ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ο κίνδυνος που διατρέχετε αν τρώτε λευκό ψωμί

Ο κίνδυνος που διατρέχετε αν τρώτε λευκό ψωμί

Όσοι τρώνε περισσότερες από τρεις μερίδες λευκού ψωμιού την εβδομάδα, είναι έως και 40% πιο πιθανό να αυξήσουν σημαντικά το σωματικό τους βάρος σε σύγκριση με εκείνους που καταναλώνουν μία μερίδα την εβδομάδα, σύμφωνα με έρευνα από το πανεπιστήμιο της Ναβάρα στην Ισπανία.

Ο ειδικός διατροφολόγος Miguel Martinez-Gonzalez εξέτασε διατροφικά στοιχεία συνολικά 9.000 φοιτητών. Η έρευνα έδειξε ότι όσοι συνδύαζαν στην διατροφή τους το λευκό ψωμί με εκείνο από αλεύρι ολικής άλεσης είχαν μειωμένες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Από την άλλη, όσοι κατανάλωναν περισσότερες από τρεις μερίδες λευκού (και μόνο) ψωμιού εβδομαδιαίως παρουσίαζαν ροπή προς την παχυσαρκία και μάλιστα ήταν 40% πιο πιθανό να αυξήσουν σημαντικά το σωματικό τους βάρος.

Ο ίδιος ο Miguel Martinez-Gonzalez υποστηρίζει ότι το πρόβλημα έγκειται στο ότι το λευκό ψωμί παρασκευάζεται με επεξεργασμένο αλεύρι, το οποίο απορροφάται γρήγορα από τον οργανισμό, σαν να είναι ζάχαρη.

"Κατ' ουσίαν η κατανάλωση λευκού ψωμιού είναι αντίστοιχη με την κατανάλωση ζάχαρης. Το πρόβλημα είναι παρόμοιο με όσα παρατηρούμε στα αναψυκτικά, όπου η ζάχαρη μεταβολίζεται από τον οργανισμό σε λίπος. Μία καλή συμβουλή είναι να αντικαταστήσετε το λευκό ψωμί με ψωμί ολικής άλεσης, ειδικά αν ανήκετε σε εκείνους που στην διατροφή σας καταναλώνουν πολύ ψωμί", υποστηρίζει ο Ισπανός διατροφολόγος.

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στο ευρωπαϊκό συνέδριο για την Παχυσαρκία που διεξήχθη στην Βουλγαρία.

Διαβάστε επίσης:
Τα τρία "λευκά δηλητήρια" στην διατροφή σας

Υβριδικό αλεύρι κάνει παρελθόν τις τροφικές αλλεργίες

Έχουν τελικά λιγότερες θερμίδες τα λάιτ τρόφιμα;

Ενεργειακό ισοζύγιο: η εξίσωση για σταθερό βάρος