ΥΓΕΙΑ

Soleus Pushup: Η τεχνική για να καίμε το λίπος ενώ καθόμαστε στο γραφείο μας (βίντεο)

Το Soleus push-up είναι ένας ειδικός τύπος πελματιαίας κάμψης, ο οποίος αναφέρεται στην κάμψη του ποδιού στην άνω ποδοκνημική άρθρωση προς το πέλμα του ποδιού.

Soleus Pushup: Η τεχνική για να καίμε το λίπος ενώ καθόμαστε στο γραφείο μας (βίντεο)

Είναι γνωστό πως ο καθιστικός τρόπος ζωής που αποτελεί μονόδρομο για αρκετούς ανθρώπους είναι επιβλαβής για την καρδιά καθώς και για ένα πλήθος παθήσεων όπως είναι τα μυοσκελετικά προβλήματα, ο διαβήτης, το Αλτσχάιμερ, η άνοια και οι δυσλειτουργίες στο μεταβολισμό. Στον αντίποδα, η σωματική άσκηση χαρίζει υγεία και ευεξία γι' αυτό και συνιστάται σε κάθε ηλικία.

Η ενεργοποίηση του πέλματος

Ειδικοί στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον, ερεύνησαν μια τεχνική που ονομάζεται Soleus Pushup (SPU), η οποία ενεργοποιεί το πέλμα στην περιοχή της γάμπας στοχεύοντας στην ενίσχυση του μεταβολισμού με ελάχιστη σωματική προσπάθεια. Με τη συγκεκριμένη τεχνική ο μυς του πέλματος διατηρεί τη δραστηριότητα του μεταβολισμού σε λειτουργία ακόμη και όταν το άτομο είναι καθιστό σε μια καρέκλα. Ο άνθρωπος με τη μέθοδο αυτή δεν κουράζεται. Η ώθηση του πέλματος περιλαμβάνει την ανύψωση της φτέρνας στο μέγιστο ύψος της, ενώ το μπροστινό πόδι διατηρείται σταθερό στο έδαφος καταλήγοντας στο αργό κατέβασμα της φτέρνας.

Οι ερευνητές κατά τη διεξαγωγή των δοκιμών, διαπίστωσαν ότι η περιοχή του πέλματος αναδείχθηκε στο πιο ενεργό σημείο του σώματος για τη διάσπαση υδατανθράκων, όπως είναι η γλυκόζη.

Ενισχύεται ο μεταβολισμός

Η νέα προσέγγιση pushup Soleus του Marc Hamilton για τη διατήρηση του μεταβολισμού των μυών του Soleus διπλασιάζει, επίσης, τον φυσιολογικό ρυθμό μεταβολισμού των λιπιδίων κατά τη διάρκεια της περιόδου νηστείας μεταξύ των γευμάτων και μειώνει την περιεκτικότητα σε λιπαρά στο αίμα (τριγλυκερίδια).

Όλοι οι συμμετέχοντες στη μελέτη ανταποκρίθηκαν καλά στο Pushup του Soleus και στις σχετικές συσταλτικές δραστηριότητες (μυϊκές συσπάσεις) και δεν παρουσίασαν κόπωση ή άλλες ανεπιθύμητες ενέργειες στις μυϊκές συσπάσεις, όπως κράμπες, πόνο στις αρθρώσεις ή μυϊκό πόνο.

Η μελέτη

Η συγκεκριμένη μελέτη διεξήχθη με εθελοντές που είχαν ποικίλα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, περιελάβανε ανθρώπους που κάνουν καθιστική ζωή καθώς και αθλητικούς τύπους.

Όπως υποστήριξαν οι ερευνητές η τεχνική Soleus Pushup είναι πιο αποτελεσματική στη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα, ακόμα και από προπονήσεις όπως το τρέξιμο σε διάδρομο ή κάποιο εξειδικευμένο πρόγραμμα απώλειας βάρους.

Τα ευρήματα της μελέτης που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό iScience, αναφέρουν ότι κανένα φάρμακο μέχρι στιγμής δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο μέγεθος του οξειδωτικού μεταβολισμού όπως με τη μέθοδο Soleus Pushup.

Ο καθηγητής Μαρκ Χάμιλτον από το Health and Human Performance στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον δήλωσε ότι «παρά το γεγονός ότι το πέλμα καταλαμβάνει μόνο το 1% του σωματικού βάρους, είναι σε θέση να αυξήσει τον μεταβολικό του ρυθμό κατά τη διάρκεια των SPU συσπάσεων, οι οποίες έχουν την ικανότητα ακόμη και να τριπλασιάσουν την οξείδωση των υδατανθράκων σε ολόκληρο το σώμα».

52% υψηλότερη απώλεια σακχάρου στο αίμα

Κατά τη διάρκεια της μελέτης οι ερευνητές αντιλήφθηκαν ότι η μέθοδος Soleus Pushup οδήγησε σε 52% υψηλότερη απώλεια σακχάρου στο αίμα, ενώ η απαίτηση σε ινσουλίνη περιορίστηκε κατά 60%. Επίσης, διπλασιάστηκε ο ρυθμός μεταβολισμού του λίπους στο σώμα, ενώ μειώθηκε και το συνολικό επίπεδο λίπους στο αίμα.

Πηγή: medizindoc.de

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ