ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Πρωτεΐνες: 4 κίνδυνοι από την υπερβολική κατανάλωση

Πρωτεΐνες: 4 κίνδυνοι από την υπερβολική κατανάλωση

Οι πρωτεΐνες αποτελούν δομικό συστατικό των μυών, γι’ αυτό και είναι απαραίτητες για την αύξηση της μυϊκής μάζας.

Είναι επίσης βασικό κομμάτι μιας διατροφής απώλειας βάρους, καθώς δημιουργούν αίσθημα κορεσμού.

Οι ειδικοί συστήνουν την πρόσληψη 50 γραμμαρίων καθημερινά, αν όμως θέλετε να αυξήσετε τη μυϊκή σας μάζα, πρέπει να καταναλώνετε 1,5 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους.

Αν και κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ανάγκες, η υπερβολική πρόσληψη πρωτεϊνών, μπορεί να έχει επιπτώσεις στην υγεία.

Δείτε ποιες είναι αυτές:

Αύξηση του βάρους

Οι πρωτεΐνες μπορούν να σας βοηθήσουν να αδυνατίσετε. Αν όμως τρώτε περισσότερες από όσες χρειάζεται το σώμα σας και αθλείστε καθημερινά, μπορεί να αποθηκεύονται σταδιακά στο σώμα ανάλογα με τα επίπεδα δραστηριότητας. Το περίσσευμα πρωτεϊνών μπορεί επίσης να αποθηκευτεί στο σώμα ως λίπος, όταν παίρνετε από τις τροφές περισσότερες θερμίδες από αυτές που «καίτε».

Κίνδυνος για τα νεφρά

Οι περισσότεροι άνθρωποι με φυσιολογική νεφρική λειτουργία, δεν κινδυνεύουν από την υπερβολική πρόσληψη πρωτεϊνών. Αν όμως αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα, πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί. Όταν το σώμα μεταβολίζει την πρωτεΐνη, παράγει αμμωνία, η οποία μετατρέπεται σε μια ένωση που ονομάζεται ουρία. Η ουρία μεταφέρεται στα νεφρά μέσω του αίματος και αποβάλλεται με τα ούρα. Εάν έχετε κάποια πάθηση των νεφρών, ο οργανισμός δεν μπορεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά την αύξηση της ουρίας.

gain weight

Επιπτώσεις στο συκώτι

Ενώ οι περισσότεροι υγιείς ενήλικες μπορούν να μεταβολίζουν τις πρωτεΐνες, ακόμη και όταν υπερβαίνουν την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα, μπορεί να γίνουν επικίνδυνες για κάποιον με βλάβη στο ήπαρ. Υπολογίζεται ότι το 30% των Αμερικανών πάσχουν από μη αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος, η οποία συνδέεται στενά με την παχυσαρκία και στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν γίνεται αντιληπτή από τον πάσχοντα λόγω απουσίας συμπτωμάτων. Οι περισσότερες διαγνώσεις γίνονται τυχαία κατά τη διάρκεια εξετάσεων (αίματος, υπέρηχου κλπ.) για τη διάγνωση άλλης πάθησης.

Η μη αλκοολική λιπώδης νόσος του ήπατος μπορεί να οδηγήσει σε στεατοηπατίτιδα ή ακόμη και κίρρωση. Όταν το συκώτι είναι επιβαρυμένο, η κατανάλωση υπερβολικής πρωτεΐνης μπορεί να προκαλέσει συσσώρευση αμμωνίας, η οποία είναι τοξική για τον οργανισμό και προκαλεί μεταξύ άλλων απώλεια μνήμης και σύγχυση. Έτσι, ενώ η απώλεια βάρους μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο μη αλκοολικής λιπώδους νόσου του ήπατος, αν γίνει με μια δίαιτα πλούσια σε πρωτεΐνες, μπορεί να αποβεί επικίνδυνη.

Δυσκοιλιότητα

Μια δίαιτα πλούσια σε πρωτεΐνες είναι πιθανό να μην περιέχει αρκετές φυτικές ίνες, οι οποίες υπάρχουν στα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητες για την ομαλή λειτουργία του εντέρου. Οι σκόνες πρωτεΐνης μπορεί να προκαλέσουν ανάλογο πρόβλημα, γι’ αυτό αν πίνετε τέτοια ροφήματα, είναι σημαντικό να προσθέτετε φρούτα, λαχανικά ή ξηρούς καρπούς.

Πηγή: popsugar.com

Διαβάστε επίσης:

Δίαιτα: 5 σημάδια ότι χάνεις μυϊκή μάζα αντί για λίπος

Πρωτεΐνη και αύξηση μυϊκής δύναμης: Ο σωστός τρόπος πρόσληψης

Αύξηση μυϊκής μάζας: Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε

Best of DPG network