ΦΑΡΜΑΚO

Συμφωνία Glaxo & Novartis - Η Novartis επικεντρώνεται στην ογκολογία

Συμμαχία στρατηγικής σημασίας μεταξύ Glaxo και Novartis ανακοίνωσαν οι δύο φαρμακευτικές, η οποία ωστόσο έχει ξεκινήσει να υλοποιείται τα τελευταία τρία χρόνια. 

Συμφωνία Glaxo & Novartis - Η Novartis επικεντρώνεται στην ογκολογία

Επιμέλεια: Νατάσσα Ν. Σπαγαδώρου

Ειδικότερα, για 13 δισ. δολάρια η GlaxoSmithKline συμφώνησε να εξαγοράσει μερίδιο της Novartis, ύψους 36,5%, που αφορά το χαρτοφυλάκιο των καταναλωτικών προϊόντων υγείας της δεύτερης.

Η συμφωνία έρχεται λίγες μέρες μετά την αποτυχία εξαγοράς αντίστοιχου τμήματος της Pfizer από την GlaxoSmithKline.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη στρατηγική κίνηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των δύο νέων διευθυντών των δύο φαρμακευτικών κολοσσών, της Emma Walmsley (GlaxoSmithKline) και του Vas Narasimhan (Novartis).

Με τη συμφωνία αυτή η GlaxoSmithKline θα αποκτήσει πλήρη έλεγχο της διακίνησης πολύ κερδοφόρων σκευασμάτων της Novartis, όπως του Theraflu (φάρμακο για το κρυολόγημα) και των αναλγητικών Panadol.

Για τη Novartis, η συμφωνία αυτή θα συμβάλλει στην ανάπτυξη άλλων –βασικών– δραστηριοτήτων της εταιρείας. Σύμφωνα με το bloomberg.com, ο Narasimhan επιδιώκει και εστιάζει στην ανακάλυψη καινοτόμων φαρμάκων για τον καρκίνο και άλλες παθήσεις.

Όπως δηλώνει η Διευθύντρια Εταιρικής Επικοινωνίας της Novartis Hellas κυρία Φωτεινή Μπαμπανάρα, ουσιαστικά η εν λόγω συμφωνία έχει ξεκινήσει να υλοποιείται τα τελευταία χρόνια, με στόχο την ενδυνάμωση της Novartis διεθνώς στην ογκολογία και στις καινοτόμες θεραπείες. Για το λόγο αυτό, έχουμε πουλήσει όλα το τμήμα των καταναλωτικών προϊόντων στην Glaxo. Η στρατηγική αυτή κίνηση, θα μας βοηθήσει μελλοντικά να επικεντρωθούμε σε νέες καινοτόμες θεραπείες που αφορούν στον καρκίνο και στην ογκολογία γενικότερα, επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με την ελληνική αγορά, η Novartis Hellas αμέσως μετά το Πάσχα, θα ξεκινήσει να υλοποιεί μία σειρά από καμπάνιες ενημέρωσης, που θα αφορούν στην ελονοσία, στην καρδιακή ανεπάρκεια, στα δερματολογικά προβλήματα (όπως μελάνωμα, ψωρίαση κλπ), ενώ στο β΄ εξάμηνο του 2018, θα ξεκινήσει καμπάνια και για την ημικρανία.

Κύριος στόχος όμως της Novartis διεθνώς, είναι η ολοκλήρωση του σημαντικού της Προγράμματος Novartis Access, που αφορά σε διάθεση φαρμάκων (με ένα δολάριο) για διάφορες ασθένειες σε αγορές όπως Αιθιοπία, Κένυα, Ουγκάντα κλπ. Η φαρμακευτική υπογράφει Μνημόνια Συνεργασίας με τις κυβερνήσεις των χωρών αυτών και προχωρά στη διάθεση των σκευασμάτων της.

Με πληροφορίες από το Bloomberg

Διαβάστε ακόμη:

Novartis Hellas: Είμαστε κοντά στον ασθενή, τους επαγγελματίες υγείας & το προσωπικό μας

Νέα ανακοίνωση της Novartis: Να διελευκανθεί το συντομότερο η υπόθεση με διαφάνεια

ΣΦΕΕ & PhRMA innovation Forum: Καταδικάζουν κάθε μορφή βίας

Νταβός: Σύμπραξη για τη μείωση του χρόνου παρασκευής εμβολίων για επιδημίες