ΥΓΕΙΑ

Τι συμβαίνει αν πρήζονται τα δάχτυλά σας όταν περπατάτε ή ασκείστε

Το πρήξιμο των χεριών κατά τη διάρκεια της άσκησης είναι συχνό. Η αιτία δεν είναι απολύτως ξεκάθαρη.

Τι συμβαίνει αν πρήζονται τα δάχτυλά σας όταν περπατάτε ή ασκείστε
Bigstock

Φαίνεται να προκύπτει από τον τρόπο που το σώμα και τα αιμοφόρα αγγεία σας αντιδρούν στις υψηλότερες ενεργειακές ανάγκες των μυών σας κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Γιατί πρήζονται τα δάχτυλα όταν περπατάμε ή ασκούμαστε

Κατά τη διάρκεια άσκησης (όπως στο περπάτημα), περισσότερο αίμα ρέει στην καρδιά, τους πνεύμονες και στους μύες που εργάζονται πιο έντονα. Ταυτόχρονα, μπορεί να ρέει λιγότερο αίμα στα χέρια σας, καθιστώντας τα πιο δροσερά. Τα αιμοφόρα αγγεία στα χέρια σας μπορεί να αντιδράσουν σε αυτό: διογκώνονται, δηλαδή αυξάνουν τη διάμετρό τους, προκειμένου να περάσει πιο εύκολα το αίμα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πρήξιμο των χεριών.

Καθώς ασκείστε, οι μύες σας παράγουν θερμότητα. Το σώμα σπρώχνει το αίμα στα αγγεία που βρίσκονται πιο κοντά στο δέρμα σας για να αποβάλλει θερμότητα. Αυτή η δράση προκαλεί εφίδρωση. Μπορεί επίσης να προκαλέσει πρήξιμο στα χέρια σας και ειδικά στα δάχτυλά σας.

Υπονατριαιμία

Μερικές φορές, αθλητές υψηλού επιπέδου αναπτύσσουν υπονατριαιμία. Αυτό είναι ένα ασυνήθιστα χαμηλό επίπεδο αλατιού (νάτριο) στο αίμα. Τα πρησμένα δάχτυλα και χέρια μπορεί να είναι σημάδι υπονατριαιμίας. Άλλα σημάδια, όπως η σύγχυση και ο εμετός, μπορεί να ξεχωρίζουν περισσότερο από το πρήξιμο στα δάχτυλα. Η υπονατριαιμία είναι μια σοβαρή πάθηση που χρήζει άμεσης ιατρικής θεραπείας.

Πρήξιμο στα δάχτυλα κατά την άσκηση: Πρόληψη

Δεν υπάρχει αποδεδειγμένος τρόπος για την πρόληψη ή τη μείωση των περισσότερων οιδημάτων των χεριών που σχετίζονται με την άσκηση. Αλλά αυτές οι συμβουλές μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση από το πρόβλημα:

  • Βγάλτε τυχόν δαχτυλίδια και χαλαρώστε το ρολόι σας πριν την άσκηση
  • Κινείστε κυκλικά τα χέρια σας προς τα εμπρός και προς τα πίσω ανά τακτά χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της άσκησης
  • Τεντώστε τα δάχτυλά σας διάπλατα, κάντε γροθιές και σηκώστε τα χέρια σας ψηλότερα από την καρδιά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της άσκησης
  • Όταν περπατάτε, χρησιμοποιήστε ένα μπαστούνι πεζοπορίας για να διατηρήσετε τους μυς των χεριών σας σφιγμένους
  • Φοράτε γάντια που είναι άνετα αλλά όχι πολύ σφιχτά
  • Πίνετε υγρά που έχουν λίγο αλάτι κατά τη διάρκεια της άσκησης, όπως ένα αθλητικό ποτό που έχει ηλεκτρολύτες

Πηγή: mayoclinic.org