ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Αποφεύγεις το κρέας; Δες 8 λαχανικά πλούσια σε πρωτεΐνες

Αποφεύγεις το κρέας; Δες 8 λαχανικά πλούσια σε πρωτεΐνες

Αν αποφεύγετε το κρέας ή θέλετε να ελαττώσετε την κατανάλωσή του, πρέπει να το αντικαταστήσετε με τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες.

Η πιο υγιεινή επιλογή φυσικά, είναι να αυξήσετε την κατανάλωση λαχανικών με πρωτεΐνες.

Οι επιλογές είναι πολλές, καθώς αν δεν θέλετε να τα φάτε σκέτα, μπορείτε να τα δοκιμάσετε σε σαλάτες, να τα προσθέσετε στους φρουτοχυμούς σας ή σε πολλές ακόμη συνταγές.

Δείτε 8 λαχανικά που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες:

arakas

Αρακάς

Ένα φλιτζάνι αρακά σας δίνει 8 γραμμάρια πρωτεΐνης, δηλαδή περισσότερη από όση παίρνετε από ένα μεγάλο αυγό. Μπορείτε φυσικά να τον καταναλώσετε ως λαδερό με σάλτσα ντομάτας ή ως σαλάτα με λεμόνι και λάδι. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε πέστο με λιωμένο αρακά, καρύδια, σκόρδο, ελαιόλαδο και χυμό λεμονιού.

glukopatata

Γλυκοπατάτα

Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε υδατάνθρακες. Μια μέτρια γλυκοπατάτα όμως, σας δίνει και 2 γραμμάρια πρωτεΐνης. Μπορείτε να την φάτε ψητή ή στον ατμό. Δοκιμάστε να την προσθέσετε στα smoothie σας για φυσική γλυκύτητα ή να φτιάξετε πουρέ.

aginara

Αγκινάρες

Οι αγκινάρες αποτελούν πολύ καλή πηγή προβιοτικών και φυτικών ινών, γι’ αυτό είναι εξαιρετική τροφή για την υγεία του εντέρου. Ένα φλιτζάνι αγκινάρες σας δίνει επίσης 4 γραμμάρια πρωτεΐνης. Οι αγκινάρες α λα πολίτα είναι μια εξαιρετική επιλογή, ενώ μπορείτε να τις προσθέσετε σε σαλάτες και σάλτσες.

keil

Κέιλ

Το πράσινο λάχανο κέιλ είναι κορυφαία πηγή βιταμινών και αντιοξειδωτικών, ενώ μόλις ένα φλιτζάνι σας δίνει 3 γραμμάρια πρωτεΐνης. Δοκιμάστε το σε σαλάτες και σε smoothies.

spanaki

Σπανάκι

Εκτός από κορυφαία πηγή σιδήρου, το σπανάκι σας δίνει και 1 γραμμάριο πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι. Μπορείτε να το δοκιμάσετε σε πολλές συνταγές, όπως σπανακόρυζο, σπανακόπιτα, σαλάτες, σάλτσες κλπ.

brocolo

Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι ίσως το πιο θρεπτικό λαχανικό και πλήθος ερευνών έχουν καταλήξει ότι προλαμβάνει πολλές ασθένειες. Ένα φλιτζάνι σας δίνει σχεδόν 3 γραμμάρια πρωτεΐνης.

kounoupidi

Κουνουπίδι

Σχεδόν ισάξιας θρεπτικής αξίας με το μπρόκολο, το κουνουπίδι σας δίνει 2 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι. Μαγειρέψτε το στον ατμό και φτιάξτε σαλάτα με λάδι και λεμόνι ή πειραματιστείτε με μία από τις δεκάδες συνταγές που υπάρχουν.

pantzari

Παντζάρια

Δοκιμάστε τα βραστά σε σαλάτα ή προσθέστε τα στα smoothie σας για έξτρα γεύση και υπέροχο χρώμα. Ένα φλιτζάνι σας δίνει σχεδόν 2½ γραμμάρια πρωτεΐνης.

Διαβάστε επίσης:

Πρωτεΐνες: 4 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε πριν αυξήσετε την κατανάλωσή τους

Πόσες πρωτεΐνες χρειάζεστε αν κάνετε δίαιτα

BEST OF NETWORK

Κορονοϊός: 1.547 νέα κρούσματα στην Ελλάδα - Στους 108 οι διασωληνωμένοι

Ρόδος: Τραγωδία με δύο νεκρούς νεαρούς που έκαναν kitesurf - Οι άνεμοι τους παρέσυραν στα βράχια

Κορονοϊός: Σε κατάσταση συναγερμού η Αττική - 28.000 με 40.000 τα ενεργά κρούσματα

Ανατριχίλα: Το συγκλονιστικό μήνυμα του πιλότου του μαχητικού F-16 για την 28η Οκτωβρίου

Κορονοϊός - Γερμανία: Μερικό lockdown μέχρι το τέλος Νοεμβρίου

Τζόκερ: Με μόλις 2 ευρώ κέρδισε πάνω από 2.300.000 ευρώ - Πού παίχτηκε το δελτίο

Κορονοϊός: SOS από Δερμιτζάκη – «Φόβοι για σκηνές Ιταλίας στην Ελλάδα με 6.000 κρούσματα τη μέρα»

Ερντογάν-Μακρόν: Τι κρύβει η άγρια κόντρα – Το Charlie Hebdo, το Ισλάμ και η ανατολική Μεσόγειος

Αδίστακτοι: Οι Τούρκοι… βύθισαν το «Καλλιστώ» του Πολεμικού Ναυτικού!

Συνεπιμέλεια ανηλίκων: Η προστασία των παιδιών από τη χρησιμοποίησή τους ως «όπλα» διαζυγίων

Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα απαραίτητα έγγραφα για να μετακινηθείτε - Πώς θα συμπληρώσετε τη δήλωση

Κορονοϊός: Δήλωση «βόμβα» Μπιλ Γκέιτς - «Δεν θα επιστρέψουμε στο φυσιολογικό»