ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Καθιστική ζωή στην εφηβεία: Πόσο αυξάνει τον κίνδυνο κατάθλιψης

Καθιστική ζωή στην εφηβεία: Πόσο αυξάνει τον κίνδυνο κατάθλιψης

Ο καθιστικός τρόπος ζωής στην εφηβεία συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης συμπτωμάτων κατάθλιψης στα επόμενα στάδια της ζωής, σύμφωνα με νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές του Τμήματος Ψυχιατρικής του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (UCL), με επικεφαλής τον Άαρον Κάντολα, ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 4.300 εφήβους, που κλήθηκαν να φοράνε ειδικές συσκευές καταγραφής των κινήσεων τους για τουλάχιστον δέκα ώρες καθημερινά επί τρεις μέρες στις ηλικίες των 12, 14 και 16 ετών. Τα συμπτώματα κατάθλιψης (κακή ψυχική διάθεση, αδυναμία ευχαρίστησης, δυσκολία συγκέντρωσης κ.α.) αξιολογήθηκαν με βάση σχετικό ερωτηματολόγιο.

Διαπιστώθηκε ότι κάθε επιπλέον ώρα καθιστικής συμπεριφοράς μέσα στη μέρα στις ηλικίες των 12, 14 και 16 ετών σχετίζονταν με αύξηση του κινδύνου κατάθλιψης κατά 11%, 8% και 10,5% αντίστοιχα στην ηλικία των 18 ετών. Οι έφηβοι που έκαναν συστηματικά καθιστική ζωή και στις τρεις ηλικίες (12,14 και 16 έτη), είχαν κατά μέσο όρο 28% περισσότερα συμπτώματα κατάθλιψης στα 18 τους.

Κάθε πρόσθετη ώρα, ακόμη και ελαφριάς σωματικής δραστηριότητας στις ηλικίες των 12, 14 και 16 ετών, σχετιζόταν με λιγότερα καταθλιπτικά συμπτώματα κατά 10%, 8% και 11% αντίστοιχα. Δεν είναι σαφές κατά πόσο η έντονη άσκηση (για τουλάχιστον 20 λεπτά τη μέρα) όντως ωφελεί περισσότερο σε σχέση με την καταπολέμηση της κατάθλιψης.

«Τα ευρήματα μάς δείχνουν ότι δεν είναι μόνο οι έντονες μορφές άσκησης που κάνουν καλό στην ψυχική υγεία, αλλά οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει τον χρόνο καθιστικής ζωής, είναι πιθανό ότι θα ωφελήσει», δήλωσε ο Κάντολα.

«Η ελαφριά δραστηριότητα μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα χρήσιμη, καθώς δεν απαιτεί πολλή προσπάθεια και είναι εύκολο να ταιριάξει με την καθημερινή ρουτίνα των περισσότερων νέων. Τα σχολεία θα μπορούσαν να ενσωματώσουν την ελαφριά δραστηριότητα στην καθημερινότητα των μαθητών τους, όπως να κάνουν μαθήματα στα όρθια ή με ενεργητικό και όχι καθιστικό τρόπο. Μικρές αλλαγές στο περιβάλλον μας μπορούν να βοηθήσουν όλους μας να κάνουμε λιγότερο καθιστική ζωή», ανέφερε ο δρ Τζόζεφ Χέις του UCL Psychiatry.

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο ψυχιατρικό περιοδικό «The Lancet Psychiatry».

Διαβάστε επίσης:

Καθιστική ζωή: Οι επιπτώσεις στις αρτηρίες των εφήβων

Καθιστική ζωή: Ποιο είδος αυξάνει περισσότερο τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων

Πρόωρος θάνατος: Πόση άσκηση μειώνει τον κίνδυνο και σε ποιο βαθμό

BEST OF NETWORK

Δίκη Χρυσής Αυγής - Απόφαση: Στην φυλακή Μιχαλολιάκος και Κασιδιάρης - Ποιοι πήραν αναστολή

Κορονοϊός: Ολοταχώς για πάνω από 1.000 κρούσματα σήμερα - Έρχονται νέα μέτρα

Κορονοϊός: Με διάγγελμα του πρωθυπουργού ανακοινώνονται νέα μέτρα

Κορονοϊός: Πέθανε εθελοντής των δοκιμών εμβολίου της AstraZeneca

Black Friday 2020: Πότε πέφτει φέτος η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων

Κορονοϊός στην Ελλάδα: Αυτός είναι ο νέος επιδημιολογικός χάρτης

Oruc Reis: Η Ελλάδα απαντά με αντιNavtex στην τουρκική Navtex σε Ρόδο και Καστελόριζο

ΟΠΕΚΑ Επίδομα Παιδιού: Πότε θα πληρωθεί - Αναλυτικές ημερομηνίες

Δώρο Χριστουγέννων: Τι ισχύει για όσους βγήκαν σε αναστολή - Πώς θα το λάβετε

«Εξοικονομώ - Αυτονομώ»: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις - Πώς θα πάρετε έως και 80% επιδότηση (2)

Επίδομα θέρμανσης: Πόσα χρήματα δικαιούστε - Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις

Oruc Reis: Πόλεμος νεύρων από τους Τούρκους - Δείτε που βρίσκεται τώρα