ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Χάρβαρντ: Τι πρέπει να κάνετε για να ζήσετε υγιώς 10 χρόνια παραπάνω

Χάρβαρντ: Τι πρέπει να κάνετε για να ζήσετε υγιώς 10 χρόνια παραπάνω

Ο υγιεινός τρόπος ζωής μπορεί να προσθέσει 10 «καλά» χρόνια χωρίς ασθένειες, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας αμερικανικής μελέτης.

Στο πλαίσιο της μεγάλης κλίμακας έρευνας των επιστημόνων της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, αναλύθηκαν στοιχεία για 73.196 γυναίκες και 38.366 άνδρες που δεν είχαν καρκίνο, καρδιαγγειακή νόσο και διαβήτη στην έναρξη της μελέτης.

Οι ερευνητές εξέτασαν πέντε παραμέτρους του τρόπου ζωής των συμμετεχόντων:

- Αποχή από το κάπνισμα

- Φυσιολογικός Δείκτης Μάζας Σώματος

- Καθημερινή άσκηση επί 30 λεπτά

- Μέτρια κατανάλωση αλκοόλ

- Καλής ποιότητας διατροφή

Η κλίμακα υπολογισμού του υγιεινού τρόπου ζωής κυμαίνονταν από το 0 έως το 5 και οι συμμετέχοντες αξιολογούνταν ανά τακτικά διαστήματα για μια περίοδο άνω των 20 ετών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα των επιστημόνων, οι γυναίκες γύρω στα 50 που δεν ακολουθούσαν τα παραπάνω, είχαν προσδόκιμο ζωής άλλα 24 χρόνια χωρίς καρκίνο, καρδιαγγειακή νόσο και διαβήτη. Για όσες όμως ακολουθούσαν 4 από τις 5 υγιεινές συνήθειες, το προσδόκιμο ζωής χωρίς νόσο έφτανε τα 34 χρόνια.

Ανάλογα ήταν τα ευρήματα και για τους άνδρες.

Οι γυναίκες που ακολουθούσαν 4 έως 5 υγιεινές συνήθειες είχαν κατά 10,6 χρόνια αυξημένο προσδόκιμο ζωής χωρίς σοβαρές χρόνιες παθήσεις σε σχέση με όσες δεν ακολουθούσαν υγιεινές συνήθειες. Στους άνδρες το διάστημα αυτό έφτανε τα 7,6 χρόνια.

Οι άνδρες που κάπνιζαν πολύ, καθώς και οι παχύσαρκοι άνδρες και γυναίκες, είχαν τα χαμηλότερα ποσοστά προσδόκιμου ζωής χωρίς ασθένειες στην ηλικία των 50.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση BMJ.

Διαβάστε επίσης:

Άσκηση: Το είδος που παρατείνει τη ζωή των γυναικών

Θέλετε να ζήσετε περισσότερο; Αυτές είναι οι 4 τροφές που θα σας βοηθήσουν (εικόνες)

H άσκηση αυξάνει το προσδόκιμο ζωής των ηλικιωμένων - Δείτε πόσο

 

BEST OF NETWORK

PlusQueen