ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Περιττά κιλά και αρτηριακή πίεση: Τι πρέπει να κάνετε καθημερινά

Περιττά κιλά και αρτηριακή πίεση: Τι πρέπει να κάνετε καθημερινά

Μισή ώρα πρωινής άσκησης βοηθά τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης σε υπέρβαρους και παχύσαρκους ανθρώπους για την υπόλοιπη μέρα, σύμφωνα με τα ευρήματα νέας μελέτης.

Ειδικά οι γυναίκες που κάνουν μικρά και συχνά διαλλείματα από την καθιστική συμπεριφορά, έχουν επιπλέον οφέλη, λένε οι Αυστραλοί ερευνητές.

«Τόσο για τους άνδρες, όσο και για τις γυναίκες, το μέγεθος της μείωσης της μέσης συστολικής αρτηριακής πίεσης μετά από άσκηση και διαλείμματα στην καθιστική ζωή, πλησίασε αυτό που αναμένεται από την αντιυπερτασική φαρμακευτική αγωγή», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Michael Wheeler.

«Ωστόσο, αυτή η μείωση ήταν μεγαλύτερη για τις γυναίκες», πρόσθεσε. Ο Wheeler είναι μέλος του Ινστιτούτου Baker για την καρδιά και τον διαβήτη στη Μελβούρνη.

Η έρευνα περιλάμβανε 67 άτομα ηλικίας από 55 έως 80 ετών, που πραγματοποίησαν τρεις διαφορετικές εργαστηριακές συνεδρίες, με τυχαία σειρά, με διαφορά τουλάχιστον έξι ημερών η μία από την άλλη.

Στις συνεδρίες αυτές περιλαμβάνονταν: μη διακοπτόμενη καθιστική συμπεριφορά για οκτώ ώρες, μία ώρα καθιστικής συμπεριφοράς πριν από 30 λεπτά περπάτημα σε διάδρομο με μέτριο ρυθμό, ακολουθούμενο από 6,5 ώρες καθισιού και μια ώρα καθισιού πριν από 30 λεπτά στον διάδρομο, ακολουθούμενο από καθιστική συμπεριφορά που διακοπτόταν κάθε μισή ώρα για τρία λεπτά περπατήματος ήπιου ρυθμού για 6,5 ώρες.

Η μέση συστολική (μεγάλη) και διαστολική (μικρή) πίεση μειώθηκε τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες που έκαναν πρωινή άσκηση συγκριτικά με όσους δεν ασκούνταν.

Υπήρχε ένα πρόσθετο όφελος στις γυναίκες, η σημαντική μείωση της μέσης συστολικής αρτηριακής πίεσης, όταν συνδύαζαν την πρωινή άσκηση με συχνά διαλλείματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Οι άνδρες δεν είδαν πρόσθετα οφέλη για την αρτηριακή τους πίεση όταν έκαναν τακτικά διαλλείματα από το καθισιό.

Οι λόγοι για τις διαφορές στα δύο φύλα δεν είναι σαφείς, αλλά είναι πιθανό να οφείλονται σε ένα συνδυασμό παραγόντων, όπως οι διαφορετικές αντιδράσεις αδρεναλίνης στην άσκηση. Επίσης, όλες οι γυναίκες που συμμετείχαν στη μελέτη ήταν σε μετεμμηνοπαυσιακή φάση, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα διαλείμματα στην καθιστική ζωή έχουν μεγαλύτερη ευεργετική επίδραση στην αρτηριακή πίεση μεταξύ των ατόμων με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου, δήλωσε ο Wheeler.

Απαιτείται περισσότερη έρευνα για να αποδειχθεί αν η πρωινή άσκηση και τα τακτικά διαλλείματα στην καθιστική συμπεριφορά έχουν οφέλη για την αρτηριακή πίεση νεότερων και μη υπέρβαρων ατόμων.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Hypertension.

Πηγή: healthday.com

Διαβάστε επίσης:

Νευροπίεση: Αθώο σύμπτωμα ή ένδειξη υπέρτασης;

Υπερτασική κρίση: Επτά συμπτώματα που δεν πρέπει να αγνοήσετε (pics)

10 τροφές που μειώνουν την αρτηριακή πίεση

BEST OF NETWORK

PlusQueen