ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Περίοδος, πολυκυστικές ωοθήκες, εμμηνόπαυση: 5 τροφές που εξισορροπούν τις ορμόνες

Η διατροφή έχει σημαντικό αντίκτυπο στις ορμόνες και στην ποιότητα ζωής, ειδικά αν αντιμετωπίζετε προεμμηνορροϊκό σύνδρομο, σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, ενδομητρίωση, περιεμμηνόπαυση ή εμμηνόπαυση.

Περίοδος, πολυκυστικές ωοθήκες, εμμηνόπαυση:  5 τροφές που εξισορροπούν τις ορμόνες

Για να διαχειριστείτε τα συμπτώματα των παραπάνω καταστάσεων, δεν χρειάζεται να αλλάξετε εντελώς τη διατροφή σας, αλλά να εστιάσετε στην κατανάλωση περισσότερων τροφών που βοηθούν τις ορμόνες και να μειώσετε τις τροφές που τις βλάπτουν. Έτσι θα δείτε διαφορά στα επίπεδα ενέργειας, την ορμονική ισορροπία και την ποιότητα ζωής.

Δεν πρόκειται για υπερτροφές που θα βρείτε μόνο σε εξειδικευμένα καταστήματα υγιεινής διατροφής, αλλά για τροφές που πιθανότατα έχετε ήδη στην κουζίνα σας, αλλά δεν γνωρίζετε όλα τα οφέλη τους.

Επιλέγοντας τις παρακάτω τροφές θα βοηθήσετε το σώμα σας να παραμείνει σε ισορροπία και θα αισθάνεστε καλύτερα από ποτέ!

Σταυρανθή λαχανικά

Το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο, το κέιλ και το κουνουπίδι, είναι τα καλύτερα λαχανικά για τη διατήρηση της ισορροπίας των ορμονών.

Είναι πούσια σε ινδόλη-3-καρβινόλη και σουλφοραφάνη (ισοθειοκυανικό) που βοηθούν στην εξισορρόπηση των επιδράσεων των οιστρογόνων στο σώμα και μπορούν να ανακουφίσουν από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, όπως είναι οι εξάψεις και οι νυχτερινές εφιδρώσεις. Περιέχουν επίσης φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην πέψη, αυξάνουν τα επίπεδα ενέργειας, συμβάλλουν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και μειώνουν τη δυσκοιλιότητα.

Τα σταυρανθή είναι πλούσια σε μικροθρεπτικά και φυτοθρεπτικά συστατικά, φυτικές ίνες, βιταμίνες Κ και C και φυλλικό οξύ, τα οποία είναι σημαντικά για τη μείωση της φλεγμονής. Περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικά, τα οποία βοηθούν στην πρόληψη της ανεξέλεγκτης δράσης των ελεύθερων ριζών και προστατεύουν από τον καρκίνο. Είναι τέλος πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες βοηθούν στη διαχείριση του στρες και στη σταθεροποίηση της διάθεσης.

avocado.jpg

Αβοκάντο

Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και ωφέλιμα λιπαρά και αποτελεί ιδανική προσθήκη σε σάντουιτς, σαλάτες, smoothies κ.α.

Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε ελαϊκό οξύ, το οποίο ανήκει στα μονοακόρεστα λιπαρά και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο γνωστικής έκπτωσης και καρδιακών παθήσεων. Βοηθά στη μείωση της κακής (LDL) χοληστερόλης, αυξάνοντας παράλληλα τα επίπεδα της καλής (HDL) χοληστερόλης. Αποτελεί επίσης μία από τις καλύτερες πηγές καλίου, ενός μετάλλου που βοηθά στην εξισορρόπηση των επιπέδων νατρίου στο σώμα και συμβάλλει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης.

Όταν καταναλώνεται τακτικά, το αβοκάντο βοηθά στην εξισορρόπηση των ορμονών. Ο λόγος είναι η υψηλή περιεκτικότητά του σε βιταμίνες που βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, κύρια αιτία ορμονικής ανισορροπίας.

Σολομός και τόνος

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν τα επίπεδα κορτιζόλης και είναι αποτελεσματικά στη διαχείριση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης.

Η κατανάλωση άγριου σολομού ή τόνου τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση υγιών επιπέδων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στο σώμα.

Τα ωμέγα-3 είναι απαραίτητα για την ορμονική ισορροπία επειδή βοηθούν στην καλή λειτουργία των κυττάρων σε όλο το σώμα, είναι όμως ιδιαίτερα χρήσιμα για την εξισορρόπηση των ορμονών λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων τους.

Έχει αποδειχθεί επίσης ότι βοηθούν στη ρύθμιση των εμμηνορροϊκών κύκλων καθώς και στις εναλλαγές της διάθεσης που σχετίζονται με το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο και την εμμηνόπαυση.

Υδατάνθρακες με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες

Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και ξηροί καρποί, μπορούν να γίνουν σύμμαχοι στην προσπάθεια εξισορρόπησης των ορμονών. Ο λόγος είναι ότι διατηρούν σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, επιβραδύνοντας τη διαδικασία της πέψης και παρατείνοντας το αίσθημα κορεσμού.

Αυτό είναι σημαντικό για την υγεία των ορμονών, επειδή όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι πολύ υψηλά ή πολύ χαμηλά, προκαλείται ορμονική ανισορροπία.

1643646596329-860923695-proviotika-6.jpg

Προβιοτικά και πρεβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι τα καλά βακτήρια που υπάρχουν στο έντερο και μπορείτε να τα λάβετε από τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως είναι το γιαούρτι και το κεφίρ ή από συμπληρώματα.

Τα πρεβιοτικά είναι κυρίως μη εύπεπτες ίνες που τροφοδοτούν αυτά τα καλά βακτήρια του εντέρου. Τέτοια είναι οι άγουρες μπανάνες, τα ωμά σπαράγγια, το ωμό σκόρδο, τα κρεμμύδια και πολλά ακόμη. Έχει αποδειχθεί ότι τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά έχουν θετική επίδραση στις ορμόνες. Ο λόγος είναι ότι όταν υπάρχει βακτηριακή ισορροπία στο έντερο, ρυθμίζεται η πέψη και η φλεγμονή. Επιπλέον, αυτά τα καλά βακτήρια βοηθούν στη διαχείριση των επιπέδων κορτιζόλης.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι το μικροβίωμα του εντέρου φιλοξενεί μια συλλογή μικροβίων που ονομάζεται οιστροβολόμη, η οποία διατηρεί την ισορροπία των οιστρογόνων στο σώμα.

Πηγή: mindbodygreen.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ