ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Ύπνος: Η διάρκεια που αυξάνει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό

Ύπνος: Η διάρκεια που αυξάνει τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό

Τόσο οι πολλές όσο και οι λίγες ώρες ύπνου κρύβουν κινδύνους για την καρδιά, καθώς φαίνεται πως αυξάνουν τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο, δείχνει μια νέα επιστημονική μελέτη που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας, το οποίο διεξάγεται στο Μόναχο από τις 25 έως τις 29 Αυγούστου.

Για να εξασφαλιστεί η καλή υγεία της καρδιάς και να αποφευχθούν σοβαρές καρδιαγγειακές επιπλοκές, οι ερευνητές συνιστούν λοιπόν μέτρο και στον ύπνο.

roloi

Η ιδανική «δόση» ύπνου για την καρδιά

Τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την καρδιά, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, αποκομίζουν όσοι κοιμούνται από έξι έως και οκτώ ώρες κάθε βράδυ, καθώς ο ύπνος για λιγότερες από έξι αλλά και περισσότερες από οκτώ ώρες φάνηκε να συνδέεται με μεγαλύτερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου ή εγκεφαλικού.

Όπως επισημαίνει ο συντάκτης της μελέτης Δρ Επαμεινώνδας Φούντας από το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο της Αθήνας, «τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι ο πολύ λίγος ή ο πολύς ύπνος βλάπτει την καρδιά». Ο Δρ Φούντας προσθέτει επίσης ότι θα χρειαστούν περισσότερες μελέτες για να διαπιστωθούν οι ακριβείς αιτίες πίσω από το φαινόμενο, αν και είναι ήδη γνωστό ότι ο ύπνος επηρεάζει βιολογικές διεργασίες όπως ο μεταβολισμός της γλυκόζης, η αρτηριακή πίεση και η φλεγμονή, οι οποίες έχουν άμεση επίδραση στην υγεία της καρδιάς.

Στο πλαίσιο της μελέτης αναλύθηκαν στοιχεία από 11 παλαιότερες έρευνες, με συνολικό δείγμα πάνω από ένα εκατομμύριο ενήλικες.

Συγκριτικά με τους ανθρώπους που απολάμβαναν έξι έως οκτώ ώρες ύπνου καθημερινά, αυτοί που κοιμούνταν λιγότερο φάνηκε να διατρέχουν 11% μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, ενώ για όσους κοιμούνταν πάνω από οκτώ ώρες ο κίνδυνος ήταν ακόμη πιο αυξημένος, συγκεκριμένα κατά 33%, σε βάθος εννιαετίας.

«Μία νύχτα λίγου ή πολύ ύπνου πιθανότατα δεν θα βλάψει την υγεία, ωστόσο όλο και περισσότερα ερευνητικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι η έλλειψη ύπνου ή οι υπερβολικές ώρες ύπνου μακροχρόνια πρέπει να αποφεύγονται» επισημαίνει ο Δρ Φούντας.

Πηγή: The Guardian

Δείτε κι αυτό:

Αλκοόλ: Πώς πρέπει να καταναλώνεται σε βάθος χρόνου για μην κινδυνεύσει η καρδιά

Υγεία καρδιάς: Ποιες τροφές την ωφελούν και ποιες τη βλάπτουν

«Καλή» χοληστερίνη: Πότε γίνεται επικίνδυνη για την καρδιά

Γαλακτοκομικά με πολλά λιπαρά: Είναι τελικά επιβλαβή για την καρδιά;