ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διατροφή χωρίς αλάτι: Πότε γίνεται απειλητική για την καρδιά

Διατροφή χωρίς αλάτι: Πότε γίνεται απειλητική για την καρδιά

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και άλλους διεθνείς υγειονομικούς οργανισμούς, οι ενήλικες δεν πρέπει να καταναλώνουν πάνω από 5 γραμμάρια αλάτι την ημέρα (ή 2 γραμμάρια νάτριο).

Η υπέρμετρη κατανάλωση αλατιού συμβάλλει όπως είναι γνωστό στη ανάπτυξη υπέρτασης και την αύξηση του κινδύνου καρδιοπάθειας και εγκεφαλικού.

Σύμφωνα ωστόσο με τον δρα Σαλίμ Γιουσούφ, καθηγητή Καρδιαγγειακής Νόσου στο Πανεπιστήμιο ΜακΜάστερ του Καναδά και πρώην πρόεδρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Καρδιάς (WHF), οι συστάσεις για λιγότερη κατανάλωση αλατιού μπορεί να οδηγούν σε ελλιπή κατανάλωση επικίνδυνη για την υγεία.

salt 2

Όπως δήλωσε, οι συνιστώμενες ημερήσιες δόσεις αλατιού είναι τόσο χαμηλές ώστε μπορεί να αυξάνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, αντί να τον μειώνουν.

Όπως υποστηρίζει, τα επιστημονικά δεδομένα για τα οφέλη από την τήρηση αυτής της σύστασης είναι ελλιπή, ενώ αντιθέτως είναι τεκμηριωμένο πως η έλλειψη άλατος από τη διατροφή για πολύ καιρό, μπορεί να έχει αρνητικές εκβάσεις για την υγεία.

Μελέτες έχουν δείξει, σύμφωνα με τον καθηγητή, ότι κάτω από 3 γραμμάρια νάτριο την ημέρα αυξάνουν τη θνησιμότητα, τα εμφράγματα και την καρδιακή ανεπάρκεια, επειδή υπονομεύουν την φυσική ισορροπία του οργανισμού.

Σύτμφωνα με τον δρα Γιουσούφ, είναι ασφαλέστερη η κατανάλωση 3 έως 5 γραμμαρίων νατρίου την ημέρα, που αντιστοιχούν σε 7,5 έως 12,5 γραμμάρια αλάτι.

Οι συστάσεις αυτές αντιβαίνουν τα ισχύοντα έως σήμερα, αλλά απηχούν τα συμπεράσματα έκθεσης που δημοσίευσε πριν από λίγες εβδομάδες στην Ευρωπαϊκή Επιθεώρηση Καρδιάς (EHJ) κοινή ομάδα εργασίας της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Καρδιάς (WHF), της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Υπέρτασης (ESH) και της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Δημοσίας Υγείας (EPHA).

Οι επιστήμονες που υπογράφουν την έκθεση σημειώνουν ότι ναι μεν υπάρχουν «σταθερά στοιχεία» που υποστηρίζουν τη σύσταση για μείωση της πρόσληψης νατρίου σε λιγότερα από 5 γραμμάρια την ημέρα, αλλά είναι «αντιφατικά» τα στοιχεία για τις μειώσεις κάτω από 3-5 γραμμάρια την ημέρα.

Επιπλέον, «δεν υπάρχουν μεγάλες, τυχαιοποιημένες μελέτες» που να συγκρίνουν «την χαμηλή (κάτω από 3 γραμμάρια ημερησίως) με τη μέτρια (3-5 γραμμάρια ημερησίως) κατανάλωση νατρίου σε γενικούς πληθυσμούς, ώστε να καθοριστούν οι κλινικές επιδράσεις της χαμηλής πρόσληψης νατρίου».

Εν κατακλείδει, η σύσταση για κατανάλωση νατρίου κάτω από 2 ή 2,3 γραμμάρια την ημέρα (ή αλλιώς για κατανάλωση λιγότερων από 5-6 γραμμαρίων άλατος ημερησίως), δεν βασίζεται σε επαρκή επιστημονικά στοιχεία.

 

Διαβάστε επίσης:

Αλάτι: 5 σημάδια που στέλνει το σώμα ότι πρέπει να το ελαττώσετε

BEST OF NETWORK

Κορονοϊός στην Ελλάδα: Έτσι θα φοράμε μάσκα στα καταστήματα εστίασης

Εκλογές ΗΠΑ: Σε ήρεμο κλίμα αλλά με εξάρσεις το debate Τραμπ - Μπάιντεν

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πραγματοποιήθηκε η γιγάντια πληρωμή των 698 εκατ. ευρώ σε 539.691 δικαιούχους (pics)

Συντάξεις Νοεμβρίου 2020: Από σήμερα οι πληρωμές συντάξεων και αναδρομικών

Κορονοϊός: «Μαύρη» πρόβλεψη για τα κρούσματα - Ίσως φτάσουν και τα 2.000 ημερησίως

Εισφορά αλληλεγγύης: Ποιοι και πόσα κερδίζουν από το «πάγωμα» του φόρου

Δώρο Χριστουγέννων: Τι ισχύει για όσους βγήκαν σε αναστολή - Πώς θα το λάβετε

Κορονοϊός: 841 νέα κρούσματα στην Ελλάδα - Στους 89 οι διασωληνωμένοι

El Clasico: Το πρώτο Μπαρτσελόνα-Ρεάλ Μαδρίτης της εποχής του κορονοϊού (vids+pics)

Κορονοϊός - Απαγόρευση κυκλοφορίας: Έτσι θα μετακινηθείτε νόμιμα μετά τα μεσάνυχτα - Δείτε το έντυπο

Κορονοϊός: Τρομάζουν τα νέα κρούσματα στην Αττική - Εντοπίστηκαν 290

Χρήστος Παππάς: Η INTERPOL ψάχνει τον «υπαρχηγό» της Χρυσής Αυγής