ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Πώς θα κάνεις γιορτές χωρίς καούρες και φούσκωμα

Πώς θα κάνεις γιορτές χωρίς καούρες και φούσκωμα

Σύμφωνα με έρευνες, 4 στους 10 Έλληνες εμφανίζουν συμπτώματα γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης. Πώς θα τα αποφύγεις ενόψει εορτών.

Έως  25% των ασθενών έχει συμπτώματα τουλάχιστον μία φορά το μήνα, 10-20% έχει εβδομαδιαία συμπτώματα, ενώ 5% έχει καθημερινά συμπτώματα.

Οι έρευνες δεν στέκονται μόνο στη συχνότητα εμφάνισης των συμπτωμάτων, αλλά και στο πώς η γαστροοισοφαρική παλινδρόμηση  (ΓΟΠ) επηρεάζει αρνητικά την καθημερινή ποιότητα ζωής των ασθενών: Οκτώ στους δέκα αναφέρουν ότι έχουν πάψει να απολαμβάνουν το φαγητό και έξι στους δέκα αναφέρουν διαταραχές στον ύπνο εξαιτίας της παλινδρόμησης.

Την ίδια ώρα, πάνω από 40% των ασθενών έχουν δυσκολία συγκέντρωσης στη δουλειά τους, ενώ σε ποσοστό 20% αναφέρουν οτι επηρεάζεται η σεξουαλική ζωή τους.

Πιο πρόσφατα ευρωπαϊκά δεδομένα που αφορούν στην επίδραση της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης  στην παραγωγικότητα στην εργασία έδειξαν απώλεια έως και τριών ωρών εργασίας την εβδομάδα και απώλεια επιπλέον χρόνου συστηματικής παρουσίας στην εργασία.

Με βάση λοιπόν, τα προαναφερόμενα και καθώς οι γιορτές πλησιάζουν, θα πρέπει να είμαστε όλοι, και κυρίως οι πάσχοντες από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, ιδιαίτερα προσεκτικοί κάθε φορά που γεμίζουμε το πιάτο μας .

Ο γαστρεντερολόγος και διευθυντής της Β’ Γαστρεντερολογικής Κλινικής του Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center, Μανώλης Συμβουλάκης δίνει μερικές συμβουλές για να αποφύγουμε την καούρα και δυσπεψία στα εορταστικά τραπέζια.

  • Έχετε πάντα μαζί σας ένα σκεύασμα από αυτά που έχει συστήσει ο γιατρός σας για την παλινδρόμηση 
  • Πίνετε άφθονο νερό
  • Μην «φορτώνετε» το στομάχι σας κυρίως τις βραδινές ώρες
  • Αποφύγετε τα αναψυκτικά μαζί με το φαγητό
  • Αποφύγετε το κάπνισμα μετά το φαγητό
  • Μασάτε αργά
  • Συμπεριλάβετε στα γεύματά σας πράσινες σαλάτες.Προτιμήστε να τις καταναλώνετε πριν από τα άλλα φαγητά, ώστε να περιορίζετε το αίσθημα της πείνας.
  • Αποφύγετε να ξαπλώνετε ή να ασχολείστε με κοπιώδεις δραστηριότητες μετά το φαγητό. Εάν θέλετε να διευκολύνετε την πέψη, να κάνετε έναν ήρεμο περίπατο, με αργό βήμα.
  • Απευθυνθείτε στο γιατρό ή τον φαρμακοποιό σας αν τα συμπτώματα παραμένουν

Διαβάστε επίσης:

Καούρα & φούσκωμα: 6 τροφές που «ηρεμούν» το στομάχι (pics)

BEST OF NETWORK

PlusQueen