA

Survivor (17/1): Η επίθεση της Ελίζαμπεθ Ελέτσι στην Κάτια Ταραμπάνκο (video)

Γερμανία: Ο Άρμιν Λάσετ εξελέγη νέος Πρόεδρος του CDU - Αυτός είναι ο διάδοχος της Μέρκελ

Κακοκαιρία «Λέανδρος»: Πώς θα εξελιχθεί o χιονιάς από Δευτέρα - Πρόγνωση Μαρουσάκη

Ιωάννα Τούνη: Αποκάλυψε πόσο της κόστισε το ταξίδι στο Ντουμπάι (pics)