ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Τι να φορέσω για να... κοιμηθώ καλά;

Τι να φορέσω για να... κοιμηθώ καλά;

Η σωστή επιλογή… πιτζάμας βελτιώνει τον ύπνο, υποστηρίζουν οι ειδικοί και εξηγούν τι πρέπει να προσέχουμε όταν αγοράζουμε πιτζάμες

Οι επιστήμονες πάντα είχαν μια σειρά από συμβουλές για καλό και ξεκούραστο ύπνο. Πλέον, υποστηρίζουν πως ακόμα και οι πιτζάμες μπορούν να βελτιώσουν τον ύπνο μας.

Το Αμερικανικό Ίδρυμα Ύπνου προτείνει να δώσουμε προσοχή στο υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένες οι πιτζάμες που επιλέγουμε, αφού αυτό είναι που θα ρυθμίσει τη θερμοκρασία του σώματός μας κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Το βαμβάκι είναι μια φυσική επιλογή, που αφήνει το δέρμα να αναπνέει και αποτρέπει ερεθισμούς. Όμως, δεν είναι ιδανικό για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας, οπότε με βαμβακερές πιτζάμες μπορεί κανείς να κρυώνει ή να ιδρώσει υπερβολικά, συνθήκες που πιθανώς θα διαταράξουν τον ύπνο του.

Το μετάξι θεωρείται σούπερ-ρυθμιστής θερμότητας, αφού μας ζεσταίνει όταν κρυώνουμε και μας δροσίζει όταν ζεσταινόμαστε. Οι μεταξωτές πιτζάμες, βέβαια, είναι ακριβές και επιπλέον γλιστράνε, κάτι που μπορεί να είναι ενοχλητικό για πολλούς.

Οι πιτζάμες από φανελένιο ύφασμα είναι καλή επιλογή για τις κρύες νύχτες του χειμώνα. Είναι ζεστές όσο χρειάζεται και αφήνουν το δέρμα να αναπνέει.

Οι πιτζάμες από ίνες μπαμπού θεωρούνται καλή επιλογή για όσους ιδρώνουν υπερβολικά στη διάρκεια του ύπνου, αφού βοηθούν το σώμα να διατηρήσει τη σωστή του θερμοκρασία. Επιπλέον, οι ίνες μπαμπού είναι κατάλληλες για ευαίσθητα δέρματα αφού είναι υπο-αλλεργικές και έχουν αντιβακτηριακές ιδιότητες.

Το μαλλί και το φλις δεν συνιστώνται από τους ειδικούς του ύπνου, γιατί μπορεί να μας ζεστάνουν υπερβολικά όσο κοιμόμαστε.
Εκτός του υφάσματος, όταν επιλέγουμε πιτζάμες προσέχουμε να είναι άνετες – ούτε πολύ φαρδιές, ούτε ασφυκτικά στενές - να μην έχουν κουμπώματα ή άλλα στοιχεία που μπορεί να ενοχλούν.

Για όσους δεν βρίσκουν την ιδανική πιτζάμα, η λύση μπορεί να είναι χωρίς πιτζάμα! Οι ειδικοί, μάλιστα, αναφέρουν πως το να κοιμάται κανείς χωρίς ρούχα μπορεί να ευνοεί την υγεία, αφού με τον τρόπο αυτό το σώμα δεν ζεσταίνεται υπερβολικά και ο οργανισμός παράγει περισσότερη μελατονίνη και αυξητική ορμόνη, δύο ορμόνες που θεωρούνται βασικές για την ανάπλαση και αντιγήρανση.

 

Πηγή: National Sleep Foundation

Δείτε ακόμη: 

Η ιδανική «δόση» ύπνου για τον εγκέφαλο

Links

BEST OF NETWORK

PlusQueen