ΑΝΤΙΓΗΡΑΝΣΗ

Τι μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε την οστεοπόρωση

Τι μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε την οστεοπόρωση

Μία στις δύο γυναίκες και ένας στους τέσσερις άντρες άνω των 50 ετών θα πάθουν σε κάποια στιγμή της ζωής τους κάποιο μικρό ή μεγάλο κάταγμα που θα σχετίζεται με την οστεοπόρωση στα οστά τους.

Τα οστά είναι ζωντανοί ιστοί. Περιέχουν νεύρα, αιμοφόρα αγγεία και μυελό των οστών, όπου δημιουργούνται τα κύτταρα του αίματος. Τα οστά συνεχώς "διαλύονται και ανακατασκευάζονται", σαν ένα έργο κατασκευής αυτοκινητόδρομου που δεν τελειώνει ποτέ. Όσο μεγαλώνουμε χάνουμε την ικανότητα αυτής της αναδόμησης των οστών.

Για την εμποδίσετε τη δημιουργία πορώδους, εύθραυστου οστού καθώς μεγαλώνετε, θα πρέπει να παίρνετε αρκετό ασβέστιο και βιταμίνη D. Το σώμα χρησιμοποιεί το ασβέστιο για μια σειρά λειτουργιών και αν δεν το βρίσκει από άλλες πηγές, θα το πάρει από τα οστά. Αλλά το ασβέστιο δεν είναι το μόνο συστατικό που παίζει σημαντικό ρόλο στην οεστεοπόρωση. Τα οστά αποτελούνται επίσης κατά το 1/3 από κολλαγόνο, το οποίο είναι μια πρωτεΐνη που τους δίνει την ευελιξία τους.

Ο σημαντικότερος διατροφικός παράγοντας για πιο γερά οστά είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, είτε είναι μαγειρεμένα, είτε ωμά. Θα σας δώσουν όχι μόνο ασβέστιο, αλλά και βιταμίνη Κ, κάλιο και άλλα μέταλλα και θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε για να αναδομήσετε τα οστά σας.

Η βιταμίνη D είναι επίσης σημαντική και επειδή το σώμα την κατασκευάζει με φυσικό τρόπο όταν εκτίθεται στον ήλιο, γι' αυτόν το λόγο είναι σημαντικό να αφήνετε τον ήλιο να σας βλέπει τουλάχιστον 20 λεπτά/ημέρα. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επιτρέπεται ποτέ να ξεχνάτε το αντηλιακό σας.

Δεύτερος παράγοντας είναι η πρωτεΐνη και, δη, το κολλαγόνο. Όσπρια, ψάρι και κρέας είναι καλές πηγές πρωτεΐνης, αλλά η κατανάλωσή τους πρέπει να γίνεται με μέτρο. Επίσης το ψωμί και τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως είναι εξίσου σημαντικά, επειδή σας προσφέρουν μαγνήσιο. Το μαγνήσιο παίζει βασικό ρόλο στην καλή υγεία των οστών.

Φυσικά, δεν γίνεται να υπογραμμιστεί αρκετά η ανάγκη λήψης ασβεστίου μέσω των γαλακτοκομικών προϊόντων.

Από εκεί και πέρα, όσο μεγαλώνετε τόσο πιο δύσκολο θα είναι να "εφοδιάζετε" τον οργανισμό σας με τα επαρκή "οικοδομικά υλικά" των οστών. Γι' αυτόν το λόγο, είναι σώφρον να επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας και να εξετάσετε το ενδεχόμενο λήψης συμπληρωμάτων ασβεστίου.

Τέλος, ο οργανισμός χτίζει πιο γερά οστά, όσο περισσότερο τα χρησιμοποιείτε. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η σωματική άσκηση και κάθε δραστηριότητα που ασκεί πίεση στα οστά, κάνει τον οργανισμό να τα ενισχύει περισσότερο. Γι' αυτόν το λόγο. Είναι σώφρον να ασκείστε τακτικά, ειδικά όταν είστε ακόμα νέοι.

Διαβάστε επίσης:

Ο σημαντικός ρόλος της πρωτογενούς πρόληψης για την υγεία μας

Παπάγια: Δεν θα πιστεύετε τα οφέλη της για την υγεία

Δείτε πόσες θερμίδες, βιταμίνες και μέταλλα χρειάζεστε

Οστεοπόρωση: Πόσο ασβέστιο και βιταμίνη D χρειάζεστε για να προστατευθείτε

BEST OF NETWORK

Υπόθεση Λιγνάδη: Ένα από τα θύματα απαντά «Γιατί τώρα» - Το ακλόνητο κατηγορητήριο και οι ανατροπές

Lockdown: Η παράταση στην Αττική και οι 10 περιοχές που έγιναν «κόκκινες» - Τι ισχύει από το Σάββατο

Καπραβέλος στο Newsbomb.gr: Ο Απρίλης θα μας γδάρει - Ούτε λόγος για χαλάρωση των μέτρων

Ένοπλες Δυνάμεις: «Πληρωμένη» απάντηση στον Ερντογάν! Η κίνηση – ματ με τους Άραβες

Επίδομα 534 ευρώ: Πότε θα πληρωθούν οι αναστολές Φεβρουαρίου

Συγκλόνισε η Αγγελική Λάμπρου: «Ένιωσα θυμό κι οργή που δεν μπορούσα να αντιδράσω» (vid)

Γεροβασίλη στο Newsbomb.gr: «Η διακυβέρνηση κ. Μητσοτάκη δεν έχει μόνο Πάρνηθα, Ικαρία και Κολωνάκι»

«Φως» στη δολοφονία στρατιώτη στον Έβρο: «Μπέρδεψαν τον πυροβολισμό με καπάκι κατσαρόλας»

Θεσσαλονίκη: Βίντεο – ντοκουμέντο από το δυστύχημα με νεκρό οδηγό μηχανής που έπεσε σε λεωφορείο

Survivor spoiler - «Βόμβα»: Nέα οικειοθελής αποχώρηση από το reality;

Ανδρέας Μικρούτσικος: «Λύγισε» μιλώντας για τον αδελφό του – Η αποκάλυψη για υπόθεση βιασμού

Κάτια Ταραμπάνκο: Η εξομολόγηση για το Survivor - «Θέλησα να σώσω τον εαυτούλη μου»