ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τέσσερις απλοί τρόποι για να διαχειριστείτε τις λιγούρες

Όλοι ενδίδουμε κατά διαστήματα στην επιθυμία για γλυκά και σνακ με πολλές θερμίδες, παρά τις προειδοποιήσεις των ειδικών ότι η τακτική κατανάλωσή τους μπορεί να προκαλέσει αύξηση του βάρους.

Τέσσερις απλοί τρόποι για να διαχειριστείτε τις λιγούρες

Μια σοκολάτα ή μια φέτα κέικ μετά από μια δύσκολη μέρα στη δουλειά, προφέρει απόλαυση και αίσθημα ικανοποίησης, οι συνεχείς λιγούρες όμως δεν επιτρέπουν τη διατήρηση φυσιολογικού βάρους.

Τα σνακ πρέπει να καταναλώνονται μεταξύ των κύριων γευμάτων. Όσοι κάνουν δίαιτα, αποφεύγουν να τρώνε κάτι μικρό και ελαφρύ ενδιάμεσα, με αποτέλεσμα να πέφτουν τα επίπεδα σακχάρου τους και να αυξάνεται περισσότερο το αίσθημα της πείνας.

Σύμφωνα με τη διατροφολόγο Signe Svanfeldt, οι περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν τροφές πλούσιες σε ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά και αλάτι, με πολλές θερμίδες και ελάχιστα θρεπτικά συστατικά.

Αυτές οι λιγούρες για ανθυγιεινές τροφές συχνά οφείλονται στους περιορισμούς στη διατροφή τους.

Άλλες αιτίες περιλαμβάνουν την έλλειψη ύπνου, τα μη ισορροπημένα γεύματα και την κατανάλωση πολύ λίγου φαγητού.

Η ψυχοθεραπεύτρια Audrey Stephenson εξηγεί ότι η λιγούρα μπορεί να αντιμετωπιστεί όταν το φαγητό δεν χρησιμοποιείται ως ανταμοιβή.

«Η ζάχαρη προκαλεί την έκκριση ντοπαμίνης, οπότε ακόμα κι αν δεν είμαστε σωματικά εθισμένοι στη ζάχαρη, μπορούμε να εθιστούμε στον τρόπο που μας κάνει να «αισθανόμαστε».

Η λαχτάρα συνδέεται με το συναίσθημα που βιώνουμε όταν τρώμε κάτι που μας αρέσει, υπενθυμίζοντάς ένα όμορφο μέρος ή στιγμές χαράς.

Για να αντιμετωπίσει λοιπόν κάποιος τις λιγούρες, πρέπει να αλλάξει η αντίληψή του για το φαγητό, εξηγεί η θεραπεύτρια Marisa Peer.

Η Peer προσθέτει ότι μπορούμε να «επαναπρογραμματίσουμε» την όρεξή μας, λαμβάνοντας υπόψη τι συνθέτει το φαγητό.

Αναγνωρίζοντας για παράδειγμα, ότι τα γλυκά είναι γεμάτα με βρασμένα κόκαλα βοοειδών.

«Πρέπει να αναγκάσουμε το μυαλό μας να αναγνωρίζει αυτές τις τροφές γι' αυτό που είναι και μετά να σταματήσουμε να τις βλέπουμε ως ανταμοιβή».

Μια άλλη συμβουλή που δίνει η Peer είναι να τρώμε αργά ώστε να δίνουμε χρόνο στο σώμα να αναγνωρίσει πότε είναι χορτασμένο.

Κάποιες λιγούρες, όπως ένα ποτήρι κρασί, θα μπορούσαν να συνδέονται με την απορρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, ισχυρίζεται η διατροφολόγος Lara Hughes.

Όταν αισθάνεστε λιγούρα προτιμήστε ένα θρεπτικό σνακ, όπως κέικ βρόμης ή ένα μήλο με λίγο φυστικοβούτυρο.

Μην ξεχνάτε την ενυδάτωση

Η επιθυμία για καφέ μπορεί να οφείλεται στην αφυδάτωση, προσθέτει.

«Το νερό είναι το κλειδί για όλες τις σωματικές διεργασίες, συμπεριλαμβανομένου του μεταβολισμού και της ενέργειας. Όταν είμαστε αφυδατωμένοι, μπορεί συχνά να νιώθουμε κουρασμένοι και άτονοι, κάτι που πυροδοτεί την επιθυμία για καφέ».

Προσπαθήστε να πίνετε δύο λίτρα νερό καθημερινά.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα πείνας, κάνοντάς μας πιο επιρρεπείς στα ανθυγιεινά σνακ.

Η πείνα μας οδηγεί σε τροφές με πολλή ζάχαρη και ελάχιστα θρεπτικά συστατικά.

Πώς μπορώ να μειώσω τις λιγούρες;

Ακολουθήστε τις παρακάτω τέσσερις βασικές συμβουλές:

  • Τρώτε ισορροπημένα γεύματα, πλούσια σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και ακόρεστα λιπαρά
  • Βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε καλά
  • Δώστε προτεραιότητα στην κατανάλωση θρεπτικών τροφών αντί στον αποκλεισμό κάποιων άλλων
  • Καταναλώνετε συγκεκριμένο αριθμό θερμίδων ώστε να έχετε τον έλεγχο

Πηγή: mirror.co.uk

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ