ΥΓΕΙΑ Α-Ω

Παράλειψη πρωινού & καθυστερημένο βραδινό: Οι επιπτώσεις στην υγεία

Παράλειψη πρωινού & καθυστερημένο βραδινό: Οι επιπτώσεις στην υγεία

Οι ειδικοί υπογραμμίζουν διαρκώς τη σημασία του πρωινού για την υγεία και την καλή λειτουργία του οργανισμού.

Ομοίως τονίζουν την ανάγκη να τρώμε βραδινό όσο νωρίτερα γίνεται και όχι αργά το βράδυ πριν τον ύπνο.

Νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε στη Βραζιλία και μελέτησε αυτές τις διατροφικές συνήθειες σε ασθενείς που είχαν υποστεί έμφραγμα, διαπίστωσε ότι συνδέονται με χειρότερη πρόγνωση μετά από ένα έμφραγμα.

Η μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι που έχουν υποστεί καρδιακό επεισόδιο και υιοθετούν αυτές τις δύο διατροφικές συνήθειες, είναι τέσσερις με πέντε φορές πιθανότερο να πεθάνουν πρόωρα, να πάθουν και άλλο έμφραγμα ή να εμφανίσουν στηθάγχη (πόνο στο στήθος) μέσα στις επόμενες 30 μέρες μετά την έξοδό τους από το νοσοκομείο.

Στην έρευνα, με επικεφαλής τον δρα Μάρκος Μινικούτσι από το Πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο, συμμετείχαν 113 ασθενείς με μέση ηλικία τα 60 έτη. Όλοι είχαν νοσηλευτεί σε μονάδα εντατικής θεραπείας, επειδή είχαν υποστεί οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου.

Οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η ανάρρωση ήταν δυσκολότερη για τους ασθενείς που παρέλειπαν το πρωινό και έτρωγαν για βράδυ προτού κοιμηθούν.

Ο Μινικούτσι τονίζει ότι το πρωινό πρέπει να περιλαμβάνει γαλακτοκομικά με χαμηλά ή καθόλου λιπαρά, υδατάνθρακες από δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτα, ενώ σε ότι αφορά στο βραδινό, πρέπει να έχουν μεσολαβήσει τουλάχιστον δυο ώρες μεταξύ του φαγητού και του ύπνου.

«Οι άνθρωποι που εργάζονται μέχρι αργά, είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στο να τρώνε δείπνο πολύ καθυστερημένα και το πρωί να μην πεινάνε», ανέφερε ο δρ Μινικούτσι.

Επίσης, τόνισε ότι ορισμένοι ασθενείς που έχουν πάθει έμφραγμα, χρησιμοποιούν τις στατίνες (φάρμακα για τη μείωση της χοληστερίνης στο αίμα) ως αντιστάθμισμα της ακατάλληλης διατροφικής συμπεριφοράς τους. Όμως, με βάση τα παραπάνω ευρήματα, υπογράμμισε ότι «οι στατίνες πρέπει να χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με την καλή διατροφή και όχι ως υποκατάστατό της».

Η νέα μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό προληπτικής καρδιολογίας «European Journal of Preventive Cardiology» της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας.

Διαβάστε επίσης:

Διατροφή και πρόωρος θάνατος: Τι να τρώτε και τι να αποφεύγετε σύμφωνα με νέα έρευνα

Τηγανητά: Πόσο αυξάνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Αυτή η διατροφή μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 10%

BEST OF NETWORK

PlusQueen